Akut Besök och Välkommen Vår och Sommar!

Igår jobbade jag kväll. Höll på med lite pappersjobb efter rapporteringen. Jag fick ju som sagt var i uppdrag av chefen att fixa schema för hur vi personal ska stå i montern på psykiatrimässan som är 2 dagar nästa vecka. Jag fick äran att så att säga fixa allt med mässan. Vad vi ska visa samt vilka som ska jobba, vilka tider man ska stå i vår monter samt när man kan gå på föreläsmningarna. Efter lite om och men blev det klart och igår hade vi ett kort möte om just mäss-schemat och det verkade som att det var helt okej det jag hade pusslat ihop så vi kör på det. Skönt! Sen har jag gjort ett häfte om vårat boende med bilder och text, det är typ det enda vi har att visa men det duger så bra så, blev väldigt tjusigt det där och de andra verkade också nöjda så det är bara att tuta och köra. Tack och bock för det!

Anki kom till kl. 14.00 för hon skulle gå intro med mig idag. Vi hann sitta och prata till 15.00 då jag fick åka till akuten med en av de boende som hade fått kateter för några timmar sedan och nu hade dragit ut den, det störtblödde! Men innan jag och Anki fick ta med honom till akuten åkte han med en annan personal till hälsocentralen och de i sin tur  skickade honom vidare till akuten. Så kl. 15.30 var vi på akuten och kom inte tillbaka till jobbet förrens 20.30 - fy vilken hemskt lång väääntan!  Läkaren satte ny kateter till en början men den höll ju vår patient på att rycka ut hela tiden så jag fick passa honom och dra bort hans händer därifrån och herregud! Sen fick han nog och ville gå därifrån och i psykiskt förvirrat tillstånd är det inte lätt alla gånger att få en sådan person i det tillståndet att riktigt förstå. Han letade sig ut till entredörren och ville gå ut och jag fick lite lätt mota honom i en annan riktning och i det stora hela gick det väl bra ändå får jag säga.  För oss som förstår ordentligt är det inte så svårt att förstå att man måste vänta och varför, men för dessa människor med psykiska funktionshinder är det inte alla gånger så lätt och att då behöva sitta och vänta i 4,5 timme innan man får komma hem måste vara väldigt frustrerande, vilket han också tyckte.

Men 20.30 var vi alltså tillbaka på gruppboendet och läkaren hade dragit ur katetern för han förstod att den inte skulle sitta kvar ändå nå vidare lång tid. Sjuksköterskorna på jobbet skulle tappa honom dagligen istället tills man vet vad som är fel. Hur som helst blev gårdagen en rätt jobbig dag. Ingen lunch och inget att äta på väldigt länge så kroppen blidde trötter.. När jag kom hem hoppade jag i säng på en gång med godispåsen i högsta hugg. Kollade lite tv innan jag somnade ca 45 minuter senare.

Idag är det torsdag och första maj! Härligt, nu är våren äntligen här på riktigt och snart sommaren med den! Det här året blir det tidig semester och det känns faktiskt skönt att få ledighet snart. Vädret idag har varit mest mulet och senare på eftermiddagen blev det regn för att nu till kvällen spricka upp igen.

Jag ska nog inte göra så mycket mer av den här torsdagskvällen förutom att se nåt bra på tv:n och äta godis :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo, på Söndag blir det loppis, och förhoppningvis även på Lördag, försöker övertala min far hur mycket jag vill ha ett gammalt klädskåp...jag har ju varken bil, körkort eller släp, så jag får ju alltid be honom om hjälp, vilket inte alltid är så kul...

Ha en underbar helg : )

Kram, Jenny

Postat av: Jenny

Dessvärre så är jag sjukpensionär sedan flera år tillbaka, jag har Fibromyalgi, vilket är jättejobbigt, men jag får ta en dag i taget...det värsta är dock inte värken, utan tröttheten, jag kan sova jättemycket utan att bli det minsta lilla utvilad. Annars är jag utbildad till dekoratör och konsthanverkare, inredning är min STORA passion i livet, ger mig så mycket att pyssla med det : )

Kram, Jenny

2008-05-01 @ 19:26:14
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Jenny

http://www.blocket.se/vi/16178808.htm?ca=5_s

2008-05-02 @ 05:56:52
URL: http://katiinka.blogg.se
Postat av: anki.

Ebba (och jag) vill absolut leka snart!!!!

2008-05-02 @ 17:02:40
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Mattias

Då fick ni precis jag som äta lite godis och skratta år George problem med den manliga massören då :) Trevlig helg på er!

2008-05-02 @ 18:53:40
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback