Myskväll

Igårkväll poppade jag en påse micro-popcorn, knäppte på vampyrkomedin "Cirque du Freak" och la mig i soffan och hade myskväll! Det går det å fast man är själv :)

Hade umgåtts med Ninni på eftermiddagen, vi var iväg på loppis och hem till gårsbutiken Artur & Gerda. Blev kvar till kvällen.


Idag torsdag har jag varit hundvakt åt mamma och pappas Norpan medan de var på Strömsholms djursjukhus med Nippe. Norpan och jag tog en liten promenad vilket var så kul så!


Sen vilade vi en stund hemma innan vi åkte bil till syster vid 13-tiden. Där blev jag bjuden på pannkakor och lite senare jordgubbar med grädde. Tack alla som är så snälla mot mig och ser till att jag får mat i magen...hihi!


Sen åkte vi lite bil till en sjö där vi trodde vi skulle hitta en badplats men det gjorde vi inte. Väl hemma igen slappade vi i trädgården och myste. Jag och Norpan åkte tillbaks till mamma och pappa till ca 17:15 och de skulle komma ca 19:30. Norpan och jag var så trötta att vi stupade ner på madrasserna på golvet och slumrade framför tv:n båda två tills mamma, pappa och Nippe kom hem igen.


Mysigt att få rå om vovvarna ibland *ler*


Har pratat lite med Hjalle som har det bra i Las Vegas, 42 grader varmt!!! Herregud, tänk om vi skulle behöva ha det 10 grader varmare än nu, fattar inte hur man pallar med sån värme?!


Igår hade de hämtat hyrbilen, en Mustang cab och glidit runt med i Vegas. Kan tänka mig att de känner sig rejält häftiga...haha!


Jag är jätteglad att Hjalle kommer iväg på sina resor och tar chanserna att se det han vill här i världen. Jag önskar bara att jag slapp min flygrädsla så jag kunde dela upplevelser från jordens alla hörn med honom. Jag ska fortsätta hoppas och drömma om att jag en dag övervinner rädslan!


Nu är det kväll och jag har rätt nyligen kommit hem. Blir väl lite film och dator innan sängdags, så med det avslutar jag och säger trevlig kväll!

 



Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Tråkigt att du ska vara så flygrädd! Jag har för mig att de har "kurser" för flygrädda på Arlanda, kanske vore något att kolla upp? Jag är inte så förtjust i att flyga, men jag är inte rädd för det.



Klart att det går bra att mysa själv, herr Fräken har fullt upp med att byta tak, så honom ser man inte mycket av. Så jag kan pyssla ifred ;-D



Min bror kommer hem i dagarna från USA, bla har han varit i Las Vegas. :-D

Postat av: annika

Har du med svårt att sova själv? Har aldrig haft det innan men nu när sambon åker iväg ibland så inbillar jag mig att just här skulle det ta sig in någon haha.

Kram och hoppas kvällen blir mys.

2010-07-15 @ 21:17:49
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Helena, The Swenglish Home

Ibland kan det vara riktigt skönt att vara gräsänka och ha lite alldeles egen tid (samt ensam kunna bestämma över fjärrkontrollen, förstås ;-), men jag vet inte om jag skulle våga mig på en vampyrfilm just då! :D



Nej, 42 grader låter nästan lite otäckt, och redan Sveriges monstertemperaturer räcker gott och väl för mig... om de nu håller i sig tills jag gästar landet om några veckor...



En fortsatt trevlig sommar och tack snälla du för födelsedagshälsningen hos mig!

Kram, Helena

2010-07-17 @ 01:46:29
URL: http://theswenglishhome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback