Det är jul i våra hus

Ja nu är det jul överallt och i alla fönster. Så mysigt att kika in.

Här bjuder jag på en härligt julig bild hos mina grannar...hihi!
Hoppas de inte tar illa upp över att jag suttit i köksfönstret och smygfotat in till dem :) Men det hela går ju ut på att jag vill visa hur mysigt det är hos alla människor nu som lyser upp sina fönster med vackra belysningar i alla former *ler*. Så hoppas de tar det som en komplimang! Om ni tittar noga kanske ni kan se att det ser ut som att en av mina grannar har fått upp julgranen redan, myysigt!!

För övrigt så är det ju både Tredje Advent och Lucia idag. Här hemma har vi till kvällskvisten tänt det tredje ljuset och mumsat på en härligt god taco-middag med pineapple-salsa *yummie* Nån Lucia har jag dock inte sett...


Som ni kanske läst och sett i förra inlägget så har vi ju bytt ut vår tv - bänk i vardagsrummet. Den förra hamnade ju i hallen och igår hämtade vi hem en ny fin mörkbrun tv-bänk i ek. Ett fynd gjort på Blocket - endast 400 pix! Ska man ha en ny hos möbelaffärerna kostar ju en rejäl tvbänk nåt på mellan 4-6 tusen!! Aldrig i livet! Tacka vet jag Blocket *ler*

Jag har bytt ut den vita hyllan mot denna mörkbruna med svarta konsoller som passar väldigt bra till tv-bänken. Kände att vi behövde lite kontrast här hemma och eftersom jag älskar både den ljusa samt mörka murriga stilen så finns det ju ingen annan utväg än att blanda! Och min älskling är också glad då han lutar mer åt den mörka stilen än den ljusa *ler* Min lammfäll la jag på golvet vid balkongdörren, supermysig!


Hoppas ni alla haft en härlig helg - det har jag!

Nu är det en 6-dagars arbetsvecka som väntar mig så det hinns inte med så mkt mer än jobb denna vecka. Men den fritid jag har ska ägnas åt de sista smyckesbeställningarna som ska bli färdiga och skickas denna vecka. Sen har jag gått och köpt mig ett klädskåp som var grönt som jag nu håller på att måla i pappas garage - det måste jag också se till att bli färdig med så pappa kan parkera sin bil där igen :)
Och tillsist ska det väl hinnas med lite julklappsinköp och ståhej här hemma också!

Med andra ord en full-rulle-vecka!

Men när den är avklarad på nästa söndagkväll så får jag åka hem - pusta ut och se fram emot en 7-dagars julledighet!!



Kommentarer
Postat av: anki.

Ja då vet du vad du ska göra i veckan då ;)

Å så har du nåt härligt att se fram emot! Kan inte fatta att det snart är jul..måste skynda på lite med julstöket jag å!

Kram!!

Postat av: Sara

Hej!



Vart har du köpt dina bokstäver, som du har på väggen? LOVE

2009-12-15 @ 20:33:18
Postat av: Ullis/Leva på landet

Hoppas att du får lite ledigt nu. Tycker också att det är snyggt att blanda det ljusa med det mörka och maken här gillar ju mer det mörka så han blir också glad när jag gör det.



Ha det bra!

Kram Ullis

2009-12-19 @ 23:28:15
URL: http://levapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback