I väntan på julen


Mamma och pappas söta voffsing Nippe önskar alla som kikar in en riktigt God Jul!!!


Nu har jag slitit färdigt för vecka 51...puh!! Masssa att stå i inför julen på jobbet. Boende som det ska planeras för när de ska åka hem över jul, andra som vill köpa julklappar, det ska köpas klappar till de man är kontaktperson för, julstädning, julpyntning och massa sånt! Det är förstås väldigt roligt men det har varit en rätt hektiskt vecka också, men skoj att se deras julglädje spira också, även fast alla inte har familj och vänner att spendera den med så får man göra julen så mysig och bra som det bara går för dem som blir kvar på boendet med personalen.

Nu har jag iaf 7 dagars ledighet att se fram emot denna vecka 52 - julveckan! Det känns underbart härligt!!! Idag vaknade jag visst redan vid 06-tiden och har varit vaken sen dess. Knäppte på tv:n och slökollade lite, har ätit frukost, borstat tänderna och hunnit slå på en maskin tvätt. Jag har mycket att bocka av på min "Att-göra-lista" må jag säga...hihi!! Men vem har inte det i dessa dagar i väntan på julen *ler*

Tänkte jag skulle få så mycket osm möjligt avbockat idag. Ska bland annat åka till Köpcentrumet (Valbo Köpcentrum) när de öppnar kl 10:00 och hoppas på att det är relativt lugnt då. Sen ska det besökas lite andra butiker också. Jag ska åka till Biståndsgruppen och dumpa lite grejer, bära ner saker i förrådet, tvätta, städa, måla klart klädskåpet med mera, med mera!

Var också iväg och köpte en julskinka på 4,5 kg igår så nu har jag och Hjalle skinka så det räcker vill jag lova...haha!

Och snön har ju kommit till oss i hela landet - det verkar som att vi får en traditionsenligt vit drömjul *ler*

FANTASTISKT vackert är det ute nu! Det knarrar under fötterna när man går och kylan biter sig fast så man blir alldeles förlamad i ansiktet...det känns att det är vinter! Snön gnistrar och glimmar på träden och den hänger som vackra iskristalller på grenar och tak - vackert!

Ikväll tänkte jag klä granen och mysa - får se hur den kommer att se ut det här året när jag är färdigt med den.

Näpp, nu ska här tas itu med dagen!

Ha det gott alla där ute och njut nu riktigt ordentligt!




Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Visst är det vackert ute nu. Njuter för fullt men det är lite kallt. Så skönt att du också får långledigt.



Kram Ullis

Postat av: Hannis

Men vilken gullig tomtehund!



Hoppas att du har hunnit med dina att göra saker så du kan luta dig tillbaka och bara njuta sen=))



En God Jul önskar jag dig!

2009-12-22 @ 06:54:39
Postat av: SNOWWHITE-SUSSIE

ÖNSKAR DIG EN UNDERBAR JUL KRAM SUSSIE

2009-12-22 @ 21:37:41
Postat av: anki.

Å sån sötnos han är!! Å tack för julkortet från er också!!



Klart vi ska ses nån dag, vi ska fira jul lite här och där julafton, juldan & annandan annars är det inte så mkt planer.



Ha en fantastisk jul om vi inte hörs före!!

Kram kram!

2009-12-23 @ 07:40:37
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Anonym

God Jul i Stuga! tack för besöket, söt julbild på vovven skulle ha fixat nått sånt med ulla oxå:) Ha en riktigt god jul nu!

2009-12-23 @ 10:09:43
URL: http://www.frokensidenskar.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej Anna

Men så söt han var lilla nippe.

Vill önska dig en riktigt god jul med mycke god mat och mys.

Många kramar från mig.

ninni

2009-12-23 @ 10:59:33
URL: http://mormorelsie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback