Vi fortsätter i köket

Jag tänkte att jag skulle visa lite detajer från mitt kök när vi ändå är där inne och dukar upp med kaffet :)



Den här vackra tallriksställningen fyndade jag på rea igår på Uthuset då jag och Ninni var iväg och besökte 1 loppis + 4 gårdsbutiker här i krokarna. Vi hade en riktigt trevlig dag tillsammans med riktigt trevliga butiksinnehavare!

Butiker som besöktes här i Gävle-trakten var följande:

Tant Elwira: Jessica
Madame Nyberg: Anna Lena
Artur & Gerda: Anne-Lie
Uthuset: Helena

Hos Helena med butiken Uthuset såg jag även en ljusstake som liknade min som jag fyndat i en loppislada för en femma. När jag kom hem tittade jag under min betongljusstake om det stod nåt och det visade sig att det var en designad betongljusstake skapad av Fafner och designad av Tove Adman och då värd bra mkt mer än en femma, det tyckte jag var roligt att få veta...haha!

Här är ljusstaken:


Om vi då ska gå vidare till nästa köp jag också gjorde på Uthuset. Det var denna vackra trådkorg med nummerplatta på, den gillar jag skarpt! För tillfället hamnade den på en vit hylla i mitt kök där 2 st äggkoppar får stå tillsammans med en söt liten kanna i samma serie.




Sist avslutar jag med att visa denna vackra lerkruka som jag också köpte på Uthuset, notera den vackra färg den fått!


Det får räcka för denna gång! Har lite mer köksbilder att bjuda på men det tar vi i ett annat inlägg :)

Just nu skiner solen efter ett ihållande molnigt väder så jag funderar på om jag ska passa på att gå på en promenad i solskenet.




Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mycket fint du har hittat. Din betongljusstake var ju verkligen ett fynd då om du bara gav en femma och den egentligen kostade så mycket mer. Idag har det ju i alla fall varit lite sol, härligt.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

Postat av: ninni

Hej

Vilka fina bilder du har tagit på alla dina fynd,såg du att jag var o köpte fåtöljen i dag och är så himla nöjd.

Kramis

ninni

2009-06-07 @ 20:29:43
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: Ida

Hejsan Anna!

Vad mkt vackra saker du köpt och tänk vilket fynd ljusstaken var. Så kul att veta att du äger ngt som du tjänat pengar på.



Härligt med en loppis- och butiksrunda med en likasinnad. Då kan man ju i lugn och ro gå omkring och njuta av allt vackert i butikerna utan att känna sig stressad.



Ha det så gott. Kramar Ida

2009-06-07 @ 23:11:37
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: hanna

oj! verkligen massa fint! kärlek till din blogg och dina fina saker!!

2009-06-07 @ 23:23:58
URL: http://hittagratissidor.blogg.se/
Postat av: ninni

Hej

Ja njut nu i fulla drag av ledigheten så hoppas jag att vi ses snart.

kramis

ninni

2009-06-08 @ 09:54:50
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: Jenny / Jema Rose

Så fina inköp du gjort!

Och vad roligt det där med ljusstaken, vilket FYND!!!



: )



KRAM, Jenny



<3

2009-06-08 @ 14:14:09
URL: http://jemarose.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback