Hemma-dag hos mor å far

Idag har jag umgåtts med mamma och pappa mest hela dagen. Kom hem till dem vid 10.30-tiden och åkte hem 18.15. Solen har strålat och glimmat på en klarblå himmel och det har varit värme som en sommardag! Vi var inte vana med värmen så det pustades och flåsades emellanåt och orken tröt...hehe! Pappa har ledig vecka och mamma har from igår blivit sjukskriven i några veckor till att börja med. Hoppas hon blir bättre snart och får känna sig pigg och får tillbaka orken.
Men vi har njutit av deras trädgård, poat lite här och tittat lite där. Hon börjar komma igång med piffningen av trädgården nu och jag bara älskar att vara i hennes trädgård! Pappa och grannen höll på att spika staket och sen var pappa i garaget och rådde om Mustangen lite :). Vi fikade bullar och dryck och glass efter det. Lite senare bjöds det på smörgås med pålägg, mums! Mamma och jag var sen på loppis men det blev ynkliga fynd för mig, inget jag orkar ta kort på :).

Här kommer lite fina bilder från mor och far:

Plommonträdet blomstrar!


Vackra småblomster på gräset


Här är mammas trädgårdsbord där det brukar rymmas allt möjligt smått och gott om somrarna! Idag hittade hon en gammal hushållsvåg på loppisen som hon sen ställde på det här bordet. Vågen ska hon ha en blomma på sen. Får ta ny bild när mamma sommarpiffat lite på bordet som står på altanen. Sådär nött och skavt, precis som det ska va :)


En del av trädgården. Hammocken fick sina dynor senare på dagen. Härligt att sitta i den!


Mamma och pappa har gjort den här underbart charmiga portalen. Knipsat av och svetsat lite, de är så händiga så jag vet inte vad!


Mammas prins!


Undrar vad han tänker på?


Mamma har även en Mamma Gås och Bäbis Gås på altanen - söta!


Och ett vackert Sol-ur, eller vad heter det?

Sådär ja! Det var vad som fick bjudas på den här gången.

Älskar Er Mamma Och Pappa!!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Vilken mysig trädgård de har!



Kram, Jenny



<3

2008-05-08 @ 22:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback