Nya bud

Den här fina spegeln budade jag hem från Tradera för nån vecka sen - supervacker!!! Det är välvt glas i den och detaljerna samt formen på den gillar jag skarpt! Det är himla roligt att handla på Tradera måste jag säga, man får tag på många unika ting :) Sen har jag lite pippi på madonnor också. Tror jag har 7 stycken eller nåt sånt. Blir säkert fler med tiden också...hihi!


Från det enda till det andra så har det kommit nya bud angående min uppsägning också. Chefen ringde mig i förrgår och erbjöd mig min fasta tjäst tillbaka - om jag ville ha den? Ja vad trodde han att jag skulle svara på det??? Självklart tar jag tillbaks min fast tjänst på 100%!!

Så nu har jag helt plötsligt jobbet kvar - kommer inte behöva gå arbetslös nånting alls. De kom visst på att han som skulle ha min tjänst pluggar till brandman och kommer ju inte att jobba inom psykiatrin när han är färdig brandman! Men det visste de ju redan innan så jag fattar inte hur de tänkte när de erbjöd honom mitt jobb, för man utbildar väl sig inte till brandman för att jobba med psykiskt sjuka? Istället för att reda upp det från början så säger de upp folk, i det här fallet mig för att sedan ändra sig - herregud! Vet de att det är människors liv de spelar med?? Hela mitt liv vändes ju upp och ner när jag fick reda på att jag skulle få gå arbetslös.Tur att jag varit rätt cool hela tiden för man vet aldrig vad som kan hända innan det verkligen är dags.

Nog för att jag hade planer för mig själv och de planerna kommer jag INTE lägga åt sidan för att jag har fått jobbet tillbaka. Nej, nu kan jag förverkliga mina planer i min takt, på ett tryggt sätt och på mitt sätt istället för sådär pang bom som det skulle blitt om jag blev utan jobb - det här blev ju faktiskt drömläget för mig *ler*

Och det bästa av allt - vi kan fortsätta leta hus i vetskap om att vi har den möjligheten nu med 2 fasta löner!


 

*****Tillägg Söndag 8/11*****


Imorgon måndag har jag och mamma sen en tid tillbaka bokat en shoppingresa till Stockholm - vi åker med buss både dit och hem. Billigt, smidigt, lugnt och tryggt! Ååh vad vi längtar! Det ska verkligen bli jätteroligt och supermysigt att få strosa runt i Gamla Stan, fika, kika in i massor av vackra butiker och bara mysa och ha det bra med min älskade mamma *ler*. Vi tycker dock det är jättetrist att min syster inte kunde följa med den här gången, vi får hålla tummarna för att vi får ihop en sån här resa igen alla tre!

Ville bara säga att jag hade det här roliga att se fram emot imorgon måndag efter att jag har jobbat hela helgen - vilken morot att se fram emot...hihi!

Önskar er alla en bra start imorgon måndag :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Annica

Det var ju ett glädjande beslut! Grattis!



Kram Annica

Postat av: Fröken Fräken

Grattis till nytt jobb - eller hur man nu ska beskriva det hela... kul ändå att det ordnade sig, men jag håller verkligen med att det var verkligen ett dåligt sätt att hantera det. En del arbetsgivare lämnar verkligen en hel del övrigt att önska...



Men vilken fin spegel! Själv har jag aldrig provat på Tradera, jag vill ju kolla in grejerna i verkligheten innan jag köper. Gjorde flera riktigt fina loppisfynd i veckan.. bara det blir ljusare ska jag fota dem. Och dina målade speglar med text var också fina.

2009-11-06 @ 18:21:19
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Grattis till nytt jobb - eller hur man nu ska beskriva det hela... kul ändå att det ordnade sig, men jag håller verkligen med att det var verkligen ett dåligt sätt att hantera det. En del arbetsgivare lämnar verkligen en hel del övrigt att önska...



Men vilken fin spegel! Själv har jag aldrig provat på Tradera, jag vill ju kolla in grejerna i verkligheten innan jag köper. Gjorde flera riktigt fina loppisfynd i veckan.. bara det blir ljusare ska jag fota dem. Och dina målade speglar med text var också fina.

2009-11-06 @ 18:21:35
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: anki.

Men va roligt!! Grattis till det!! Då är det ju upp till dig att göra som du vill men ändå ha tryggheten i jobbet kvar!!!

För min del blev det sämre besked i tisdags..vi kommer få gå tidigare så jag blir nog arbetslös i mitten på december...



Kram!!!

2009-11-06 @ 19:16:08
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så kul att du får behålla jobbet. Att förverkliga sina planer kan man ju göra ändå även om det nu tar längre. Hoppas verkligen att ni hittar ert dröm hus snart.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2009-11-07 @ 14:31:28
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Tina

Vad skönt för dig!!! Nu får ni hålla ägonen öppna igen efter hus. :-)

2009-11-07 @ 16:11:07
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Hannis

Det låter ju helt sinnessjukt!

Snacka om ogenomtänkta beslut.

Bra dock att det löste sig=))



Vilken vacker spegel!

Och madonnan...Enligt mig kan man inte ha för många såna.

Ha det skönt i Stockholm//Hannis

2009-11-08 @ 19:20:45
Postat av: Hannis

Det låter ju helt sinnessjukt!

Snacka om ogenomtänkta beslut.

Bra dock att det löste sig=))



Vilken vacker spegel!

Och madonnan...Enligt mig kan man inte ha för många såna.

Ha det skönt i Stockholm//Hannis

2009-11-08 @ 19:22:34
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Men va trevligt,har du varit i stockholm o handlat spännande att se vad du har köpt.

kram o ha en go dag

ninni

2009-11-10 @ 12:11:26
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: L-L

Grattis till jobbet som du fick tillbaks! Och vad kul att du tänker starta eget, du gör ju så mycket fina saker! Kul med en till egen i närheten!



Ha det bra!

Kram L-L

2009-11-10 @ 12:52:32
URL: http://www.vitanyanser.blogspot.com
Postat av: Vitt, zink och silver

Halloj!



Skönt att slippa bli arbetslös :)



Elljustaken kommer från en grossist som heter Star Trading...jag var tvungen att vänta med att svara innan jag kom tillbaka till butiken..haha, lite vimsig och kom inte ihåh namnet :P



Kram

2009-11-10 @ 14:27:49
URL: http://vittsilverochzink.blogspot.com
Postat av: Anonym

halloo... tack för ditt besök:) jag förstår inte varför det inte finns 150 cm hissgardiner nånstans. konstigt! Vad bra att du fick behålla ditt jobb, dålig stil och ge den till nån annan så får man väl inte ens göra. Själv är jag arbetslös och sjukskr, så jag blir utförsäkrad i januari. Suck* vet inte hur dom tänkt med alla människor. Hoppas du får en fin dag kanske solen kikar fram här idag. vore skönt!

2009-11-11 @ 08:34:51
URL: http://frokensidenskar.blogspot.com
Postat av: Zhannah

Skönt att du fick behålla jobbet :) Men vilken underbar spegel du har fått tag i :) Det är farligt att handla på tradera ;P Det är synd att det finns så många som vill ha samma grejer som en sävlj, det brukar kunna bli rätt dyrt då.



Tack för din kommentar om mina urnor, dom är super fina. Nackdelen är den att man inte kan ha dem ute på vintern för då vittrat dom sönder. Men då kan man ju ta in dem :)



kram kram!

2009-11-12 @ 12:08:47
URL: http://zhannahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback