Min och Musses dag

Musse kom ju som sagt var redan kl. 07.00. Det blev frukost 08.00 och sen kom ju stödvilan på det :). Vi tog det rätt lugnt hela förmiddagen. Jag pysslade och höll på vid datorn och Musse var rätt trött. Han har ju ca 11 år på nacken också så trött får man förstå att han är rätt ofta. Gillar att vila :). Men sen vaknade han till och ville ut på balkogen och nosa lite i blomkrukorna..hihi! Lilla söta lurvtroll!


När han så nosat klart och kände att han fått röra lite på sig föll han i vila igen, den här gången vid balkongdörren :)


Vi tog en promenad vid 10:15-tiden och då nosade han och sprätte ikring sig hej vilt! Lunchen serverades 12.00 och efter det packade vi in oss i bilen och åkte och hälsade på hemma hos mamma och pappa! Det uppskattades av både Musse och mig, att få gå omkring i trädgården och vara ute i det mestadels soliga och sköna vädret som rådde idag mellan molnen. Musse gick omkring och nosade och "kände av stället". Skvättade lite här och där också... Jag la fram några stolsdynor under bordet på altanen och där slog han sig lugnt till ro. Charmigt värre med den nedersta hörntanden som gärna sticker ute lite :)





Klockan tickade på och vid ca 14-tiden bjöd mamma och pappa på grillade hamburgare, första grill-lunchen hos mor och far som jag är med på, trevlit, trevlit!


Musse ville efter lunchen gärna komma upp i stolen så han såg vad som hade hänt där över hans huvud tidigare. Tyvärr var allt nu bortplockat och inte en smula fanns kvar till den här sötnosen. Men nog kände han av grilldoften åtminstone, nosen vädrar i luften!


Tillslut insåg han nog att det inte fanns något åt honom och då fick man minsan den här blicken tillbaka, vad den nu ska mena....är du putt på mej Musse?


Då var det inte mycket mer att göra än att....vila lite till :)


Medan jag tidigare hade suttit och kollat lite på datorn sov Musse sig igenom hela den timmen jag satt där. Han kurade ihop sig på mammas och pappas sovrumsgolv och där sussade han sött tills det var dags för middagen kl. 17.00. Musse har specialkost. Han har även hjärtfel och äter hjärtmediciner och magmedicin och lite sånt som tillkommer på ålderns kvist. Man ännu har han god behållning av livet och är en glad liten herre!

Men jag måste då säga att Musse är väldigt lättsam att ha och göra med och så behaglig och kolugn. Han finner sig tillrätta var han än är och "nosar in sig" lite och om allt är okej så känner han sig trygg och skuttar omkring lite mellan vilostunderna. Världens raraste lilla älskling som jag har i min närhet, tur att jag får rå om dig nån dag såhär ibland :)
Vi hann med 2 promenader hos mamma och pappa plus att han gick ikring och skvätte lite smått i trädgården nån gång också...hihi!

Vi blev kvar till ca 18.00 då vi packade in oss i bilen igen och åkte hemåt. Musse somnade i hallen och jag satt vid datorn. Annika kom 19:30 och då fick Musse följa med henne hem för att sova och sen kommer han till mig kl. 07.00 imorgonbitti igen. Det ska ju bli fint väder så då ska vi nog passa på att åka till Agneta och låna trädgården och huset där den här gången! Känns mkt trevligare för Musse (och mig) att få vara ute lite och kunna röra sig fritt och gå omkring och nosa lite när han vill istället för att sitta i en lägenhet mestadels av dagen. Näpp, det går inte för sig, imån blir det Agnetas trädgård vi besöker medan hon är på jobbet :)

Kommentarer
Postat av: Mattias

Vilken gullig vovve!!! Har du hittat honom på loppis också Anna? ;) Härligt med hundar. Synd bara att Tina inte är lika lyrisk i dem som jag är.

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Vad roligt att få vara hundvakt till en så snäll & söt liten vovve!



Kram, Jenny



<3

2008-05-27 @ 11:13:01
URL: http://jemarose.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback