Utmaning - dukning!

Jag har blivit utmanad av Ninni med bloggen MormorElsie att visa en dukning. Utmaningar är oftast roliga och den här var en sån utmaning så självklart hakade jag på!

Här kommer min väldigt enkla kaffedukning i köket:



Klicka på bilderna så blir de större!



Mitt vita bord har för övrigt varit mörkbrunt, men som allra hastigast en kväll när impulsnerven pumpade på lite extra så fick jag eld i baken och målade om det vitt...hihi! Jag blev såklart nöjdare med bordet i vitt medans karln i huset suckade lite lätt fast med ett leende på läpparna och frågade om allt här i huset ska bli vitt *fniss*

De söta virkade underläggen/tabletterna som är sådär charmigt formade till hjärtan har jag köpt på Jysk faktiskt nångång kring juletid - jag älskar dem!

Kaffekopparna med fat är något som som jag suktat efter hos Anna -Lena med butien Madame Nyberg länge och tills för ca 1 vecka sen slog jag slag i saken och köpte med mig några hem och glad är jag för det!

Den söta hjärtformade glas-skålen är inköpt hos Jessica med butiken TantElwira och även den är en kär sak här hemma hos mig. För tillfället rumsterar sockerbitarna i den. Såna måste man ju förstår ni väl alltid ha nära tillhands :)

Kakfatet är även det inköpt hos TantElwira och det har jag dekorerat med virkade bakverk så det så! Av dem blir det inge x-tra socker i magen inte! Jag har vunnit dem på Tradera och tycker de är såå söta också tar ju fikabrödet aldrig slut heller ;)

Utmaningen skickas vidare till den som känner sig manad att anta den!
Om du antar den får du gärna meddela mig detta så jag kan kika in till dig sen när du visar upp just din dukning!



Kommentarer
Postat av: ninni

Hej

Tack för igår,det var super trevligt,men du va kul med ljussataken, grattis!!!

Men va fint det blev på ditt dukade bord,dom vackra underläggen i form av ett hjärta var underbart gulliga.

kramis på dig

ninni

Postat av: Hannis

Vilka Mårbacka!Tjusiga!



Fint med dukningen!Ursöta kaffekoppar.

Undrar ofta varför man inte lägger ner lite mera krut på att duka fint även till vardags.

Ja,kanske inte till frukosten 05:30 på morgonen men annars.

Det blir ju lite guldkant på vardagen=))



Kram Hannis

2009-06-07 @ 09:40:48
Postat av: Lallis

Åh så fin dukning. Gillar den verkligen:)

kram Lallis

2009-06-07 @ 13:54:26
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vilken söt dukning, man blir ju riktigt fikasugen! Jag fick något ryck och har satt igång med möbelflyttning eftersom jag kom på att jag skulle byta bord i köket. Lite joxigt att flytta allt själv, men har man en idé så vill man ju genomföra den direkt - det håller du väl med om?! ;-)

2009-06-07 @ 16:28:43
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja han har inte ens uppnåt normal födelsevikt fast han är tre veckor men han växer och blir piggare iaf :) Han väger 83gram nu .



Hehe ja vi såg en sjukt bra film faktiskt den hette Push .Aa conny envisas med att ha de där bio ljudet på jag tycker det blir för högt faktiskt. När det smäller till håller man på att ramla ur soffan Hehe. Bara hojta till kan du få låna nåra fler filmer vi sitter ju på en hel del filmer här :P

2009-06-07 @ 17:41:51
URL: http://nize.blogg.se/mittliv
Postat av: Angelica

Vilket fint hem du har!



Svar: Det är en liten ökenråtta. Tror de har så stora fötter så att de inte ska sjunka ner i sanden. Som snöskor ungefär =)

2009-06-14 @ 12:02:38
URL: http://heartglitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback