Att sätta sprätt på en lördag!

Idag har jag och mamma varit runt och shoppat mest hela dagen *fniss*

Hon hämtade upp mig vid 10-tiden imorse och sen kom vi inte hem förrens 15.00 - vi har då inga problem med att sätta sprätt på en lördag inte...hihi! Vi var till Owe Jansson, Tant Elwira, Spikfabrikens loppis, Madame Nyberg samt Elgiganten och Onoff för mamma skulle köpa en ny mobiltelefon vilket hon också gjorde. Tiden mellan butikerna hann vid med en fika på Owe Jansson, en bullstund i bilen samt mat lite senare, görtrevlig dag, som alltid :)

Här kan ni skåda några av mina fynd:

En otroligt vacker "fusk-en" som jag bara måste ha! Och nu känner jag att jag vill ha en till :). Jag har placerat den i en vit kruka samt knutit lite spets på toppen och ställt den i köksfönstret, blev så sött!



I köket har jag satt upp lite luftigare och ljusare gardiner. Hängde eucalyptusgirlangen i fönstret samt mina 2 grankransar. Tycker inte att de är speciellt juliga så de får hänga med ett tag till här under vintern :)

På bordet står en glasklocka som jag köpte på Tant Elwira, så himla vackert med sånna tycker jag.

Som ni kanske skymtade mer på bordet så har det blivit lite nytt även där. Men det shoppades inte just idag. Jag hittade jättesöta stickade vita bordstabletter i form av hjärtan på rean på JYSK tidigare och dem kunde jag absolut inte motså, skulle du kunnat det?!

Jag köpte 6 st bordstabletter samt 6 st söta ljusformar i zink att ställa på varje bordstablett. Vips hade jag fått en jättevacker bordsdukning!



Det bästa av allt var nog de här 2 vita samt beiga quiltade kuddfodralen som jag köpte hos Tant Elwira!


De passar min soffa perfekt nu när jag även har ett quiltad överkast i den, öven det köpt hos Tant Elwira!



Tills sist tänkte jag passa på att visa den "inte så vita delen" av mitt vardagsrum. Här finns vårt mörkbruna vitrinskåp där vi har fina glas m.m. Till vänster skymtar också en trist brunlaserad skänk. Den ska dock bli vit också ska jag byta beslag på den, den kommer nog bli riktigt tjusig när jag satt tänderna i den...hihi!

Vitrinskåpet kommer jag nog aldrig att få måla vitt för Hjalle. Han tycker det är snyggt med mörkbrunt också vill han inte att ALLT ska vara vitt...*ler*


Det var allt för denna gång!

Nu ska jag göra mig redo för att åka till syrran och Anders med Hjalle för vi ska ha en trevlig lördagskväll ihop med god mat, lite PS3-spelande samt kanske kika på nån film, vi får se.

Men det bästa är att bara få umgås *ler*

Jag önskar er alla en mysig lördagskväll tillsammans med era kära!



Kommentarer
Postat av: Hannis

Men du vilken härlig Lördag!

Skönt när man bara kan åka runt så där och ha trevligt=))



Kan tänka mig att skänken blir superb när du fixar till den!



Kram Hannis

2009-01-10 @ 17:09:42
Postat av: Irene

Vilken otroligt härlig lördag!

Ska till spikfabriken i morgon och hoppas på det perfekta fyndet..ler

Ha en skön kväll/Irene

Postat av: Maria/Vitating

Hej Anna!

Såå mysigt du har, köket såg så gulligt och inbjudande ut! De där qviltade kuddarna är ju såå underbara! Hoppas att du har en supermysig lördagskväll! Vi har nyss ätit, väntar på varmvatten till mammas o pappas spa, vi är hos dem o lånar deras hus ikväll då de är på Gran canaria!

kram Maria

2009-01-10 @ 18:34:32
URL: http://www.vitating.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vilken lördag att få shoppa så där. Fina saker har du ju också hittat. Ja det är ju lika här att maken inte vill ha allt vitt, men skrivbordet blev han ju riktigt nöjd med, s.



Kramar Ullis

2009-01-10 @ 22:56:40
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: sara

hejhej :) här spenderar jag lördagsnatten på jobbet ;) men vi får ha "lördag" på måndag när jag går av mina pass.. då ska det bli vin!



vad fina saker du visar.. har kollat på det du visade från jysk men det passar inte hemma hos oss.. men är ju toppenfint hemma hos dig.. den där glasklockan tycker jag om :)



stor kram sara

2009-01-11 @ 00:50:27
URL: http://www.vagentilldromhuset.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Full rulle över den lördagen! Här blev det lite mer lugna takter när jag inte kände mig på topp. Vilka fina tabletter, tänk att Jysk kan ha sådana. Jag såg inte dem när jag var och fyndade en femmeters tygbunt där i veckan.



Ja, alla saker kan man ju visst inte få måla, men det är ju snyggt med kontraster också :-)

2009-01-11 @ 13:50:10
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vilken härlig lördag - vilka härliga shoppingprylar du har inskaffat...Jättefint

Kram/Annelie

2009-01-11 @ 18:34:39
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vilken härlig lördag - vilka härliga shoppingprylar du har inskaffat...Jättefint

Kram/Annelie

2009-01-11 @ 18:36:00
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej Anna! Gud så roligt med en shoppinglördag! Fin, fina saker du inhandlat! Skönt ändå på sätt och vis att ha en karl med egna åsikter som kan säga ifrån tycker jag, eller hur?!



Kram Linda

2009-01-11 @ 19:51:23
URL: http://lindasvitalantliv.blogspot.com
Postat av: Linda

KOm min förra kommentar fram, tro? TEST

2009-01-11 @ 19:52:39
URL: http://lindasvitalantliv.blogspot.com
Postat av: vintageretroprinsessa

bords tabletterna var underbara,





kram

2009-01-12 @ 17:30:01
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback