Tekniken måste också ha sin plats!


(Canton Movie 120 MX 5.1)

 

ÄNTLIGEN!!!

 

Efter långt letande har jag och sambon äntligen hittat det hemmabiosystem vi vill ha! Snyggt i vitt med små högtalare, det blir fakltiskt riktigt snyggt som inredning också!

Jag borrade i väggarna och skruvade upp högtalarna medan Hjalle kopplade kablar och vips blev det faktiskt såhär snyggt :) Nu är det bara lite kablar som ska fästas lite noggrannare längs lister osv.

Det har varit väldigt svårt att hitta ett vitt system och ännu svårare för ett rimligt pris. Vi är så nöjda båda två och har redan sett 3 filmer, men ingen schysst actionrulle än så vi har inte fått testa systemet fullt ut än..haha! Synd bara för grannarna som haft det lugnt ett tag från vårat håll, nu kommer det nog "dåna" lite mer från våran lägenhet, men bara på rimliga tider, vi lovar ;).

En film vi såg innan vi kopplade systemet var actionfyllda
"From Paris with love" med John Travolta och det var en riktigt bra "secret agent-movie"!! Sevärd!!

Både jag och Hjalle älskar film och musik och i stort sett så är det någon form av musik på här hemma jämt eller så är det tv:n som är igång. Och nu har vi ju mycket bättre ljud från tv-kanalerna också så det känns riktigt lyxigt!!!

Som ni kanske märker är jag exalterad och nöjd! Vill gärna har snygg och bra teknik hemma så lite tekniknördig är jag nog...hihi!


Kommentarer
Postat av: Anni

Jäklar va snyggt! Så svårt att hitta snygga högtalare annars... Bra blogg förresten! Lycka till med allt.

Postat av: Katta

Riktigt snyggt!! Har aldrig fattat varför det ska vara bara svart och silverfärgat inom teknik, speciellt irriterar jag mej på svarta sladdar mot en vit vägg, fult fult.Ni har lyckats bra där. Min sambo jobbar med att instalera/intigrera hemmabiosystem och annan teknik i folks hem så det inte ska synas att det finns alls tex, tv bakom en tavla och sånt men det är ju fruktansvärt dyrt så själva har vi det urfult på den fronten just nu.Kram Katta

2010-08-10 @ 11:03:38
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: L-L

Tack för gratulationer till att jag äntligen har tagit steget att bli min egen, jag är så glad att jag tog steget.



Vilken anläggning ni har!!! Det måste vara bra effekt att kika på TV där!



Ha det bra!

KRam L-L

2010-08-11 @ 17:03:13
URL: http://www.vitanyanser.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hmm, dessa var riktigt snygga. Jag har varit sååå anti mot dessa stora högtalare...men vita kanske Mannen skulle kunna få installera. Men oj vad du verkar hunnit med mycket under sommaren. Du gör verkligen roliga saker. Det är så kul att läsa din blogg. Kram Catharina

2010-08-11 @ 21:32:28
Postat av: Ullis/Leva på landet

Klart att det ska vara i vitt så att det passar in till det övriga;) Tur att det fanns att få tag på. Är ju härligt att kunna se på film och ha riktigt bra ljud, det har vi knappast här. Här är det till och med tjocktv som gäller.

kram Ullis

2010-08-11 @ 23:04:59
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Charmanta

Klart att man ska unna sig lite! Snyggt med vitt så det flyter in i inredningen.

Här är det lite gråmulet i dag igen, lite varannandags väder tydligen. Det blir till att hitta på något så rastlösheten går över.

Kram Marie

2010-08-12 @ 11:00:23
URL: http://charmantamarie,blogspot.com
Postat av: Neta

Hej Anna! Måste bara skriva och säga att jag tycker du har en jättefin blogg!! Jag har nu under kvällar och tidiga mornar plöjt igenom allt du skrivit och tittat på alla fina/roliga bilder! Du har fått mej att både skratta och gråta, och vilken resa du gjort vad gäller inredning! Så kul att se förvandlingen från den första dagen då du "piffade" till det med spetsgardiner och letade vitt, fram till hur det ser ut i er lägenhet nu! Att jag hittade hit beror på att jag googlade "spetsvaxduk", och här blev jag fast! Du beskriver både vardagshändelser och kärleken till nära och kära så fint och bra! Lycka till med letandet efter Drömhuset! Kramar!

2010-08-15 @ 16:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback