Hejdå Älskling

Igår var det måndag och min älskade Hjalle påbörjade sin resa hemifrån kl. 06:15 för att tillsammans med sin kompis bege sig till tåget som skulle ta dem till Arlanda och från flygplatsen sen ta sig vidare till Las Vegas!

Jag klev upp samtidigt som Hjalle och kramade och pussade på honom så mkt jag bara hann innan det var dags att säga hejdå för 9 dagar isär från varandra. För mig känns det rätt lyxigt att han är borta "bara" 9 dagar när det tidigare har kunnat närma sig 2 veckor vid flera utlandstillfällen. Så det här känns ju inte så långt ändå...hihi!

Jag skulle jobba kväll igår så jag somnade om efter att ha sagt hejdå till min Älskling och de timmarna jag sov drömde jag bara om Hjalle och när jag vaknade saknade jag honom redan! Ja herregud vad kärleken är stark *ler*. Och när man vet att man inte kommer att ses på flera dagar så känner man ju av saknaden på en gång!

Jag kommer jobba 6 dagar den här veckan och tiden däremellan kommer jag pyssla massor hemma å i trädgården! Det ska klippas gräs, grävas upp vinbärsbuskar, planteras mer blommor m.m!! Och inomhus ska jag försöka fixa iordning mitt arbetsrum så nog har jag att göra allt :-)

Jag kommer självklart längta massor efter Hjalle men det är ju bara bra! Vi blir alltid så himla nykära när vi träffas igen efter hans långresor å det känns så härligt :-) Det är nyttigt att få längta länge efter varandra emellanåt *ler*. Som Hjalle sa nyss när jag chattade med honom så ger det lite extra krydda i tillvaron när man får längta lite efter varandra ibland och det är ju så himla sant!

Jag är jätteglad för hans skull att han kommer iväg till Las Vegas varje år, stället han tycker så mkt om! Och han åker med sin sin allra bästa kompis varje år också. Hjalle säger att nångång ska han få mig med dit :-) Och jag säger som så att jag förlitar mig på hur bra min kurator är som ska hjälpa mig med min flygrädsla/färdrädsla i fordon genom kbt-terapi typ. Jag har varit till honom en gång och nu under sommaren blir det inget då han har semester, men i slutet av augusti blir det träff en andra gång och sen vartefter bokar vi in fler tillfällen. Mina förhoppningar med dessa träffar är ju att jag på nåt vis ska kunna ändra mitt tanke/känslosätt och jackpot vore ju om jag vågade flyga efter det :-) Tänk vad världen öppnas då!

Igårkväll när jag kom hem möttes jag av ett tomt hus vilket kändes jätteensamt och ovant utan min Älskling. Jag knäppte på datorn och då kommer det upp en påminnelse från Hjalle som löd: "Det finns nu nåt trevligt att hämta längst ner i brödlådan". Jag skyndar mig in till köket, rotar igenom brödlådan och under allt bröd hittar jag en choklad samt en trisslott!

Vad paff jag blev...hihi! Vilken påhittig och romantisk älskling jag har *ler*. Det värmde i hela mitt hjärta och jag blev så glad och det var så gulligt gjort! Jag blev genast mkt gladare! Satte mig vardagsrummet och mumsade choklad och tänkte på min Hjalle! Efter det var jag duktig och tog mig en väldigt rask promenad så jag blev alldeles svettig och andfådd när jag kom hem, det kändes bra! Tog en dusch och somnade jätteskönt efter det.

Det var fösta gången som jag sov ensam i huset. Eftersom jag inte riktigt visste om jag skulle tycka att det var otäckt eller inte lät jag några lampor vara tända över natten för att släcka dem sen mot morgonen...hihi! Men det gick faktiskt över förväntan, det var inte alls obehagligt att sova ensam i huset vilket var skönt.


Idag är det tisdag och jag vaknade vid 06:00 och gjorde mig klar för jobbet. Jobbet gick kanonbra- vi har riktigt roligt när det är massa vikarier i min ålder på jobbet och har man roligt och skrattar massor så går jobbet så enkelt!

Hjalle ringde mig när jag satt i bilen på väg till jobbet och meddelade att de hade kommit fram till sin typ "svit" på 111kvm med 45kvm terass på 19:e våningen på hotell "The Cosmopolitan" i Vegas. De var hur nöjda som helst och flygningen hade gått bra. Skönt att höra och dagen hade inte kunnat börja bättre :-)
'

Efter jobbet åkte jag och hämtade upp Jenny och sen åkte vi hem till mig. Hon hade med sig negerbollar från loppisen i lördags så vi satte oss ute i min trädgård och mumsade en varsin och bara njöt av solen ett tag. Sen klippte jag gräset för första gången med min handdrivna gräsklippare och gud så roligt det var! Det var precis lika roligt som jag minns det sen jag var liten och klippte gräset i mormor och morfars stuga :-) Härligt minne!


Efter det åkte vi till Owes och kollade på dynor till våra utemöbler samt till Coop där jag handlade en fin ampel och mat. Sen åkte vi hem till mig och lagade mat ihop och mumsade på bacon och pasta med typ ostsås till, mums!

Och jättemysigt och trevligt var det att sitta i köket och äta mat, känns så mkt bättre att umgås i det här köket så det är inte klokt vad jag trivs :-) Allt känns så väldigt bra just nu och det njuter jag av *ler*

När vi satt där i köket knäppte jag på laptopen och då ploppade en till påminnelse upp på skärmen från Hjalle när jag knäppte på datorn :-) Det stod nåt som såhär: "Hej! Hoppas att du har haft en bra dag :-) Nu borde det finnas något trevligt att hämta i brevlådan!" Jag blev alldeles till mig av nyfikenhet och gick ut och öppnade brevlådelocket, men min iver försvann rätt fort då jag såg att det enda som låg i lådan var 2 st räkningar...haha! Antar att det inte var de breven han menade och nu väntar jag ivrigt tills imorgonbitti för att se om det kanske dimper ner nåt oväntat i brevlådan då istället...hihi! Inte visste jag att min Älskling var såhär påhittig *ler*
. Så himla gulligt och romantiskt!

Imorgon onsdag är jag ledig och det känns riktigt härligt! Ska bli spännande att vänta in posten för det första! Sen om det blir sol kanske jag solar lite och läser tidningar i min solsäng. Är det molnigt rensar jag nog lite i mitt pysselrum och kanske besöker jag Köpis för att leta lite nya kläder. Åker eventuellt ut till Blomsterlandet och Plantagen eller så väntar jag med det till eftermiddagen då mamma kommer och frågar om hon vill följa med. Mamma kommer och ska hjälpa mig med att gräva upp de 2 vinbärsbuskarna vi har här i trädgården men som vi inte vill ha. Vi ska gräva upp dem så ska Jenny få ta över dem och försöka få liv i dem.

Och på måndag nästa vecka när mamma och Jenny har fått semester och jag har en ledig dag efter helgjobbet så har vi bestämt oss för att ta en tripp till Mobackes handelsträdgård i Bollnäs, de har så mkt fint där! De blir säkerligen en tur till butik Albert & Herbert samt Karlssons Varuhus också! Roligt med en dagstur att se fram emot! Jag hoppas hitta lite fina blommor att plantera samt en fin dörrmatta att lägga vid entrén.


Det får vara allt för denna gång!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback