Zinkbord






Detta vackra zinkbord har jag varit och köpt på Coop Forum idag för 249:-, jättevackert! Jag har placerat det intill min balkongdörr så ljuset strilar in så vackert. Jag tror faktiskt inte att det finns nåt mer uppiggande än det vackra ljus som bara en vacker sommardag kan ge, eller vad säger ni?!

Zinkbordet står bredvid min tv-bänk så när jag sitter i soffan kan jag hela tiden snegla på mitt vackra bord..hihi! Det här är ett sånt där roligt bord som man enkelt kan dekorera om hej vilt efter tycke och smak, efter årstid och högtider vilket ju är skoj!


Den höga trä/zinkkrukan i mitten med hjärtdekoration på köpte jag igår på min lokala favoritbutik, Owe Jansson förstås! Det namnet har ni nog läst om ett X antal gånger i bloggen tidigare :)


************************

Idag är det ju lördag och imorse kom Jenny och Anders och hämtade upp mig och Hjalle kl 9:30 för vi skulle till Furuvik och äta matsäck och titta på djuren och bara ha en mysig utflykt helt enkelt. Biljetter hade hon fått tag på genom jobbet billigt. Man behöver ju faktiskt inte vara barn för att uppskatta såna där ställen :)

Men när vi kom dit upptäckte vi att det var alldeles för mkt folk för att vi skulle orka med. Busslast på busslast, flera hundra meter lång kö och säkerligen kö överallt därinne sen också. Jahapp, vi bestämde oss för att strunta i det för det skulle dra ut på tiden så hemskt så vi begav oss ut till Engesberg vid Gävles kust istället där vi letade upp en jättmysig matsäcksbänk med bord och där satte vi oss. Jättenöjda över att ha hittat denna vackra, lugna plats! Jenny hade gjort jättegoda baguetter med tonfiskröra och vi vi köpte sen glass och tidning och blev kvar där ett bra tag. Det var så mysigt, inge mycket folk alls även fast vi var vid själva herrgårdsområdet samt att det är camping i området. Vi gick i högt gräs med massor av blommor på. Det enda som hördes var fåglarnas kvittrade sånger, solen sken och det var en riktig härlig sommardag och där fick vi sitta och bara njuta! Tänka sig vad livet är bra härligt :)


Sen köpte vi glass till efterrrätt och varsina tidningar, Expressen samt Aftonbladet med tillhörande bilagor.


När vi sen var nöjda begav vi oss hemåt igen. Hjalle stannade till hos en kompis och Jenny och Anders åkte vidare efter att de släppt av mig hemma. Tack för en kanonmysig förmiddag!

Jag satte mig ute på balkongen och njöt av både sol och nyaste numret av Jeannde d´Arc Living magasinet. Ljuvligt!! Känns som sommar och semester! Apropå semester så fick jag en smärre chock när jag upptäckte att jag bara ska jobba 4 veckor till innan det är dags att gå på semster, för jag har tidig sådan i år. Shit va skönt med 4 veckors ledigt!!!

Sen åkte jag alltså till Coop för att köpa detta underbara zinkbord och vips så var berättelsen slut!

Hoppas ni med njuter för fullt av solen idag - jag ska nog ut på en promenad nu tror jag!


*Ta hand om varandra och njut av stunden*





Kommentarer
Postat av: ninni

Halloj

Ja det går nog lite så där för oss med indragningen av shopping,fniss...men skam den som ger sig hmmmm...

Jag var iallafall till tant elvira idag och komm hem med den fina golvlycktan jag pratade om,fick den till ett mycke bra pris så då kan man inte motstå detta,ett järnkors fick också följa med hem,ja det går nog så där med indragningen,men det är som du säger vi har lite fint att vila ögonen på i allafall.

Fint zinkbord,jag köpte ett sånt förra sommaren och jag älskar det,just nu står det uppe i stugan på verandan med lite smått och gått på.



Kram o ha en fin kväll.

ninni

Postat av: Tigris

Vill ha, men varför finns inte sånt där jag bor? Ser perfekt ut att ha på min altan ... bl.a!

:)

2010-05-22 @ 18:40:34
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Tina

Oj var det så mkt folk där idag, jag vet att man fick köpa biljeter billigt via kommunal så kan tänka mig att det var en hel del folk där. Trist för de som planerat in just att åka den här dagen och som betalar fullpris... inge skoj att behöva köa en massa hela dagen lång.

2010-05-22 @ 19:36:41
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Carro

Förmiddagen var värst. Men på eftermiddagen blev de lugnare och man kom fram lättare :) Hur underbart som helst! Men ni verkar har en toppen dag trots att ni banga Furuvik :)

2010-05-22 @ 23:07:44
URL: http://klyftaaaaaan.blogg.se/
Postat av: Ett rött monogram

Godmorgon Anna. Det blev en mysig utflykt ni gjorde, bra och skippa alla köer. Jättefint zinkbord, jag tror dina blommor kommer trivas där så nära dörren ut till balkongen.

Ha en fin söndag

Kramar

AnnaMaria

2010-05-23 @ 07:54:48
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Hannis

Vilken mysig utflykt det blev ändå!

Avkopplande lät det som.

Förstår att ni inte orkade köa=))



Alltså det där bordet jagade jag förra året!

Undrar om jag ska göra ett nytt försök i år??

För det är väldigt snyggt!!!



Ha en skön Söndag, förhoppningsvis med sol.

Kram Hannis

2010-05-23 @ 08:28:35
Postat av: Mia

Hej goa Anna!



Vilket fint zinkbord! Passar jättebra hos dig, ser jättefint ut på bilderna!



Danmark ja, där finns ju hur mycket fint som helst... jag tänkte göra en liten "Danmarks special" i nåt inlägg snart. Det är många som frågar och undrar var man kan fynda och var butikerna finns. Jag har ett register (fast i pappersform) som jag tänkte mata in i datorn...så det kommer =)



Kram och ha en jättefin söndag!

Mia

2010-05-23 @ 09:08:24
URL: http://lillablanka.blogspot.com
Postat av: Jenny

Lät som du fick en fortsatt mysig dag du med igår :) O Zinkbordet va du o inhandla oxå :) Tjusigt! Idag är det bara regn, men ja tycker de e myyysigt.. :) Blir o städa inne idag då! :)

2010-05-23 @ 10:46:35
URL: http://katiinka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fint det blev med zinkbordet. Du får ju en riktigt mysig balkong.

Kram Anette

2010-05-23 @ 13:00:50
Postat av: camilla - vitarummet

Mysiga bilder!

Tänkte ha just pelargoner i sockerlådorna! Då ska jag tänka på att placera den under tak! Hoppas du hittar några på loppis! :)

Ha en bra dag!

2010-05-23 @ 13:40:59
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: anki.

Va mysigt ni såg ut att ha det i stället. Vi var förra året när Swedbank hade gratisdag på Furuvik och de var verkligen tokdrygt med allt folk!!

Fint bord, du hittar då saker du =)

Kram kram!!

2010-05-23 @ 17:40:04
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: lotten

otoligt fint du gjort där på det lilla zinkbordet, vilket kap! må väl, varmkram lotten

2010-05-23 @ 19:19:45
URL: http://lottensvita.blogspot.com
Postat av: Ewa

Oh vilket fint zinkbord!! Får nog bli en tur mot Valbo i veckan....

Låter mysigt med Engesberg, barndomsminnen för mej!!!

Ha det gott

kram

Ewa

2010-05-23 @ 21:21:48
URL: http://kuriosaverkstan.blogspot.com
Postat av: Märta

Vilket fint zinkbord, får nog lov att besöka coop.

Ha en skön vecka!

Märta

2010-05-23 @ 22:10:33
URL: http://angsgard.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Det där zinkbordet har jag ju också, fast runt! Sa till min käre far att jag önskade mig just det fyrkantiga när jag fyllde år, men han hörde tydligen "runt" istället! Men det blev väldigt fint det med!

Låter som om ni gjorde ett bra val där, jag är inte heller sådan som vill behöva trängas med massor av folk när jag är ledig.



Här har solen försvunnit för hällregn, så vi får se om jag får mer gjort då eller bara vill ta en lur på soffan...hum hum, svåra val!

2010-05-24 @ 17:37:33
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Ewa

Hej,

stolarna kostar 750 kr st o finns kvar än...ringde en tjej imorse som är intresserad, hon ger besked ikväll.

Ha en fin kväll

Kram

Ewa

2010-05-24 @ 18:06:27
URL: http://kuriosaverkstan.blogspot.com
Postat av: Fru Inredning

Hej Anna.



Men så fint det där bordet var:)Passar ju jättebra där.



Svar: Ja visst är det så, man måste trivas där man bor vilket gör det lättare om man inte hittar sitt drömhus på en gång. Vi "letar" väl inte för fullt just nu men inom kort så:)...Lycka till ni med.



Ha en mysig kväll.

Kram Kristina

2010-05-24 @ 19:20:45
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: anette

Vad fint du har fått det på balkonken. Passade bra med zinkbordet.

Kram Anette

2010-05-25 @ 08:49:13
URL: http://www.sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



vilken ljuvlig header du fick till :)

superfin :)



Älskar zink :)



Hoppas att allt är bra massa kramar

2010-05-26 @ 20:12:59
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback