Julresumé

Det kanske börjar bli dags för julresumén? Kände att jag bara blev piggare och piggare ju längre natten led så jag tänkte det var lika bra att blogga lite...hihi!

Hemma hos oss blev granen på detta vis i år. Hjalle och jag klev upp vid 07:00 tiden på julaftonsmorgonen, tände granen och knäppte på nåt mysigt på tv:n och öppnade våra julklappar. Av Hjalle fick jag 2 par skor, ett par superhärliga vita vackra vinterkängor samt ett par sköna sommarpjucks! Sen fick jag en vinterjacka, ett kamerastativ, objektiv samt blixt! Superbra, tack älskling! Jag delade ut en blanding av byxor, tröja, kuddar och täcke som han önskat sig. Nöjda och glada blev vi *ler*


Detta vackra vinterland stod mitt framför oss på Hjalles föräldrars gård när vi var där på julaftonsmorgonen för att äta julgröten - så otroligt vackert!

Efter att ha firat julaftonsmorgonen/förmiddagen hemma samt hos Hjalles föräldrar åkte vi sen hem till mina föräldrar och firade julen där mellan 12-17.30. Med på firandet var även kära syster som syns på bilden nedan samt min ena morbror och hans familj - en härlig skara var vi :) Här nedan står mamma och Jenny och häller upp massor av julgodis inför den nalkande julhelgen då det ska vara mkt av det goda *ler*


Sen vid strax efter 14-tiden blev det så dags för julmaten vilket i vanlig ordning består av kött och potatis i vårat hus, smarrigt!! Med på bordet fanns även julskinkan samt lite sill. Proppmätta blev vi allihopa och efter maten blev det slappa av för hela bunten medan vi inväntade fikat *ler*

Det blev gos och lek med Nippe

Som hade turen att ha en lekkompis dagen till ära - skåda Alice!

Det blev en del slappande i soffan i vardagsrummet, mumsandes på godis och tittandes på julfilm.

Mamma och pappa har en riktigt ståtlig julgran som ni kan se, och se vad många härliga klappar som bara väntar på att få slitas upp!

Jenny och jag ser alltid till att få första parkett på golvet då tomten är på intågande. Hjalle tycker det ser både roligt och sött ut när vi slår oss ner bredvid varandra på golvet som små barn, som vi alltid har gjort varje jul, det bara ska va så på nåt vis. Vi har våra givna platser *ler*

Julglädjen var stor!

När barnen sen åkt hem och "julstöket" var över och bara slappandet återstod av kvällen så intog pappa ett riktigt skönt soffläge då det nalkades tv-tittande på den nya 46" LED-tv:n!

Jag och Hjalle åkte iväg vid ca 17:30 och då bar det iväg till Hjalles föräldrar och släkt för resten av kvällens julfirande - även det en riktigt rolig skara människor!


Vi kom hem vid ca 22-tiden på julaftonskvällen - otroligt nöjda med hela dagen. Ett välbefinnande och glädjerus på en och samma gång *ler*

Vill bara passa på att visa vilken proppfull och vacker korg jag fick av min syster som är en hejjare på att baka!


Under julhelgen var ju jag som sagt ledig i 7 dagar vilket var helt underbart ljuvligt! Jag umgicks med Hjalle, vi kollade på tv, gjorde ingenting och bara tog det lugnt. Jag spenderade även tid med mamma och pappa samt syrran. Välbehövliga dagar av att inte behöva göra någonting alls. Har sett många mysiga filmer på tv:n samt ätit gott och legat många stunder på golvet framför brasan, halvslumrandes hemma hos mor å far *ler*


Imorgon är det Nyårsafton och vi kommer att gå in på det nya året 2010. Det känns som en bra sifferkombination, den tilltalar mig på nåt vis så det känns som att det kommer att bli ytterligare ett perfekt år *ler*

Jag och Hjalle åker hem till mamma och pappa under dagen dit även Jenny och Anders kommer för att mumsa smörgåstårta. Sen kommer jag och Hjalle att åka hem till syrran och fira in det nya året med dem - kommer bli kalasmysigt!

Nu är klockan strax efter 04:30 på nyårsaftonsmorgonen så jag börjar faktiskt fundera på att gå och lägga mig och försöka sova lite om jag överhuvudtaget ska orka med att fira in det nya året senare idag :)

Sen väntar ytterligare 6 dagars ledighet - jag har slagit på stort nu under jul och nyårshelgerna - tänkte jag var värd lite långledigt *ler*

GOTT NYTT ÅR!!!!!


Kommentarer
Postat av: Hannis

Men vilken härlig jul du haft!

Gillar bilden på din pappa i soffan=))

Så ska det se ut på julaftonskvällen!



Önskar dig ett gott nytt år!

Postat av: ninni

Hej

Kikar in och önskar dig och din familj ett gott nytt år.

Kram

ninni

2009-12-31 @ 10:23:02
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: Tina

Gott Nytt År på dig kära vän!!!

2009-12-31 @ 12:35:12
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Annelie

Gott Slut o Gott Nytt År ***

Kram

Annelie

2009-12-31 @ 15:00:36
URL: http://betongsnackor.blogsot.com
Postat av: Anonym

Gott Nytt ÅR på dig = )!!!



Kram L-L

2009-12-31 @ 17:31:21
URL: http://www.vitnyanser.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja vad fint att kunna ha eucalyptus runt stjärnan...kanske ska byta ut till det sen =)



Hoppas du haft en trevlig jul och nyår, själv är man tidigt uppe på jobbet, men sen är man ledig JIPPIE. Kram

2010-01-01 @ 09:38:00
Postat av: hanna

Gott Nytt År.

Kram

Hanna

2010-01-01 @ 12:08:45
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback