En ny vän

Ida.

Så heter sheltietjejen som jag hädanefter kommer att vara dagmatte till emellanåt. Det är Musses ("min" förra vovve jag var dagmatte till) matte som har skaffat sig en ny vän.

Igår var första gången jag var hundvakt till henne och det gick så bra - över förväntan!! Hon slog sig till ro hemma hos mig på en gång när matte gått och gick inte alls omkring och längtade efter matte hela dagen vilket skulle ha känts lite jobbigt. Hon var så lugn och fin och vi kom så väl överens med varandra! Vi träffades ca 1 timme på tisdagen och 1 timme på torsdagen här hemma hos mig så hon fick bekanta sig lite med mitt hem, jag har ju varit och hälsat på henne 2 ggr i hennes hem.

Annika lämnade Ida hos mig ca 07:15 igår fredag och kom och hämtade henne 19:30 efter att ha jobbat i Sthlm under dagen. Ida är 3 år och en pigg och alert tjej! Hon behvöver få röra på sig, komma ut och nosa och springa av sig lite och få frisk luft och trötta ut sig en aning så hon inte blir stirrig och understimulerad när vi är inne.

Så vi tog 3 långpromenader under dagen på vardera ca 1 timme vardera så snacka om att jag fick min beskärda del av motion igår! Det var så mysigt att ha en vovve-vän som Ida att få promenera och busa och skoja tillsammans med! Vi gick i väldigt rask takt och fick upp flåset gott båda två *ler*. 2 av gångerna gick vi i skogen och sprang lite och hoppade över stockar och stenar, spännande äventyr :) Den 3:e gången gick vi på cykel/promenadbanorna här ikring Valbo centrum. Men nog är det mkt mysigare att få komma ut i naturen!

Ida är också en väldigt kärvänlig tjej som gärna visar att hon tycker om en. Hon tycker nämligen om att "pussas" och gosar gärna, mysigt!

Är hundvakt redan på torsdag nästa vecka igen, ser fram emot den dagen redan - jag är menad att ha hund, det känner jag, jag mår så bra då i vovvars sällskap, de gör att jag känner mig hel på nåt vis *ler*

Ida - min nya vän *ler*



Kram, Anna


Kommentarer
Postat av: ninni

MEN VILKEN SÖTNOS DU FÅR HA HOS DIG IBLAND,EN AV MINA SÖTNOSAR SKA FLYTTA TILL LUDDVIKA I MORGON,DET KÄNNS LITE JOBBIGT MEN JAG MÅSTE SÄLJA DOM.

MAN FÅR LIKSOM EN KLUMP I MAGEN NÄR DOM ÅKER.

HA DET GOTT

NINNI


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback