Loppisfynd på arbetstid!

Ja det är väl inte fy skam att man får åka på loppis och "loppa" runt på arbetstid inte?! Det var vad jag och en utav de boende (som tycker om loppis lika mkt sm jag) sysselsatte oss med igår eftermiddag mellan 15-16.30. Var runt i stan på olika loppisar och jag hittade rätt mycket grejer medan han jag åkte med inte hittade nåt alls just den här gången, trist för han. Men jag blev desto lyckligare över de fynd jag kom över!

En "redskapslåda" i plåt. Den ska nog få fungera som en liten pyssel-låda för mig!
Locket fungerar också det som ett fack - rolig plåtlåda tyckte jag!
Pris 25:-
image938
image939

Ursöt liten, vit, sliten 1-kilosvåg!
Pris 20:-
image940

Gammeldags engelsk ostburk i porslin
Pris 5:-
image941

Tunna ljusblå gardinlängder
Pris 20:-

image942

Sött påskägg (köpte flera som jag ska pyssla till)
Pris 8:-
image943

Vacker silverljusstake. Notera den fina blomstergirlangen på undersidan
Pris 10:-
image944
image945

Idag börjar jobbet 13.30 och jag har nu helgen framför mig. Solen skiner och det ser alldeles underbart skönt ut ute! Jag ska göra mig iordning och ta mig en promenad i krokarna. Sen tänkte jag hinna med Owe Jansson och Biståndsgruppen innan jobbet!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej.
Tänkte fråga efter lite loppis tips! Jag är rätt nyinflyttad i Gävle & gillar att strosa runt på loppisar, men har inte så stor koll än. Jag har hittat två stycken på Brynäs -> röda korset & ett stort vid ån. Men vart mer finns det? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback