Odla harmoni

Hej igen allesammans!

Nu har det blivit en lång ofrivillig paus här med bloggandet har jag märkt. Har velat blogga mer än vad som blivit men jag har varit så trött och seg och inte haft nån vidare ork alls till nånting. Har mest jobbat och sen däckat i soffan och sovit tidigt om kvällarna, har inte varit sjuk men trött. Men nu börjar energin så sakteliga komma tillbaks :)

Nåja, nu är det ett inlägg som gäller så nu kör vi på med lite nytagna bilder hemmifrån mig!

I krukan har jag satt en supersöt skylt och skrivit Harmoni på för det är ett betydelsfullt ord för mig, harmoni är skönt *ler*

Hjalle låg i en av sofforna en kväll i veckan och sa till mig:

- Odlar du harmoni i den där krukan?
- Jaaa, sa jag. Känner du av det?
- Aaaa, svarade Hjalle.

Tänka sig, jag har lyckats odla harmoni *ler*

Här är en söt liten cremefärgad lykta som jag gjort lite höstig med mossa. Har sedan placerat en kakform i zink i mitten.

 

Här i köket har jag bokstäver som bildar ordet CAFE som jag ställt i min tallrikshylla.

Sista bilden bjuder på en vy från mitt sovrum, jag har inte tagit många bilder därifrån och det beror på att jag inte alls gillar mitt sovrum. Det är litet och värst av allt gult!! Men vi har en jättevacker säng som kommer att komma till sin fulla rätt sen när vi får hus. Hjalle har importerat den från Indien eller om det var Kina och den är handgjord. Jag fick den i födelsedagspresent för nåt år sen, toppenpresent!!

Jag har fyndat en jättevacker sängkappa med brodyr som ni kan se på bilden och jag är såå nöjd!

För övrigt kommer det bli stora förändringar i våran lägenhet, vi kommer nämligen få rustat!! Det är dags att tapetsera om både hallen och vardagsrummet enligt underhållsplanen som finns i hyresrätter och det känns så roligt!!

Vi kommer även att kosta på några kronor att få köket tapetserat samt lägga klinker i hallen samt trägolv i båda sovrummen, wieee!!!

Jag tror inte ni får så svårt att gissa vilken färgskala vi kommer att välja...hihi!
Äntligen ska jag bli av med mitt pippigula kök och få ett mer harmoniskt hem som går i ljusa vackra nyanser i vitt!!

Ha det gott ni fina människor därute!!!

P.S. Idag fick jag ett brev från sjukhuset där det stod att de hade fått bort all cellförändring och att det nu såg helt normalt och bra ut vilket ju känns jätteskönt!! Nu väntar efterkontroll om 4 månader och det är bra att det hålls under uppsikt.


Kommentarer
Postat av: Tina

Ja man ska ju prova iaf. ler

Vad skönt att du fick bra besked med posten. :-)

Nästa vecka börjar jag min 10 veckor långa praktik och som det ser ut i dagsläget kommer jag att gå 8-16:30 varje dag och pendla till och från Gävle. Så just veckodagarna i början innan man vänjer sig kommer nog att vara fullt upp med middagsbestyr/träning och Max-tid. Menjag ses gärna nån timme på en helg. Är du ledig nästa helg?

Postat av: anki.

Gu va skönt att få ett sånt brev!! Slipper du gå med de tankarna gnagandes!!

Blev jättefint med sängkappan! Allt är fint hos dig...förutom vissa tapeter då kanske, hihi!!! Men det ska du ju tydligen få ändring på å.

Kram!

2009-09-24 @ 20:41:54
Postat av: softgrey

Grattis till brevet och att orken börjar återvända! Och så roligt att få rustat med nya tapeter och golv. Sånt piggar upp! Nya golv skulle jag också vilja ha.

Tycker du har det jättefint hemma och alltid nåt nytt på gång. Hyllan blir bara finare och finare och sängen är ju härlig.



Kram, Anette



www.shabbychickort.se

2009-09-24 @ 22:24:02
URL: http://shabbychickort.se
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så skönt att få ett sådant besked. Så härligt att få rustat. Som sagt är ju inte så svårt att gissa vad det blir för färger:). Den sängkappan blev jag sugen på. Skulle bli snyggt i vårt sovrum. Var har du hittat den?



Kramar Ullis

2009-09-24 @ 22:36:13
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Katta

Vilken otroligt vacker säng!!! Kul att ni ska få fixat lite hemma med kan vara värt att lägga till lite själv med för att få det lilla extra man vill ha. Visste inte det om dina cellförändringar vilken tur att det är bra nu.Hoppas du får en bra helg på jobbet.Sköt om dej, kram Katta

2009-09-25 @ 09:00:32
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: Tina

Jag kom på att jag ska ut och parta på kvällen på lördagen, men om vi ses på förmiddagen så ska nog det funka ändå. :-)

2009-09-25 @ 09:20:42
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Vilka vackra bilder!! ja ibland kan man behöva en liten bloggpaus så energin och lusten kommer tillbaka!! Länge sedan jag var in till dig!!

Hoppas du får en härlig helg!!

Kram//Ulrica

2009-09-25 @ 14:19:01
URL: http://www.lugnets.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Då får jag leta vidare. Vad är det för butik i Valbo du tänker på? Är ju bra att veta för det blir ju en tur dit lite då och då.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2009-09-25 @ 18:03:09
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Men så skönt att du fick ett positivt besked på proverna!



Vilken häftig sänggavel du har! Wow! Att du inte har visat den på bild tidigare. Vad kul att ni ska få fixat lite i lägenheten. Jag ska få lackera om mina köksluckor eftersom att de har gulnat åt olika håll. Så nu ska de alla bli så vita som det går igen!

2009-09-25 @ 21:04:36
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Den har jag missat. Måste besöka den nästa gång det blir Valbo. Har kollat på deras hemsida så nu hittar jag dit.



Kramar Ullis

2009-09-25 @ 22:08:12
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Jenny / Jema Rose

Vad skönt med beskedet från sjukhuset!



: )



Jättefina bilder och roligt att ni ska få lite fixat i lägenheten..!



Önskar dig en toppenfin helg även om du ska jobba...



; )



KRAM, Jenny



<3

2009-09-25 @ 22:35:14
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Ida

Hejsan vännen!

Vad gullig du är. Tillverkar mer än gärna bokstäver till dig, ser det som en ära att du vill ha dom.



Vad skönt att höra att du börjar återfå energin. Har nog varit lite väl mkt för dig på sistone, med tanke på cellförändringarna (skönt att de fått bort allt) och jobbet. Så bra att du tillåtit dig att ta det lugnt.



Vettigt att kunna odla harmoni, du kan inte skicka en stickling av den växten till mig??



Ha det så gott.

Kram Ida

2009-09-25 @ 23:04:19
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: mamma millan

God kväll!!Så skönt med brevet...att de fått bort allt!

Så vacker säng..o hllan med texten...såååå fint!!



HA EN SKÖN LÖRDAG!

kramis Millan ♥

2009-09-26 @ 18:00:44
URL: http://mammamillan4.blogspot.com
Postat av: Anita

Ohh så skönt med ett sådant brev! Ja nu ska du se att din energi kommer tillbaks med raketfart =)



Du bjuder på helt underbara bilder! Jag bara njuter av allt fint du visar!



Kram Anita

2009-09-27 @ 09:23:46
URL: http://www.anitasljuvarum.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Va´skönt det där med brevet. Jag har tänkt på dej. Carpe Diem. Anna-Lenas mamma.

2009-09-27 @ 09:43:18
Postat av: hanna

Fina bilder!

Hanna

2009-09-27 @ 10:41:34
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com
Postat av: hanna

Fina bilder!

Hanna

2009-09-27 @ 10:41:50
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com
Postat av: ninni

hej Anna

Men va skönt att proverna var bar för dig,sjalv har vi nyss kommit hem från en underbar helg i stugan.

Fin säng du har.

kramis

ninni

2009-09-27 @ 18:36:16
URL: http://mormorelsie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback