Soliga Påskdag

Ja idag är det Påskdagen (söndag) och idag har det varit en strålande dag från morgon ända tills nu och jag ser fortfarande solen stråla, så härligt! Jag vaknade 08.30 och Hjalle var redan vaken. Vi tog det lite lugnt, kikade på tv och åt frukost. Kl 10.00 bestämde vi oss för att ta en härligt uppfriskande vinterpromenad när vädret var på topp!

Vi gick omkring i Valbo-trakterna men efter 40 minuter vände Hjalle hemåt och jag fortsatte en vända till på dryga timmen. Gick då runt Mackmyra och myste! På min promenad såg jag mor med barn åkandes skidor utanför deras väg utanför huset, familjer åkte pulka i de snöfyllda pulkabackarna som stått så tomma hela vinter, tomma på snö och tomma på barn. Men idag var det som att alla passade på att njuta av vintern och solen, våran enda vinterdag kan man nästan säga :)

Jag kände lukten av grillat och ser sen en familj stå ute på gården och grilla korv i solvärmen, en annan familj satt på farstukvisten och lapade sol. En karl var ute och fräste på skotern sin och efter kom hunden springades, såg så roligt ut, alla var visst ute och njöt som jag, och vilka leenden vi hade hade allihopa!

Jag kom tillbaka hem kl 12.00 - efter en 2 timmars underbart uppfriskande och energigivande promenad. Hjalle hade då gjort makaroner och falukorv som passade pefekt just då!
image1081
Bilden är tagen ut över en äng här i Valbo - vackra ängar finns det gott om här!


Bild 1 - Jag bor i en lägenhet i det här huset, på kortsidan till höger, på baksidan...fattar ni :)

Bild 2 - Hjalles föräldrar bor i det röda huset som syns mitt i bild - de har ängarna som utsikt - mysigt värre!

Bild 3 - Här är min lägenhet! Längst upp till höger syns min balkong och mitt vardagsrumsfönster!

Klockan 13.00 skjutsade jag in Hjalle till Sjösse för de skulle kolla på massa fotboll, då får jag lite egentid här hemma att fixa och dona och bara vara för mig själv. Jag tycker det är så mysigt att hålla på här hemma, göra om lite på hyllorna, prova nya dukar eller fixa om lite här och där :). Men innan jag åkte hem passade jag på att åka ut till Gävle Fyndmarknad för att se om loppisen var öppen idag och det var den! Hittade 4 st ljuslyktor för värmeljus samt 4 st linneservetter, de passade jättebra till mina servettringar jag hade hemma!

När jag strosat klart på den loppisen åkte jag vidare till loppisen på Spikfabriken och den hade också öppet! Många som vil loppa lite såhär på Påskdagen tror jag. Där hittade jag ett vackert uppläggningsfat samt en vit hylla, blev riktigt nöjd med mina kap idag...hihih!!

Igår på Påskaftonen
var Hjale och jag hos hans föräldrar mellan 17.00-22.00 tillsammans med Annika och Tarika som också var där. Vi åt gott och umgicks och hade det trevligt, kändes nästan lite som julafton, speciellt då det snöade så himla mycket som det gjorde igår! Hela dagen yrde flingorna utanför! Innan vi åkte dit var vi bara hemma och slappade och kikade på tv. Fast Hjalle var iofs duktig och tränade på gym kl 10.00 på morgonen...annt än mig det.... :)

Men hur som helst så hade både Annika och Agneta köpt trisslotter till oss alla som de brukar göra på julafton också. Vinner man över en viss summa ska man dela med sig en viss procent. Jag hade sån tur att jag vann på båda mina lotter, allt som allt vann jag 75:-, det var riktig tur för mig!! Och eftersom jag tycker om pengar och vet att jag kan få mycket fint på loppis för 75:- så tog jag pengarna och inte några nya lotter...haha! Så det jag lyckades fynda på loppisen idag blev ju gratis för min del eftersom jag shoppade för trissvinsten!!!

Nu ska jag nog mumsa lite smörgås och o´boy och sen har jag faktiskt köpt hem lite gott som jag tänkte mumsa på...det är ju fortfarande påsk :)

Dagens Fynd:

image1072
* Silverljuslyktor 4 st 10:-
* Spetsörngott till barnkudde 5:-
* Linneservetter 4 st 10:-
* Uppläggningsfat 10:- (tydligen ett DUKA-fat för ca 300-400)

image1074
* Vit hylla 40:-

Kommentarer
Postat av: Lilla Blanka-Mia

Halloj!
Oj vad jag har missat här märker jag..! Mycket att läsa i kapp ;)
Vilken härlig långpromenad du har tagit idag..mysigt att se alla människor med sina leenden..och det har verkligen varit en underbara dag, som är värd att lägga ett par leenden på :)!
Dina fynd är super..! Gillar det lilla barnörngottet och det där fatete verkar vara ett riktigt klipp...!
KUL att se ditt Bäst/Pest-inlägg! Ni har verkligen det ljust och härligt i rummet..me like :)
Ha en fortsatt skön ledighet!
Kram
Mia

Postat av: Stina

Så fina saker du fått tag på.
Jag börjar längta lite till loppisar nu. Har ju själv en ganska stor prylloppis.
Där hamnar allt man tröttnar på. Kram vännen:-)

2008-03-23 @ 19:25:30
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: mamma millan

Hellojsis!!! Ville bara kika in..nyfiken i en srtut här!! Söt blogg!!
__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥

~~~*GLAD PÅSK*~~~

Önskar Millan!!!!


Kram♥

2008-03-23 @ 22:17:49
URL: http://mamma-millan2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback