Härliga vår!




Idag har det regnat mest hela dagen förutom några små solglimtar tidigare under dagen.

Jag och Hjalle har varit in till stan (Gävle) och köpt nya balkongmöbler i smide som jag hade turen att se på Blocket imorse och än bättre turen att vara först att ringa på! 2 stolar med armstöd + ett bord i smide kostade mig 300:-! Hur billigt som helst! Hann provsitta dem lite men sen tog regnet över och jag väntar in solen igen innan jag grejar vidare på balkongen så bild får väntas på *ler*.

Hjalle och jag har haft en riktig slappardag idag då första maj bjuder på det ni kan se på bilden, regn och regn! Jag tycker det har varit jätteskönt med regn och mulet grått väder idag för då har jag kunnat lega i soffan hela dagen utan samvetskval...hihi! Finns ett ord och det är: mysigt! Har läst 2 st inredningstidningar och har 1 kvar, hade turen att få 3 st i brevinkastet denna vecka, lyx!



Vi kollade också på filmen "Paranormal Activity" som jag bävade lite inför att se efter att ha sett "The Fourth Kind" som ni kanske kommer ihåg att jag berättade att jag blev livrädd av att se. Paranormal Activity var rena barnleken jämfört med den andra! Den var långdragen och trist och värst av allt när det gäller skräckfilm så var den inte alls särskilt skrämmande tyckte jag. 90% av filmen hände ingenting, paret i huset där det spökar filmade sig själva och vad de gjorde under dagarna, typ väldigt trist att se på och det fanns liksom ingeting som byggde upp skrämselfaktorn i filmen. Man fick höra några dunsar och se nån dörr smällas igen 10% av filmen och that´s it liksom.

Så Paranormal Activity får en blek 2:a medan The Fourth Kind får en skinande 5:a!!

För övrigt så spenderade jag gårdagen och Valborgsfirandet hemma hos min syster samt hennes 2 vovvar! Jag, Jenny och Anders åt lite god mat tillsammans innan Anders gick iväg för att vara majkase-vakt vid brasan i deras by. Jenny och jag var ute och busade lite med vovvarna på åkern intill deras gård och de sprang av sig rejält! Sen myste jag och Jenny i varsin soffa och tittade på tv samt fyrverkerier. Vi mumsade godis och hade jättemysigt! Jag åkte hem vid 23-tiden och Hjalle kom också hem vid den tiden efter att ha spenderat kvällen med några kompisar som hade grillning och så.

Nu ska jag fortsätta mitt slappande i soffan och med allt detta sagt vill jag avsluta med att säga:

Välkommen vår!!!!

Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa



Älskar den översta bilden :)

så fin :)



Hoppas allt är bra.



Ha det finast

Postat av: Marie-Louise

Hello!! Tack för filmtipset ska hyra den nästa gång det regnar!! Mysig valborg,själv har jag klippt äppelträd och eldat och eldat!!



Kika gärna in till mig, jag har en liten utmaning till dig!

kramsis

2010-05-02 @ 23:50:56
URL: http://nyttochslitet.blogspot.com
Postat av: MiaMaria

Hejsan!



Låter som en härlig helg trots regnet....



HA en bra dag!

MiaMAria

Postat av: Interiörboden

Hej!!



Tack så jätte mycket för grattis-hälsningen!!

Jag jobbar också på ICA som inredningsansvarig.

Får se hur länge jag blir kvar där, blir lite tungt att ha två jobb...men jag tycker att det är svårt att säga upp en fast tjänst nu i dessa tider...men, men, vi får se vad det blir :)



Ha en jätte bra vecka!!

Kram Sandra/Interiörboden

2010-05-04 @ 18:30:31
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Regnade här också i lördags och idag kom det snö:(. Vilket fynd att hitta trädgårdsmöbler. Är på jakt på två café stolar i lite äldre modell men det verkar inte vara det lättaste.



Kram Ullis

2010-05-04 @ 20:52:15
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback