Maffigt på golvet


 



Det här är golvljusstaken jag lovade visa förut, den jag köpte hos kvinnan som har blomsterhandel i sin trädgård här i trakterna. Jag föll för den med en gång som ni kanske förstår! Otroligt detaljrik och vacker i rostig färg samt det gråaktiga som tränger fram därunder, otroligt vacker patina!


Den är maffig, tung och ger väldigt mycket karaktär till mitt hem, det gillar jag!

Igår tisdag
gick jag och Hjalle ut och käkade på ett för oss nytt ställe, "Texas Longhorn" som ligger här i stan. För mig blev det en grov baguett med grillad kyckling, bacon och sallad, coleslaw och strips. Hur jädra gott som helst!! Hjalle tog en rejäl köttbit och njöt av en "Duff-beer", den sorten som idolen Homer i Simpsons dricker och då var Hjalle måttligt nöjd över att klunka en sån...haha! Skitnöjda med en trevlig kväll så styrde vi kosan mot stammisstället där vi hyrde med oss 3 filmer hem. Såg en och har 2 kvar. Perfekt med massa film när sommarkvällarna blir sena och man blir inne.

Idag onsdag njuter jag av min tredje semesterdag. Jag följde med syster till Uppsala då hon skulle till ögonkliniken på efterkontroll idag. Vi styrde kosan mot Uppsala och kom fram vid ca 10:30. Vi började med att ta en glass vid "Sibylla-baren" vid tågstationen och satte oss i solen och njöt! Perfekt start på dagen..hihi! Solen har för övrigt strålat och värmt hela dagen, en riktig sommardag med sommarkänsla till max! Vi strosade på stan och kikade innan vi gick till ögonkliniken till 14:30. Jag köpte ett par jeans och 2 kepsar på butiken New Yorker, den gillar både syrran och jag. Den finns också i Västerås och vi brukar spendera rätt lång tid i den butiken också när vi besöker den staden emellanåt :)

Vi lunchade på samma charmiga "Sibylla-bar" och åt en varsin grillad med strips och mos + en trocadero att skölja ner med, yummie!!!
Sen blev det dags för ögonbesöket vilket gick bra och efter det åkte vi mot våra hemtrakter igen. Men innan den styrde vi in oss mot Gamla Uppsala och gjorde ett stopp på Fullerö Handel, en ljuvlig butik som alltid är lika inspirerande att gå omkring i. Jag fick med mig en jättevacker rostbrun urna och en "kärleksperlargon", ska bli spännande att se hur den ser ut. Planterade den i nya urnan på balkongen när jag kom hem vid ca 17-18 tiden
.

Tack för en mysig roadtripp syster yster! Du skötte dig galant i storstadstrafiken :)

Imån torsdag
är dagen blank, får se vad jag hittar på då. Ännu är den dagen ett oskrivet blad och det ska bli spännande att slå upp mina blå imorogn bitti och se vad dagen för med sig *ler*


*****SOFFA TILL SALU!!!!*******


Den måste bort så snabbt som möjligt då vi har köpt nytt till vardagsrummet. Den står rätt mkt i vägen nu kan man säga :)

Om du är intresserad, kontakta mig på:

[email protected]

och lägg ditt bud!





Kommentarer
Postat av: Hannis

Nog är den maffig allt!

Snyggt!



Det förstod jag väl att du bara var tvungen att svänga in på Fullerö=))

Är där alldeles för sällan!



Ha en fin midsommar/

Kram Hannis

2010-06-24 @ 04:35:34
Postat av: Jenny

Tack själv syster! :) Ser fram emot fler road trips! Själv ska ja idag fixa staket, motionera pojkar, städa (skulle behöva iaf) tvätta! O förhoppningsvis leta på en sjö i skogen! :) Ha en superhärlig dag!!

Postat av: Linda

Godagens!!!

Länge sen.. Visst såg han fin ut Steven, så otroligt att man har simmat med en Delfin..

Men du va fint på din ballkong, kan tänka mig att du njuter där ute en del... ;D

Och din fina kökssoffa likadan som min... Jag gillar den verkligen så lagom stor..

Jag funderar på någon text på min...

Kraaaam och ha en underbar midsommar..

2010-06-24 @ 15:32:27
URL: http://nostalgiochrosor.blogspot.com/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Kikar in och önskar en ljuvlig midsommar :)



Vilken vacker ljusstake du fått tag i :)

Inte att leka med .,



Kärlek

2010-06-24 @ 20:32:47
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback