Söndagsbilden

Den här stämningsfulla bilden vill jag dela med er denna söndag då söndagsbilden är temat i fabriken.


Granriset med kottarna är "fuskisar" men lika trovärdiga som om de vore på riktigt! Lyktorna är av fattigmanssilver och kvällsmörkret gör att ljuset blir sådär varmt och härligt!

Bilden togs igår när jag och Hjalle hade satt oss ner vid köksbordet för att avnjuta en härlig middag! Det blev fläskfilé och potatisgratäng med lite grönsaker och nyttigt också. Piffade till lördagskvällen med ett varsitt glas rött vin, men jag gillade inte det vinet särskilt mkt så det blev mest vatten för min del...hihi! Men vilken mysig stund vi hade och så gott vi åt *ler*. Kan faktiskt inte minnas när vi satt i köket och åt sist, vi är av den sorten som alltid sitter i soffan i vardagsrummet och äter samtidigt som vi tittar på tv.

Dels pga att vårat kök inte är så stort, ni vet ju kanske att kök i hyreslägenheter inte är direkt enorma så det blir liksom inte av att vi sitter där. Dels är köket och köksbordet framförallt min pysselhörna då jag inte har något annat utrymme till det i lägenheten. Därför var gårdagens middag i köket supermysig och de där stunderna vid köksbordet måste vi nog försöka få in lite oftare.

Jag får se till att hålla köket fritt från pyssel så mkt det bara går, plocka undan allt när jag är klar så att säga istället för att låta det ligga framme...hihi!

*************************
Jag vill även passa på att bjuda på min Amaryllisplantering som jag har på vardagsrumsbordet. Sedan fotot togs har den vuxit en bra bit  och nu väntar jag på att den ska slå ut i blom, det är en vit amaryllis jag har köpt. I den lilla krukan väntar jag på att en vit hyacint ska slå ut! Mina lavendellila hyacinter har redan slagit ut i blom och är så vackra och doftar ljuvligt gott - doften sprider sig i hela lägengheten och det är mumsigt!

När mörkret börjar lägga sig på eftermiddagen idag så ska jag och Hjalle åka ut till Furuvik och gå på julmarknad som de har varje advent. Jag har aldrig varit där förut men de säger att det ska vara så mysigt så idag tänkte vi ta oss dit och insupa julens härligheter och känslan av att julen snart är här, mys!!

 

Ha en fin 3:e Advent alla goa vänner därute!

 


Kommentarer
Postat av: Annica

Mysigt!



Kram Annica

Postat av: Annica

Mysigt!



Kram Annica

2010-12-12 @ 19:36:47
URL: http://lodahls.blogspot.com
Postat av: sandra

Hej oj vilken vacker blogg.

Det verkar så svårt det där med gjutning, använder du köpta formar eller har du gjort egna?

Verkligen inspirerande! Tack för titten;)

Kika gärna in på min och systersblogg. Hade gott

kram Sandra

2010-12-12 @ 20:13:20
URL: http://systerochjag.bloggspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mysiga bilder. Låter som en riktig toppenmiddag.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2010-12-12 @ 23:05:27
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Hannis

Det är av den anledningen jag försöker mig på en pysselhörna=))

Köksbordet såg ut att vara gjort av ett berg med saker!



Hoppas att julmarknaden var bra.

Har inte varit på en enda i år.

Annars brukar jag alltid åka på skansens, lite stämning brukar man få då=))



Väldigt mysig var bilden med ljusen!

2010-12-13 @ 06:22:11
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Emilia

Hoppas jag inte störde i adventsmyset igår :-) Det ska bli kul att ses i jul. Kram

2010-12-13 @ 08:34:29
URL: http://castorsuniverse.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Stämningsfullt, jag har så svårt att knäppa kort på ljus, det blir oftast inte bra,



Tack för titten hos mig, jamen visst är dörren fin, den satt på utedasset för länge sen.



Ha en skön dag och du är välkommen åter.

AC

2010-12-14 @ 12:35:19
Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Vilka stämningsfulla bilder! Tänk vad ljuslyktor och granris kan göra för dukningen :-)

2010-12-15 @ 08:53:42
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se
Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Vilka stämningsfulla bilder! Tänk vad ljuslyktor och granris kan göra för dukningen :-)



Kram Erica

2010-12-15 @ 08:54:14
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se
Postat av: Maria

Hallå!!



Du har ett jätte fint hem!



Kram Maria

2010-12-16 @ 08:36:22
URL: http://villakrutbruket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback