Annandag Påsk

Först och främst vill jag passa på att tacka för alla trevliga och glada hälsningar i mitt föregående inlägg, hela 32 kommentarer blev det och det är lite olikt mig att få så många så det gjorde mig jätteglad och värmde ska ni veta!!

Tack så jättemkt för det alla rara bloggvänner därute *ler*


Ja då är jag ledig idag måndag efter att ha jobbat 12.30-21 hela påskhelgen!

Jag har dock hunnit med lite påskmys med familjen ändå innan jag dragit iväg på jobb vilket jag uppskattat mkt! Har ställt klockan och klivit upp i tid bara så ordnade det sig...hihi! Och hela påsken har bjudit på sol och riktig vårkänsla, härligt!

Mamma och pappa var så snälla och bjöd hem oss ungar med respektive på lunch redan 11:30 på påskaftonen så jag skulle kunna vara med innan jag var tvungen att åka till jobbet. Tack för det, ni är verkligen guld värda som ger mig härlig familje-påskstämning även fast jag jobbar, gulle er!!!

Passade på att knäppa lite kort på lilla rara Norpan:





Och här sitter "storebror" Nippe och väntar på att få springa och hämta en leksak som vi kastat åt honom, han är fullt koncentrerad och väntar bara på att få höra ordet "Varsågod":



Det var på påskaftonen som vi blev hembjudna på grillmat hos mamma och pappa, årets första! Och jisses så gott det var!! Och finväder och allt, det kunde inte ha blitt mer perfekt än så :)

Mamma stod ute på gården och grillade och vi satt på en filt intill och gosade med vovvarna. Jenny knäppte lite bilder. Norpan vill mest ligga och vila lite mellan turerna på gården, medan Nippe allra helst vill leka hela tiden!




På jobbet har det påskpyntats och påskmat har serverats samt lite xtra gott har mumsats under helgen som gått. Det har varit rätt trevligt på jobbet, men under såna här helger är man ju förstås helst ledig och spenderar den på så vis det är menat, med familj, släkt och vänner.

Tack mamma och pappa för att ni tänkte på mig och bjöd in till sån trevlig lunch så jag fick lite "riktig" påsk också *ler*

Och tack till min älskling Hjalle som överraskade mig med ett välfyllt påskägg när jag kom hem efter en lång arbetsdag *ler*

Puss till er alla!!!







Kommentarer
Postat av: hanna

En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!

så söt

kram

Hanna



Postat av: Hannis

Men vad bra! Då fick du lite mys ändå trots jobbhelg=))

Håller så med dina rader hos mig om familjen.

Vad gjorde man utan dom??

Det är så härligt att ha en nära relation till sin familj.

Men har dom skaffat en till hund!

Så himla söt!



Jag blev grymt sugen på grillat nu.

Men nu är snön tillbaka så det får väl kanske vänta ett tag=))



Kram Hannis

2010-04-05 @ 12:57:07
Postat av: Piffa o Puffa

Vad roligt att du kikar in till mig lite då och då. Jag kikar in hos dig lite titt som tätt men är dålig på att kommentera. Så söta hundar. Vår minsta kom idag på ett nytt ljud och låter nu hela tiden som om han vill skrämmas. Dom är helt otroliga de små djuren.

Det går framåt i en rasande fart med huset. Idag är det en snickare, en målare och en elektriker där och jobbar, superbra. Sidofönstret i hallen kommer att komma på plats, likaså den vägghängda toaletten och all el blir klar nu till kvällen. Nästan klart för att flytta in, men bara nästan. I morgon måste jag jaga tapeter för det börjar bli dags.

Ha det så bra.

Kramar Anette

2010-04-05 @ 18:35:09
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com
Postat av: Charmanta

Vilka sötingar! Ha en bra vecka!

Kram Marie

2010-04-05 @ 22:00:47
Postat av: Ullis/Leva på landet

Skönt att hinna med familjemys fast du har jobbat. Det är sådant man uppskattar mycket. Hoppas att du har haft en bra dag nu när du äntligen fick vara ledig.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2010-04-05 @ 22:25:28
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Katta

Men vilka riktiga sötnosar. Skönt att påsken blev bra trots jobbandet. Här passade vi med på att grilla och satt ute på fårskinn, så mysigt. Jag förstår att du fått mycket kommentarer för de cupcakesen, de är ju riktiga konstverk och ser ju urgoda ut, fina bilder du tagit på dem med, mat är inte alltid så lätt at få bra bilder på. Kram Katta

2010-04-06 @ 09:44:40
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Har just hittat din blogg, vilka söta hundar! Precis sådana som mina barn önskar sig...hm...och jag också emellanåt!



Förstår att du fick många kommentarer på cupcakesen, såg jättegoda ut! Jag blev riktigt baksugen!



Mvh

Frida

2010-04-06 @ 09:56:07
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: Annica

Halloj long time no see! Men vilken liten sötis jag dör! Norpan haha så passande ;-) Kram Annica.

2010-04-06 @ 18:53:22
URL: http://homenumberone.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Bedårande fuktiga bruna ögon är helt omöjliga att stå emot! Jag har tittat in i ett ar sådana idag och man faller ju som en fura... :-)

Skönt att du får vara ledig senare i veckan, det lät ju kul med en tripp till Sundsvall. Jag tycker att det är hög tid för en jobbresa till Sthlm, så jag måste komma på ett sätt att få åka dit... ;-D



Kul att du gillade min matta! Det var faktiskt inte så svårt att virka, det är mycket svårare att sluta, för man blir helt beroende...

2010-04-06 @ 19:36:58
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Gerda

Ja det blev lite konstigt det där med bloggen.

Innan jag hann att göra mitt inlägg färdigt hade du redan hunnit att skriva några rader till mig.

Konstigt men så är det ibland med blogger.

I alla fall kan du nu läsa vad jag köpte mig, hihi.

Tack för att du hälsade på, det var roligt.

Skönt att läsa att du har haft det så musigt de påskdagarna.

Kram Gerda

2010-04-06 @ 21:06:47
Postat av: Interiörboden

Hej Anna!!



Ja, det känns i hela kroppen kan jag lova :) Det liksom pirrar...hihi :) Kommer att bli så kul när vi ska börja måla lite och fixa innan vi flyttar in, så får man ju greja allteftersom sen....



Tack så mycket för din fina kommentar :)



Ha en jätte bra kväll!

Kram Sandra/Interiörboden

2010-04-06 @ 21:40:44
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej där!!

Inne & hälsar på en runda )

Ja, visst är det underbart med alla fina hälsningar man får. De kan göra en hel dag =)

Va fint av dina föräldrar att göra en tidigare lunch så du kunde vara med. Sånt värdesätter man verkligen.

Men snälla söta vilka underbara små vovsingar!! Jisses så söta!!!

Hoppas du mår bra & att du haft en fin Onsdag!

Kram Tina

2010-04-07 @ 20:45:20
URL: http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback