Glada dag

Idag har jag umgåtts med syrran mest hela dagen. Hämtade upp henne ca 08.30 för avfärd mot loppisen i Falun. När vi kom dit upptäckte vi att det var sista lördagen de hade öppet innan de slår igen för sommarsemestern, vilken tur att vi åkte dit idag! Jag hade turen att spana in ett gammalt fönster med vågigt glas i. Damen hade tänkt ta 300:- för det men sa att jag fick det för 150:- eftersom det var sista dagen. Jag slog till direkt! Har tyvärr inte hunnit med att ta några bilder på mina fynd idag, så det får vara tills imorgon, då ska jag försöka hinna med att visa dem :)

När vi var nöjda i Falun åkte vi genom Torsåker. Där var det skyltat om gårdsloppis så den stannade vi såklart också till på. Vi fick gå och rota i en liten lada och där fyndar jag en avlång gammal "sockerlåda" i trä för 75:-, helnöjd med den! Skulle vilja ha den som blomlåda och ha pelargoner i.

Vi var också in på RUSTA och där köpte jag ett jättevackert parasoll, vitt med rosa rosor på! Kommer bli så vackert ute på min balkong, åh vad jag ska njuta under parasollet under sånna här stekheta dagar :)

När vi sen kom hem grillade Anders korv som vi avnjöt under deras nya paviljong, jättemysigt med en sån juh!! De har världens härligaste läge på sitt hus. De är sista huset på gatan så det enda man ser är ängar, skog och vacker natur, så fint!!



Efter maten fick vi tydligen lite mer energi så jag hjälpte Jenny att plantera ut lite blommor i trädgården, blev så bra så!


Min bil har det varit lite upp-och-ner med den senaste tiden. Pappa bytte ut hjullagret för nån dag sen och då försvann 2 st bi-ljud jag hört förut. Nu är det bara ett evigt gnissel som kunde vara lite vad som helst. Ska åka till en verkstad och se om de kan kolla ut vad exakt det är som gnisslar. Sen idag ploppade det upp ett helt nytt ljud efter att Jenny och jag varit ute och kört i Storvik. Det lät inge vidare alls från bromsarna, det lät som att det skrapade i. Anders började riva bort däcken och rota därunder och hittade snart felet. Bromsoket som satt löst!


Pappa kom lite senare med grejer för att fixa biffen. Vad skulle jag göra utan dessa 2 karlar!! Ni är guld värda på alla sätt, inte bara vad gäller bil och mekanik :). Tack!


Jag åkte från Jenny vid ca 16.30-tiden. Stannade till hos mamma och målade mitt balkongbord sista vändan. Imorgon ska jag ta hem det så jag får piffa klart på balkongen. Jag vill verkligen ha en plastmatta NU, nån som har nåt förslag om var jag kan leta efter en skapligt billig matta?

Åkte hem från mamma och pappa vid 18.30-tiden. Hjalle var och grattade en bekants barn och jag åkte hem. Satt lite vid datorn och pulade lite på balkongen. Såhär ser det ut bakom min soffa för tillfället med den nyfyndade stora lådan. Den ska bli vit och shabby så småningom :). I min loppisram har jag satt ettt vackert dokument som passade in så bra. Den vita lådan är den lilla grönblå lådan jag fyndade samtidigt som den stora. Ska slipa till den lite bara. Nu hamnade min spånkorg i lådan för jag fyndade en ny korg att ha mina kvällstidningar i under nattduks-stolen :) Bild kommer senare! Har funderingar på om jag ska måla mina spånkorgar vita eller om de ska få ha sin spåniga färg, vad tycker Ni?


Hjalle kom och hämtade mig ca 19.30 och då åkte vi till MAX och käkade hamburgare, flottigt värre men gott! Sen när vi kom hem har vi bara slappat. Jag har tagit mig en dusch och nu ska jag lägga mig i soffan en stund innan det blir natti-natti för den här gången.

Hoppas NI haft en lika härlig dag som JAG!

Kommentarer
Postat av: malin elgstrand

Låter som en toppendag!!

kramar Malin

Postat av: AnneLie

Hej Anna!

Det är till att ha det jobbigt i värmen,men vad gör man inte för att få komma på loppis!Svar på dina frågor om matta.Har du kollat på Rusta,köpte en fin vit till tvättstugan där c:a 125kr har även köpt fina bambumattor på Jysk frans och allt 125 kr även dem.Och du är mycket välkommen en lördag.Slå bara en pling,men det går bra att chansa också.Vi är oftast hemma!!Ha en bra dag

Kramar Anne-Lie

2008-06-08 @ 08:00:20
URL: http://www.lillboden.se
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Jag hade en frusen dag igår, men idag tittar solen fram så jag hoppas på samma värme som hos dig!



Vilken tur ni hade med loppisen - klart man skall pruta sista dagen!



Kram Maud

2008-06-08 @ 08:22:17
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vilken fullspäckad dag!! Trots att jag har varit på IKEA, som jag brukar gilla skarpt, känner jag mig nu lite IKEA-trött och tänker att det hade varit roligare med loppisbesök. Man kan ju hitta så mycket personligare saker där! Jag har hört det ryktas att Återvinningen här inte ska ha helt sommarstängt som de brukar. Hoppas det stämmer, så att man kan fara dit lite oftare då man är ledig.



Jag har bara målat en av mina korgar vit. Det var så himla knixigt att jag bara inte orkade måla fler.. sedan tycker jag att de kan vara väldigt fina trärena också.



På min balkong har jag åtminstone tillfälligt lagt en sådan där bastmatta. Den täcker dock inte hela golvet, men jag hittar inte riktigt någon annan som jag gillar. Det är lite joxigt efter som balkongen har rätt rundade hörn. Rusta brukar ju som sagt ha plastmattor men om de är jättebilliga vet jag inte riktigt..?



Hoppas att söndagen blir lika bra!

2008-06-08 @ 10:32:03
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: ninni

hej Anna

Det skulle nog vara fint med vita spånkorgar,men dom äe fina som dom är ochså.Ursnyckt med den gammla dörren som står på golvet,SÅ DEKORATIVT!!

Ha det gott i värmen

Ninni

2008-06-08 @ 10:40:07
URL: http://mormorelsie.plogspot.com
Postat av: Linda

Hej och tack för din kommentar! Vilken fin sida du har, roligt att hitta hit! Kram Linda

2008-06-08 @ 21:32:03
URL: http://lantlivilagenhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback