Tisdagen

Ska vi rabbla igenom gårdenag då kanske blandat med lite bilder! Dagen började kl. 07.00 då Musse kom till mig. Vi var nog rätt trötta både han och jag då så vi tog det rätt kolugnt hela förmiddagen kan man säga :). Jag låg i soffan (som jag för övrigt sovit på 2 dygn) och kollade på några filmer på Canal+ och hade det riktigt skönt. Musse sov i stort sett hela förmiddagen, det enda han gjorde var att byta sovplats emellanåt som ni kan se. Hihi, gulliga hund!


Vi tog en kisspromenad och sen blev det lunch. Jag kollade lite på Blocket och fick som sagt nys på balkongmöblerna som jag ringde på. Musse och jag packade in oss i bilen och åkte och hämtade möblerna vid 14-tiden. Jag hann ställa ut dem på balkongen och få någorlunda fason. Vid 15-tiden åkte vi och lånade Ola och Agnetas trädgård där vi tog det lugnt och njöt av sol och finväder. Passade på att ta några bilder också..hihi! De har ett sånt vackert hus, det knarrar och knakar, är trägolv och trätak, bjälkar och vrår och känslan där inne går inte att beskriva. Man blir alldes lugn av att komma in där. Det är på nåt vis som att huset "rår om en" och man känner sig alldeles trygg och lugn. Världsmysigt hus! Trädgården är helt underbar, stor och lummig, med både äppel och plommonträd. Musse tyckte om att skutta omkring ett tag och nosa och lufsa runt :)


Så här ser det ut i deras kök. Gammeldagst och helt, helt ljuvligt vackert och charmigt!


Efter en stund blev Musse trött så han la sig ner på verandan och sussade sött :). Jag satte mig på trappkanten och läste
lite "Allt i Hemmet" som jag hade tagit med mig.


Agneta kom hem ca 17.00 och då stannade vi en stund men åkte hem igen kl. 17.30. Då tog vi det mest lugnt och matte Annika kom och hämtade Musse 19:30. Vi har haft 2 helt underbara dagar han och jag och jag är mer än gärna Musse-vakt igen! Jag saknar verkligen mina egna vovvar när jag är med andra hundar. Får nästan alltid en klump i halsen när jag gosar med hundar. Saknaden efter våra sheltisar Pepsi och Nicko är stor även fast det var många år sen de dog. Saknaden efter dem kommer alltid finnas där, men så kommer också alla fina minnen från tiden de levde med mig och min familj :)

Kommentarer
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Oj, vilket charmigt hus !!!



Menar du Shetland Sheepdog? Vi i min familj har sammanlagt haft 3 sådana, + en blandras.Underbara hundar!



Själv har jag 3 kattherrar!



Många kramar från Jenny



<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback