Limön

I fredags gjorde jag & Hjalle en utflykt till Limön, Gävles enda skärgårdsö. Vi tog Limö-båten ut till Limön kl 11:30. Tog ca 30 minuter att komma dit, en mysig båttur var det. Åkte förbi Engeltofta på vägen där människor solade och badade för det var en strålande sommardag! Vi hade verkligen prickat in rätt dag, sol hela dagen lång och bara tunna småmoln som fladdrade förbi. Sommarvärme på det och allt var tiptop!

Här kan ni se Limö Café där vi först stannade till och åt en rejäl somrig salladstallrik inann vi begav oss in på naturstigen på upptäcksfärd! Längst ner i bild kan man skymta vattnet och det var där båten la till. Det var där nere som jag och Hjalle lade oss för att sola en stund lite senare på dagen, superhärligt!


Efter mättade magar fortsatte vi så vår upptäcksfärd runt den charmiga lilla ön. Det visade sig ta minst 1,5 timme att traska runt, härligt! Det fanns många fina ställen att stanna till en stund på och bara njuta av vattnet som kluckade, solen som värmde och att det kändes som en riktigt härlig semesterdag *ler* Här kommer lite bilder från dagen!


Vi var kvar på ön till 17:15 då dista båten gick hem för dagen. Jag och min älskling hade en supermysig dag, åt och fikade några gånger på cafét och upptäckte små mysiga ställen längs med öns strandkant. Jag kan verkligen rekomendera en tur ut till Limön om man är i Gävle. Det finns badställen där och allt för en barnfamilj och även för vuxdna att njuta av, toppen!! Dit kommer vi åka fler gånger för att slappna av och njuta *ler*

*Man behöver inte åka långt bort för att få känslan av en semesterutflykt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback