Utmanad!

Jag har fått en utmaning av Linda med bloggen Nostalgi Och Rosor!

Min första utmaning, skoj! Nu kör vi!

 


1. What did you do ten years ago?


Ojojoj, nu måste här börja kluras och grävas i hjärnarkivet...hmmm... Vi kan börja med åldern, för 10 år sen var jag 17 år och då gick jag det samhällsvetenskapliga prpgrammet på gymnasiet. Då var det skolan som tog upp mestadelen av min tid. På fritiden umgicks jag med vännerna och spelade handboll. Sommarjobbena hade kommit igång så somrarna spenderades en del på jobb och jag började tjäna mina egna pengar. Bodde hemma och var singel. Ja, det får väl räcka så tror jag :)

2. What five items are on your to-do-list today?


Eftersom dagen börjar lida mot sitt slut (20.30) så får vi hoppats att jag fått med allt på denna lista...hihi!


*Egentligen kan man säga att jag bara haft 1 riktig "to do" - grej att göra idag och det har inneburit att jag har varit hundvakt från 7-20 idag.


* Men om vi säger att hundvaktandet får vara första grej så får vi säga att nr 2 på "to do" listan var att åka till syrran med vovven Musse och hälsa på. Vi var där från ca 13-17.30 och lekte både ute och inne och hade det så trevlgt och mysigt!


* 3:e "to do"-grejen var att ringa till Gavlegårdarna (hyresvärd) och avbeställa lägenhetsunderhåll i form av byte av plastmatta i vårat datarum. Eftersom golven de erbjöd var så fula så vill vi hellre ha kvar det vita vi har nu, så så blev det, vi slapp rusten (låter ju jäkligt knasigt). Men när man inte får välja golv själv är det inte så roligt alla gånger, man vill ju liksom inte byta ner sig.

 

* 4:e "to do"-grejen var att stanna till hos mamma och pappa på hemvägen och hämta hem min tvätt som jag tvätta där. Det är också fixat.

 

* 5:e "to do"-grejen vet jag faktiskt inte vad det ska vara, har nog inga fler "måsten" nu. Skulle eventuellt vara att gå ner på affären och köpa mig nå gotta :)


3. Snacks i like.


Ooo, det är mkt det!!! Älskar choklad: mjölkchoklad (ljus och mörk), apelsinkrokant, nonstop, smågodis,

4. Things i wold do if i were a billionair.


* Jösses, det lär ju aldrig hända med tanke på att jag aldrig spelar på nånting. Men om jag skulle bli så rik skulle jag absolut bygga mig mitt drömhus.

* Skänka en stor slant till välgörenhet, både för människor och djur.

* Gå ner lite i arbetstid

* Kanske utbilda mig inom nåt

* Prova på att resa lite kanske

* Ge familjen en god slant

* Spara undan en del för att trygga en framtid - jag är absolut ingen slösare

* Skulle vilja starta en egen inredningsbutik

 

5. Places I`ve lived.

Jag är född och uppvuxen i Sandviken, på 2 olika ställen. Flyttade sen mer eller mindre in hos min kille som hade en egen liten stuga på tomten där hans mamma och pappa bor i Valbo, strax utanför Gävle. Sen flyttade han och jag till en lägenhet med 3 rum och kök och det är där vi bor kvar än idag. Just nu letar vi hus men innan vi hittar det hus som "känns rätt" så kommer vi fortsätta trivas i vår älskade lägenhet. (Den kommer jag att sakna när jag flyttar - toppenlägenhet)


6. I want to know more about these...

 

Ett Hus I Vitt

Mormor Elsie

Hannis Hem

Jema Rose


Kommentarer
Postat av: Ellas Inspiration

Va roligt att få reda på lite mer om dig!



Kram Karin

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Kul att läsa !!! Får se om jag "orkar" anta utmaningen...



: )



Kram, Jenny



<3

2008-06-13 @ 21:27:47
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Anette

Vad kul att veta lite mer om dig! Jag tackar så mycket för utmaningen. Väljer dock att avstå denna gång. Kram, Anette

2008-06-13 @ 21:40:30
URL: http://www.etthusivitt.blogspot.com
Postat av: Linda

Go kväll... Va kul att du antog utmaningen.. Lite kul att se vad alla skriver.. Jag har kvar att sy upp muna byxor, saras pappa va nyss här för att trä maskinen han hade femma i slöjd hi hi...

kram kram Linda

2008-06-13 @ 21:46:02
URL: http://nostalgiochrosor.blogspot.com/
Postat av: Jimmi McGilljam

Kul att läsa.



Gavlis kan vara lite tråkiga att ha att göra med och dom erbjuder knappas snygga mattor eller tapeter. Det är en hel vetenskap att få det snyggt med deras grejor.



Jodå, min dag blev bra och avslutades riktigt bra. Nu e det semester.



Trevligt regn på dig.... =)

2008-06-14 @ 09:52:09
URL: http://blogg.mcgilljam.com
Postat av: Fröken Fräken

Vad roligt att läsa lite mer om dig!



Ja, vad är det med hyresvärdar som bara har helt anskrämliga plastmattor att välja på? Nu har jag vitgrå överallt utom i vardagsrummet, och det är tydligen tur, nu finns det bara plasmattor i fyra olika färger av orange att välja på! Gräsligt!!!



Ja, visst är det härligt med riktiga skåp? En annan sak som faktiskt är bra med min lgh är allt alla garderober är inbyggda, finns inga fristående alls! Mycket snyggare.



Nu bär det snart av på loppis, får se vilka jag orkar cykla till..

2008-06-14 @ 10:13:54
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback