Västerås

Igår onsdag blev det en systerdag hela dagen lång - kanonmysigt hade vi det!!!

Jenny kom och hämtade upp mig kl 08:00 och vi styrde mot en shoppingdag i Västerås, eller rättare sagt var det min duktiga systeryster som letade in oss till de ställen vi besökte :). Jag fick sitta bekvämt på passagerarsätet.

Det tog ca 2 timmar till Västerås men det kändes som att det gick snabbare, säkert för att vi hade det så trevligt :)

Vi kom till centrum vid öppningsdags kl 10:00 och efter att ha blivit typ utskälld av en gubbe i toakön som frågade vafan jag och min syster höll på mig och jag lite förbryllat sa: -"vi kissar", så var dagen kanon och bjöd inte på fler irritationsmoment *ler*

Vi begav oss till butiken New Yorker som har massor av schyssta kläder så där var vi ett tag, ända tills air conditionen schasade ut oss för vi frös så in i bomben! Det blev 2 par solbrillor och ett par shorts, inte mer. Syrran shoppade lite kläder hon. Vi kikade in på massa andra butiker och dagen till ära lyste solen och bjöd på riktigt sommarväder - supernajsigt!

Kl 13:00 kände vi oss nöjda med shoppingen i centrum och vi åkte vidare mot Nisses där jag gjorde av med desto mer pengar!! Herregud, jag bara plockade i det jag ville ha och vips blev det många hundralappar!

Men innan vi körde igång på Nisses så åt vi lunch på MAX - sen var vi påfyllda med ny energi för resten av dagen...hihi!

Köpte bla lite målardukar att göra tavlor av, en stor ljusstake i fattigmanssilver (mitten på bild), toaborstehållare samt tvålflaska i zink, en fin miniskottkärra att ha som prydnad och dekorera med blommor och kanske nåt mer smått och gott som jag inte kommer på just nu i så fall :)

Nöjd med shoppingen där iallafall men lite besviken på att de hade tagit in en hel del kläder och skor i sortimentet istället för mer inredning och hushållsartiklar som de hade förut då jag var där. Jenny hittade också lite trevligheter. Sen gick vi vidare och kikade på lite fler butiker och tog en fika på ett mysigt café. Jag åt en stor kanelbulle där de hade bytt ut kanelen mot jordgubbsmassa vilket var jättegott!

Ca kl 17:00 var vi nöjda på shoppingsställe nr 2 och det var dags att åka vidare hemåt igen då hela dagen på nåt vis makalöst svischat förbi tok för fort kändes det som! Jag sökte på inredningsbutiker i Västerås och då kom butiken Design & Countryhouse upp och den kände jag ju till, så vi bestämde oss för att leta oss dit och det var inte svårt då vi redan var i krokarna. Butiken låg i ett jättevackert stort hus som låg på en lika fin gård. Det var mysigt att strosa runt där även om det inte blev nån shopping den här gången. Tjejen som har butiken bloggar här! Butiken är väl värt ett besök om du är in trakterna av Västerås!

Klockan hann bli nästan 18:00 då vi begav oss vidare hemåt och kom hem ca 20:00. Jenny släppte av mig och jag gick in och packade upp mina fynd vilket ju alltid är lika roligt för alltid är det nåt man glömt av att man handlat också blir det som en glad överraskning, känner ni igen det fenomenet måntro? :)

Idag torsdag har solen strålat absolut hela dagen och gör det fortfarande och jag har njutit! Min kusin Niklas kom förbi och hängde hos mig från strax efter 10:00 till 13:00 - alltid lika trevligt att träffas!!! Sen satte jag mig ute på balkongen och åt min lunch (köttbullar & makaroner) och sen solade jag lite grann och insöp sensommaren.

Tog sen faktiskt fram min cykel som stått orörd hela den här sommaren och hela förra. Pumpade i lite luft och cyklade till butiken Madame Nyberg och köpte mig en fin krok till hallen. Sen cyklade jag hemåt igen och här är jag nu.
Hjalle kommer snart och hämtar upp mig då han har lånat min bil idag och så ska vi åka till en fiskerestaurang i Utvalnäs och äta kvällsmaten, mys!

Visar här en bild på min fina fågelbur som jag TOKFYNDADE på Ockelbomarknaden tidigare i sommar, betalade 160:- för den, det ni! Den har fått plats på mitt symaskinsbord nu menaajg har inte hunnit dekorera den än faktiskt.


Ha en fin kväll mina vänner!



Kommentarer
Postat av: Jenny / Jema Rose

Vilket fynd du gjorde med den fina fågelburen!



TACK för din goa kommentar, du är helt klart också en ball tjej!



; )



KRAM & ha det gott!



Jenny



<3

Postat av: Sara

Hej, snygg blogg! :)

2009-08-06 @ 21:13:06
URL: http://lipglossarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra och jordnära! ♥

2009-08-06 @ 21:37:18
Postat av: ingela/inspiration i vitt

Hej Anna, det var länge sedan jag var hos dig, så trevligt att titta in till dig igen. Du har det så mysigt såå.

Vilket kap med fågelburen, den var såå fin och priset sen då??

Förstår att ni had en trevlig dag i Västerås.

Idag anlände min efterlängtade bok, äntligen och vi är såå nöjad med den efter allt slit.

Kram på dig/Ingela.

2009-08-06 @ 23:00:08
Postat av: Anna

Hej!

'

Men åh vad synd att jag missade er!!! jag tror det var min man som stod i butiken då!



Vad roligt att ni hade en bra dag i Västerås. Nästa gång ni kommer hit så ring mig. 070-6093622. DÅ kan jag visa er lite andra roliga butiker och vi kan åka till Susanne. hon har öppet fre 10-18 lör-sön 10-14el 15



ha det bäst!



Kram Anna

2009-08-08 @ 12:36:27
URL: http://www.vitahjartan-anna.blogspot.com
Postat av: Lantligt förälskad

Tack så mycket :) Vad glad jag blir!



Hoppas allt är bra med dig.

Krams!

2009-08-09 @ 12:54:01
URL: http://lantligtforalskad.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Aha, återigen en härlig tripp!! Och vilken fin fågelbur! Tycker inte att den behöver någon mer dekoration, den är så himla snygg som den är :-)



Byrån Moppe såldes tidigare på Ikea, en föregångare till Mackis. Och mycket bättre än Mackis för övrigt! Fanns i många olka storlekar och perfekta för allt smått man samlar på sig.



Här sitter jag och känner mig lite seg i värmen, väntar på att pysselinspirationen ska anfalla mig ;-) Har flera halvfärdiga projekt på gång, så det borde ju inte vara så svårt att göra ett ryck. I väntan på bläddras det bland recept, jag är så sugen på något asiatiskt, men finns det något som går att slänga ihop lite lätt??

2009-08-09 @ 12:57:17
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback