Vår i mitt köksfönster


Madonnan är ett av mina senast fynd! Den kommer från Miljögården och de har väldigt bra pris på den! Jag köpte den för 139:- på Madame Nyberg här i mitt kära Valbo *ler*. Tyckte den passade väldigt bra i mitt köksfönster tillsammans med mina stenkrukor som är lite kantstötta de med. I den vänstra krukan väntar en Pelargon på att få blomma ut och i den högra krukan har jag en rosa Hibiskus som även den väntar på att få slå ut i blom!

Ser ni den söta pärlhyacintlöken som skymtar till i den bruna krukan?


Även den är konstgjord och fick följa med hem från butiken Trivsamt i Sandviken lika som de andra konstgjorda blommorna jag visat i föregående inlägg *ler*

Otroligt fin och ger vårkänsla i mitt köksfönster!

Förresten så hade jag en liten besökare i mitt kök häromdagen, den första jag sett nu till våren. Mysigt när vårkompisarna börjar leta sig fram! Särskilt mysigt tycker jag att det är när de går omkring och kittlar en på armar och ben...hihi!


Han (eller hon för den delen!) hade kommit in genom mitt öppna fönster, men surrade så hemskt och ville bara ut så jag hjälpte honom på traven så kom han ut igen *ler*



Kommentarer
Postat av: Vårt liv i norr

Surrande flygor är faktiskt ett ganska trevlig vårtecken :)



Hoppas du får en härlig dag!



kram

helena

Postat av: Katta

Du, det var ett bra pris. Gillar den ruffiga stilen på den,vackert! Vilket vackert kort som sitter i krukan med. I dag snöar det här men våren finns där ovanför molnen, i am sure. Kram Katta

2010-03-17 @ 09:41:10
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: anki.

Å mys med fluga, jag tycker faktiskt det!!! Det enda dryga om de är i våra fönster är att katterna blir som galningar =)



Trodde absolut den där hyacinten var riktig ju!! Tror jag ska satsa lite på fejkblommor jag å.



2010-03-17 @ 09:42:05
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Hannis

Vilken jäkla fin madonna!!

Älskar att den ser så sliten ut!



Fluga är ett säkert vårtecken=))

2010-03-17 @ 11:58:22
Postat av: wivi

Åh! va kul att du kikade in hos mig för nu hittade jag Madame Nyberg blog..synd att man bor så långväga men man kan ju alltid ta de på semestern..

fina saker du hittat...

Ha en underbar dag

kram wivi....

Postat av: Titti

Åhhh den madonnan är bara för fin !!!! Jag har gått och spanat på den hos Sandra på Interiörboden i Grums..... =)



Längtar till våren här med =)



Kram Titti

2010-03-17 @ 13:23:33
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Tigris

ja, tänk att de kommit, vissa insekter .. varifrån, undrar man!

:)

2010-03-17 @ 18:40:27
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: nina

Härligt vårigt i ditt fönster! Vilken jättefin madonna du fått tag på och priset var inte dumt det heller!

Ha en bra dag!

kram



ps. jättefint hos dig!

Postat av: Anna-Lena

Va fint du gör hela tiden......

Tack för titten senast.

Alltid lika trevligt när du kommer förbi.

Nu ska jag gå och packa upp lite varor som har kommit......

Kram-KRam

2010-03-18 @ 10:02:18
URL: http://madamenyberg.blogspot.com
Postat av: Interiörboden

Hej Anna!!



Tack så mycket för din fina kommentar :)

Ja, det är jätte kul!!



Vad fint du gjort det i köksfönstret, jätte fint :)

Och så kul att ha haft påhälsning av våren (fluga)....igår när vi skulle gå och lägga oss så var det en nattfjäril som kom på besök.... :)

Tänk att man tycker att det är så trevligt nu, och till sommaren vill man inte ha dem inne.... :) Men man längtar ju såå till våren :)



Ha en jätte bra dag!

Kram Sandra/Interiörboden

2010-03-18 @ 10:31:37
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com
Postat av: Tigris

Harar och hönor/kycklingar samsas i vårt pyntandet ... ler!

2010-03-18 @ 11:15:14
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback