Förnyad möbel

Igår kom jag iväg till Uthuset och köpte dessa vackra ringbeslag till min byrå och det blev precis så bra om inte bättre än jag föreställt mig *ler*. Jag är toppennöjd! Min byrå är nu förnyad så som jag hade tänkt!



Jag målade även på lite vitt på själva beslagen vid nyckelhålen. Tyckte inte den guldiga färgen passade in så bra gentemot det vita i möblen samt det rostbruna i beslagen. Men vackra i detaljrikedomen är dem!


Sist men inte minst de vackra ringarna!


Förebild:

Idag skiner solen - det var länge sen nu!! Tack för att du kom *ler*


Om jag kanske skulle ta och summera MIDSOMMAREN i samma inlägg:

Midsommaraftonen spenderades hemma hos mamma och pappa med 10 pers. Vi hade urtrevligt och det bjöds på grillat kött, grillad kyckling samt strips, bea och alla som kan tänkas höra till en perfekt grillning :)

Vi avnjöt även massor av söta jordgubbar med grädde och sen till kaffet hade jag gjort rabarberpajen igen som är så mumsig! Ni ska få receptet av mig en dag för jag har ätit så många äckliga rabarberpajer i mina dagar och inte trott att jag tyckt om det förrens jag smakade det här receptet - det ni!

Karlarna kollade på fotboll/tog en eftermiddagslur i soffan efter maten (det avnjöts ingen sprit så det berodde INTE på det vill jag notera...hihi!) medans vi tjejer satt vid köksbordet och kacklade och ungarna lekte med Nippe.

Sen blev det lite utelek där de spelade boccia. Jag tog hand om disken istället och sen vid 18:30 åkte jag hem till Jenny för hon skulle vara singel den kvällen då hennes Anders skulle nånstans.

Jenny och jag tog med lilla shettisen Ina till ridhuset där hon fick springa av sig, det var roligt att se *ler*
Sen promenerade vi tillbaks hem till Jenny där vi slappade och hade det mysigt tills jag åkte hem vid 22:15 så Jenny fick släng sig i säng för att orka upp i tid till hästarna på morgonen därefter.

Midsommardagen
åkte jag och Hjalle först en sväng till hans mamma och pappa strax före 11-tiden där det bjöds på kaffe. Jag åkte hem till Ninni vid 11:30-tiden och vi åkte vidare till Uthuset där ringbeslagen köptes in. Jag kom hem till ca 13:00 igen eller nåt sånt skulle jag tro och åkte då vidare till Hjalles föräldrar där han var kvar. Vi åkte upp till affären och köpte lite makaroner, korv och köttbullar och vidare hem till hans föräldrar igen där vi lagade ihop lite enkel lunch :)

Sen tog jag och Hjalle en promenad i solskenet som muntrade upp vilken själ som helst :) Sen lade vi oss på en soffbänk ute på verandan hos hans föräldrar och slumrade en timme, hur mysigt som helst! Strax efter 16:00 började det ramla in några bekanta, Hjalles syster och hennes kille samt en nära vän till familjen samt hennes dotter. Hjalles mamma hade lagat ihop lite mat och jag mumsade på lite ostpaj eftersom jag var rätt mätt efter lunchen. Sen blev det jordgubbar med grädde och lite kakor, mumsi!!

Vi blev kvar och umgicks med hans familj hela dagen och hade det riktigt trevligt må jag säga *ler*. Vid 20.00 åkte vi alla hemåt och jag och Hjalle åkte och hyrde en film,  "Big Stan" som vi kollade på igårkväll, riktigt skoj film faktiskt!

Idag är det söndag ochg jag och syrran ska gå en sväng på Köpis idag och förhoppningsvis tänkte jag att jag skulle hitta lite nya kläder, har ju inte shoppat på säkert 1 år känns det som, vill ha lite sommarnytt!

Och till kvällen är det mys med Hjalle som gäller för imorgon åker han till Las Vegas och blir borta ca 8 dagar innan han sen kommer hem någon enstaka dag för att sen åka vidare till Norge sen för att gå på en väns bröllop. Men sen är han bara min *ler*

Ha en lovely dag alla!!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Så underbar den blev med nya beslag eller ringar

Kram

Åsa

Postat av: anki.

Jättefin blev den!!!!

Låter som en mysig helg!! Vi har också hyrt film, var typ 100 år sen...blir ju inte av när man inte har nåt nära. Hoppas du hitta nå fina kläder idag!



Ja just ja, du ska ju va ensammen ett tag, inte för att de är nå problems förstås =)

Kram kram!

2009-06-21 @ 20:12:40
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Din byrå blev ju så snygg. Man klan ju itne tro att det är samma byrå. Låter som om du haft en skön midsommar.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-06-21 @ 23:05:14
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Byrån var ju jättefin redan innan, men den blev ju helt underbar med de beslagen. Jag letar efter sådana här i Sthlm till mitt tygskåp, så håll tummarna för mig. Har nosat reda på en byggbutik på Söder som jag ska besöka!!

2009-06-22 @ 19:59:40
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej Anna

Tack för ditt stöd och dina kloka ord,ja man blir alldeles matt när man läser sånt,oj va fint det blev med ringarna på byrån.

Ja vi kan kanske ses någon dag i veckan.

kram

ninni

2009-06-24 @ 10:19:30
URL: http://mormorelsie.blogspot,com
Postat av: Anonym

Aa dom är gudomliga men om ni hör något som piper så är det dom så ni är förberedda på att de säkert kommer låta om några veckor :) ... Aa sätter in dina pengar ikväll när conny kommer hem han får hjälpa mig jag kan inte sånt så bra :P ...

Kram

2009-06-27 @ 10:47:13
URL: http://nize.blogg.se/mittliv
Postat av: Elin

Hej! Vilken mysig blogg och vilka fina ringbeslag du har på byrån! Vart har du fått tag på dom? Vore jättetacksam för ett mailsvar! :)



Kramar

2009-09-02 @ 23:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback