Inspiration från Jeanne d´Arc Living

Idag har jag myst med nyaste numret av Jeanne d´Arc Living - ljuvligt vackra bilder! Blev särskilt inspirerad av just den här köksbilden. Själva rummet ser ut som mitt kök och jag har samma möblering, dvs ett bord, en kökssoffa och två stolar. Kom på att jag ville testa att möbera på det här viset igen i mitt kök nu när det är lite tjusigare tapetserat *ler*

 

Så här blev det: (utan gardinlängder)

 

Med gardinlängder:

Köket blev mer inbjudande och "lättåtkomligt" med denna möblering samtidigt som köket känns större. Nu vill jag nog ha en stor duk, en matta och har lite tankar på att köpa ett annat vackert träbod. Får se om jag åker och kikar på det idag *ler*

Behöver ER hjälp! Ska jag bara ha hissgardinen eller ska jag även ha längderna till?

Har idag varit en sväng på Stilloftet (inredningsbutik i Valbo) och där köpte jag den här fina vita konstgjorda blomman med tanken att den skulle se fin ut i min silvervas. De söta värmeljuskopparna är köpta på Madame Nyberg lika som de söta ljusen som har formen av ägg!!

På förmiddagen idag var jag och hälsade på min vän Ninni med bloggen Hagagården. Det var rätt länge sen vi sågs så det var jätteskojjigt att träffas igen! Nu ser vi fram emot våren då vi tar lite picknick med oss till hennes sommarstuga - det ska verkligen bli mysigt, eller hur Ninni ;)

Tack för en jättemysig förmiddag med gott fika och jättetrevligt sällskap!!

Ha en mysig fredag allihop!

 


 

 


Kommentarer
Postat av: Hannis

Jag tycker det var finast med bara hissgardinen!

Ser mycket ljusare och luftigare ut.

Gillar ditt kök!

Ser himla mysigt ut.



Vår och picknick låter ju som en dröm.

Snart är vi där=))



Ha en skön helg!

2010-02-26 @ 17:14:49
Postat av: Mamma Flach

Tycker du kan ha lång-gardiner en stund och sen ta bort dom när våren ramlar fram....

Tack för titten och tack för fina foton.

Du får sååå fint hemma.

Kram-Kram

Postat av: eucham

Tycker att det är finast med bara hissgardinen.

Gillar ditt kök :)

2010-02-28 @ 09:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback