Min Stora Dag



Vaknade av lite små grattis-sms imorse och sen låtsades jag somna om tills Hjalle kom in och "väckte" mig före 06:00 imorse med sången "ja må hon leva" och med en frukostbricka som stod härliga till! Tack älskling! Födelsedagspresenten skulle jag visst få till kvällen - åh va spännande att gå och finurla hela dagen lång på vad det kan vara :)

Nu åker jag till jobbet och bjuder på lite tårta och småkakor!!

Slutar 12:00 idag och då bär det raka spåret hem till kära syster som ska hjälpa mig med födelsedagsbaket, gulle hon!! Det blir en smarrig choklad/apelsintårta och lite annat smått och gott! Bland annat ska vi baka lite hjärtmuffins enligt formen på bilden, kommer bli supersöta!!

För visst ska det väl firas lite xtra när man som jag idag den 17:e februari 2011 otroligt nog går in på mitt 30:e levnadsår, hel otroligt vad gammal jag blitt...haha!!! Och har jag verkligen levat såå länge? Har det inte blitt nån missräkning nånstans...?...  ;-)

Firandet fortsätter i helgen härhemma i lugnt gemak med familj, kärleken, lite släkt och vänner *ler*

En underbar dag önskar jag er alla!!!


************Uppdatering*************


Åh vilka underbara människor jag har omkring mig :) Inte trodde jag att det var så många som orkade engagera sig i att jag fyllde år!

Ett Stort Tack till ALLA som på ett eller annat vis uppvaktat mig på min stora dag :)

Jag har varit så glad hela dagen och min 30-årsdag har varit fylld av glädjestunder och jag är fylld med massor av energi inför helgens firande :)

Dagen började ju som sagt var med min älsklings sång och frukost-väckning imorse som jag ju redan berättat om. På jobbet möttes jag av arbetskollegor samt boende som kramade om och grattade mig så hjärtligt. Vilket varmt mottagande jag fick!

Till förmiddagsfikat bjöd jag på lite tårta och kakor och då ställer sig hela bunten med personal och boende och sjunger för mig...hihi! Vilken uppvaktning!!! Har verkligen känt mig speciell idag, som att det var just min dag idag och bara min *ler*. Det dukades fint och jag fick present! Presentkort på Owe Jansson för massor av pengar som hela personalstyrkan skramlat ihop åt mig - tack vad ni är snälla!!

Till råga på allt slutade jag tidigt idag, redan klockan 12:00 - lyxigt värre!! Jag uppskattar verkligen dagen på jobbet med all omtanke och värme!!

Jag brummade raka spåret hem till syster där vi började planera baket! Sen åkte vi och handlade och efter det stoppade vi oss nåt i magen så vi skulle orka med bakningen. Det blev hjärtmuffins med lite apelsinsmak och glasyr på med små söta hjärtströssel! En stor tårta med chokladbotten,  "Devils Chocolate Cake" varvat med apelsinmousse, vaniljkräm och grädde på toppen samt apelsinklyftor ska komma på imorgon.
Jenny hade bakat lite kolakakor till mig också. Jag blev kvar hos systeryster till strax efter 18:00 då jag åkte vidare hemåt med tårta och hjärtmuffins.

Stort Tack för bakstunden idag kära syster och tack för all hjälp!!! PUSS!!! Du är en ängel  *ler*

När jag kom hem blev jag firad av älsklingen min. Han hade gjort iordning en bamsestor korg med massor av gott!

Godis, choklad, massa gott småplock, mousserande vin, en blomma i kruka samt ett kort som var självaste presenten:


Åh va mysigt - en resa ihop i sommar nånstans!!! Jag ska verkligen försöka mig på att resa med tåg, jag är ju så himla feg med färdsätt. Ogillar att åka när jag inte har kontrollen eller känner den person som har kontrollen över det jag åker i. Samt att jag ogillar att inte veta hur snabbt det går osv, jag vill resa lugnt och behagligt! Men nu ska här tränas så vi kommer iväg i sommar, det är förhoppnigen iaf...hihi!

Stort Tack Älsklingen min!!!

Nu ska här börja planeras för sömn då jag ska få besök av min kära vän
Ninni imorgon förmiddag för lite fika och firande! Gäller att va pigg på morgonen så jag hinner dona och fixa med det som ska göras :)

Go´Natt!!!





Kommentarer
Postat av: Majsan/ljuuslyktan

Hipp Hipp Hurra! och ett jättestort GRATTIS på din dag

Majsan/ljuuslyktan

Postat av: ninni

Grattis till dig på din stora dag,hoppas du får mycke fina presenter i dag,krille måste ha bilen i morgon,men jag kommer gärna en då, om det går bra att du hämtar upp mig,sen måste jag hem och måla på eftermidagen.

Många kramar från mig till dig!!

Ninni

2011-02-17 @ 07:25:41
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Hannis

Hurra för dig på din dag!

Hoppas att du får en fortsatt fin dag!

2011-02-17 @ 08:35:07
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Monica

Det är ingen vanlig dag,det är Annas 30-årsdag:)

HURRA,HURRA,HURRA



Kram Monica

2011-02-17 @ 09:40:16
Postat av: Camilla

Stort grattis på din 3o års dag.



Idag ska du firas med buller och bång;).



Önskar dig allt gott. Baket låter kanonsmarrigt. Njut av din dag!



Stor kram Camilla

2011-02-17 @ 14:04:31
URL: http://vitaboet.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Grattis grattis! Kan inte heller riktigt fatta att jag blir 36 i sommar, det tar verkligen emot att bara tänka på det.. ;-D I mitt huvudet är jag ju sådär 22 fortfarande?! Fast det handlar ju mer om hur gammal man känner sig, än vad passet säger...

2011-02-17 @ 14:54:50
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Carina Gerdin

Grattis på din födelsedag! Jag hoppas den blir fylld av massor av kärlek och mååånga paket!

Kramar Carina/Hjo

[email protected]

2011-02-17 @ 17:41:27
Postat av: ninni

Tack själv för en trevlig stund med en super god tårta,blev propp mätt!!!

Oj va fint det kommer att bli till jul med den vackra kyrkan,gillar den gätte mycket.

Kram o ha en fin kväll.

ninni

2011-02-18 @ 18:01:25
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Mia

Grattis i efterskott på den stora dagen!



Hoppas du haft det helt underbart!



Kramar Mia

2011-02-19 @ 17:50:15
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback