Kan inte somna om

Vaknade 05.30, för 45 minuter sen. Försökte somna om ett tag men hade ingen ro i kroppen. Kände mig rätt vaken och klar så jag bestämde mig för att kliva upp och blogga lite :)

Kan ju börja med att jag igår letade fram lite grejer i pyssellådan och gjorde mig 2 fina påskägg. De målades om och fick fina mönster på sig. Jag la in en bild på de nya äggen i inlägget "Påsk".

Dagen igår gick förbi rätt snabbt och jag gjorde pölsa och potatis till mig själv till lunch. Hjalle kom hem vid 16.30. Egentligen var det menat att han och killen han ska åka till USA med skulle träffas ikväll och ta en bit mat och snacka resan men han fick förhinder så det blev inte av. Jag hade bestämt med syrran på tidig morgon att jag skulle komma hem till dem och umgås på kvällen och nu blev det sån tur att Hjalle också kunde följa med vilket var skoj!

Vi åkte iväg med detsamma då han kom hem och stannade till på Coop i Sandviken och köpte med oss lite gotta, Jenny och Anders skulle bjuda på maten :). Kom väl hem til syrran och gården i Storvik vid ca 17:30 eller nåt och de var rätt nyligen hemkomna de med. Jenny och jag gick in och började med maten rätt omgående. Det blev fläskfilé och strips med bea-sås och bröd. Jenny och jag lagade till maten och ropade sen in karlarna för att äta. Slog oss ner vid matbordet i deras mysiga kök och de har fått lite mer ordning i huset nu med gardiner och sånt myspys-plock :). Vi mumsade på som bara den och det var hur gott som helst! Efter maten blev det soffan som hägrade så vi plockade fram godis och gotta och slog oss ner i soffan.

Det var inte direkt nåt superbra på tv:n så vi slökollade lite på "Så ska det låta" ett tag. Jenny och jag rotade igenom lite gardiner jag hade med mig hemifrån som inte jag använder - kanske hon får bättre användning för dem. Vi kikade lite internet och i öppna spisen hade Jenny tänt massa ljus så det blev så mysigt!

image995


Vi hade en supermysig kväll med gott sällskap så våran fredagkväll har inte kunnat spenderats på bättre sätt, tack för en världsbra fredagkväll! Vi stannade till ca 22:15 och då åkte vi hem. När vi väl kom hem pysslade jag lite till och "decoupagade" ett ljus jag hade hemma :) Blev superfint! Ska ta en bild på det senare idag ska ni få se.

Idag ska Jenny och jag åka på en rejäl loppisvända! Hon kommer till mig strax före 10.00 och sen bär det av till alla braiga loppisar i Gävle och Valbo, det ska bli rejält kul! Anders hakar på hem till oss och stannar och umgås med Hjalle medans vi tjejer shoppar loss...hihi! De snackade igår om att de skulle iväg och kika på lite bilar.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan en stund, knäppa på tv:n och kanske slumra till 1 timme eller nåt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback