Vaken

Jag är vaken och det är alldeles tyst... Bara snön som singlar ner ute och nån enstaka plogbil har jag sett och hört. Annars är det alldeles stilla, både inomhus och umtomhus, det tycker jag är en sån mysig känsla. Jag gillar att kliva upp tidigt om mornarna och bara njuta av tystnaden och lugnet, det ger ro och en rejäl dos mysighetskänsla faktiskt på nåt vis *ler*

Jag har redan hunnit med att texta lite på fikabrickor som jag ska sälja på marknaden. Det står "Njut en liten smula" och "Any time is coffee time" på dem. Jag kryper upp i soffan, tänder en liten lampa och bara försjunker mig i textandet och glömmer allt annat. Bra avslappning.

Idag blir det pepparkekebak med syrran och mamma, det ska bli så mysigt! Det är en tradition som hållt i sig ända sen barnsben och jag gillar starkt att vi håller i den än *ler* Då ska vi spela julmusik och sjunga med, sen mumsa peppisdeg i smyg...hihi! Och som sagt ser jag att det snöar fluffiga flingor utanför, det kan ju inte bli bättre för julstämningen och baket, toppen!



Som jag skrivit förut är det ju bråda dagar inför julmarknaden som jag ska stå på imorgon - hur ska jag hinna?!! Har redan insett att jag inte kommer få allt klart som jag har här hemma, men det som blir klart blir klart. Resten får jag jobba på att få klart till nästa helgs marknad.

Jag kommer bla att sälja:

* Betongmadonnor - 2 storlekar
* Betongtavlor - 2 storlekar
* Adventsljusstake i betong - målad vit
* Fat i betong - målade vita
* Adventsljusstake i trä med kakformar - målad med siffror
* Adventsljusstake i trä och form av en låda - för blockljus och textad God Jul m.m
* Vintagekort - dubbla och enkla med snöre och berlock
* Trästege
* Vita träljusstakar i olika höjder textade eller med vintagebilder - kakform att ha ljuset i
* Vägghängd ljushylla med text och kakform att ha ljus i
* Ljuspåsar i tyg med massor av texter och bilder - glas att ställa i och ha värmeljus i
* Textade brädor
* Tavel/fotorams-hyllor med text
* Fikabrickor med handtag och text
* Vitmålade krukor med spets och vintagebild
* Liggande trähjärtan med borrat hål för värmeljus el granljus
* Trähjärtan i 2 olika storlekar - text och decoupage
* Skylt att hänga på dörrhandtag - textade
* Vit hylla
* Vita insynsskydd med hjärtan
* Vintagetavlor med bibelpapper och vintagebilder
* Vitmålade ramar med vintagebild i
* Träfat med text
* inredningsprylar i den lantiga/vita/shabbychic-stilen


Ska fota lite bilder på grejerna sen så ni får se :)

Och efter julmarknadens slut imorgon ska jag hem och städa och påbörja Adventspyntningen som jag inte hunnit med alls än, ska bli så mysigt att få börja smyga fram julen *ler*


En kort uppdatering härifrån! Förhoppningsvis blir det mer tid för bloggen när marknaderna och allt skapande är över...hihi!

Må så gott!!






Kommentarer
Postat av: Vävarfinken Mia

Tystnad, det är skönt att bara sätta sej ner och ladda batterierna se snön som singlar ner.

Lycka till på julmarknaden.

Postat av: Anki

Åh vad jag önskar mig sån tystnad också....

Hoppas det kommer gå bra i morrn!! Vinterväder gör ju att det är mysigt att gå på sånt.

Å pepparkakor vill jag baka å, fast jag vet inte när vi skulle få till det.

Massor med kramar i snöyran!!

2010-11-26 @ 10:18:58
URL: http://frokenlovisa.blogspot.com
Postat av: tindra lite mera

Hej Anna!

Precis så som du beskriver är det hos mig också,tänk att man inte kan planera lite bättre utan gör färdigt saker i sista stund. Imorgon ska jag stå på julmarknaden i Östervåla och sälja det jag visat på min blogg,hjärtanen är vitmålade i trä med vintagebilder,priset är för dom små 60kr och dom större 80kr. Lycka till på marknaden vart ska du stå? Kram Katarina

2010-11-26 @ 13:43:30
URL: http://tindralitemera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback