Sysslolös

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen nu här ett par dagar. Jag har liksom glömt av skrivandet men nu ska jag ta tag i det igen :)

I slutet av förra veckan gick jag tillbaka och jobbade torsdag och fredag. Bara lite trökhosta och lite snoreri kvar men annars är det piggelin här. Helgen som varit var jag ledig, lika som idag måndag och imorgon tisdag, lååångledigt! I fredags efter jobbet åkte jag hem till mamma och pappa en sväng. Pappa kollade till bilen lite eftersom vi tycker att den låter lite ibland men pappa hittade inget som var fel. Stannade kvar ett tag och åkte väl hemåt sen antar jag.

I helgen kom mars intågandes, närmare bestämt i lördags. Då var mamma och jag till Ockelbo för det var vintermarknad den här helgen. Det var regnigt och blött och inte världens roligaste väder direkt men det är ju tradition att man ska upp dit :). Jag gjorde inga större fynd utöver en duk, en löpare för 40:-. Det var allt. Mamma blev tomhänt. Tog bilen hem till Västanbyn igen och där blev jag kvar till kvällen. Men innan vi kom hem gjorde vi stopp på Jysk, Dollar och Rusta. Väl hemma hos mamma åt vi mat och jag tvättade lite tvätt som jag hade med mig. Mamma gjorde en brasa i öppna spisen och där låg vi och myste framför värmen och tittade på tv, och mumsade på lördagsgodis...hihi! Jag blev kvar till ca 18 då jag åkte till Gävle för att hämta hem Hjalle hos en kompis. När vi kom hem tror jag minsann inte att det blev så mycket gjort. Blev väl tv:n bara för resten av lördagskvällen.

Söndag kom och här hemma var det extremt tröttsamt. Vi vaknade liksom aldrig till ordentligt, kändes som man gick i nån slags halvkoma här hemma. Så trötta och sega! Men jag bestämde mig vid 13.30-tiden för att åtminstone åka på en loppis för att komma ut lite. Åkte till Gävle Fyndmarknad men hittade inget skoj. Samma grejer som förra helgen jag var där. Är nog på loppis för ofta verkar det som *ler*. När jag kom hem igen stekte jag på lite korv och vi åt korv med bröd och potatissallad. Somnade i soffan tillsammans efter det och kl 18.00 åkte vi till Hjalles föräldrar och åt mat. Stannade ett tag och fick åka hem vid 20-tiden. Hjalle var sugen på bio men jag var tråkig och ville stanna hemma. Blev bara nåt halvtrist på teven och rätt tidig kväller.

Också var vi här, på veckans första dag måndag. En rätt segdragen och trist måndag hittills, har inte haft nåt att göra och inte kommit till ro. Men jag har åtminstone gjort pölsa och potatis till lunch till mig själv. Det njöt jag stort av, är så gott med pölsa!

Sitter och kollar runt på Tradera, vinner lite grejer och slösar pengar. Blir ju så när jag är ledig för mycket :)

Det här hjärtat fick jag förresten med posten i fredags, fyndat på just Tradera:
image937

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback