Hemma igen!

Ja då var husbilstrippen över och jag, syrran och mamma har haft det såå mysigt och har haft det jättebra!!

Vi var borta från söndag-torsdag.

Husbilen är packad och vi tjejer är på plats, Ullared here we come!

I söndags dundrade vi på neråt Ullared för att stanna till och sova ca 5 mil från Ullared. Men innan vi kom dit hann vi med ett stopp vid Örebro, närmare bestämt vid Marieberg Galleria där vi shoppade lite i alla butiker i Gallerian och runtomkring.

När vi på söndagskvällen hittat sovplatsen för natten, 5 mil från Ullared så passade vi på att rosta mackor till kvällsfikat, lyxigt va! :-)

Efter kvällsfikat om kvällarna så bäddade vi ner oss i varsin säng och läste tidningar ett tag innan vi slumrade in vid ca 22.

Måndag
Klev upp i god tid, närmare kl. 06:00 för att vara i tid till
Gekås Ullared!! Åt mumsig husbilsfrukost, klädde på oss och borstade tänderna och dundrade iväg de sista milen till Ullared. Här är vi på plats och som tur var gick kön in till Varuhuset på ynka 5 minuter, tack för det!

Det tog inte längre än 3 timmar för oss att gå igenom Ullared-varuhuset och jag trodde faktiskt att det skulle vara mycket större än vad det var. Och priserna var ju rätt normala priser och saker som man kan hitta även hemma. Så jätteimpade blev vi inte men det är roligt att ha besökt "shopping-Meckat" åtminstone en gång :-) Och en del bra saker hittade jag faktiskt, bla 2 st jättefina plafonder samt gardiner som var lite billigare än vad jag hittat hemma, så visst fanns det ju en del saker som var lite billigare men inte allt.

Efter shopingen åt vi lunch och sen dundrade vi vidare mot nästa besök,
High Chaparral!!
Glömde mobilen så det blev inga foton tagna tyvärr. Tog dock med mig Vilda Västerns Tidning:

Åååh wow vilket ställe High Chaparral va!!! Ooooh va jag önskade att jag va lite igen eller åtminstone hade några småbarn i mitt sällskap, fy sjutton vad jag hade lekt cowboy då :-) Definitivt ett ställe att ta med framtida barn till, jag vill då tillbaka! Jag blev totalt förälskad i härliga stället High Chaparral!! Det var så himla coolt! De har verkligen fått till stämningen. Det kändes direkt när man klev in som om man befann sig i Vilda Västern några hundra år tillbaka i tiden då ingenting va som det är idag :-) Man verkligen levde sig in i miljön, tänk å få leva ut sin Vilda Västern-sida där..haha!! Det var dueller där cowboys tävlade om vem som kunde dra vapnet och avfyra snabbast, hej jädrar vad det small!! Tåget gick förbi och vad jag vet så blev det tydligen kapat av banditer länge fram! I Buffalo City är det barnen som styr, en miniatyrstad där barnen hoppar omkring på hustaken och pangar och skjuter hejvilt och alla har cowboyhatt och pickadoll-hölster...wow va häftigt för ungarna!!!

Jag ser fram emot nästa High Chaparral-besök!!

Tisdag
Den dagen besökte vi Värnamo och Vetlanda och kikade in de små mysiga städerna. Vi stannade även till vid en slottsruin som vi skymtade längs vägen. Där kunde vi klättra och leka av oss en stund, det va kul! :-)

Klätterapan mamma klättrade upp en bit längs med väggen!

Efter ruinen såg vi en gammal kyrka som vi också gick runt och tittade på. Den var verkligen vacker! Ingen traditionell svensk kyrka om man säger så!

Senare på kvällen stannade vi till i Hultsfred där vi övernattade. Där fanns en jättefin trädgård för allmänhetens beskådan. Den hette KalvKätte Trädgård om jag inte minns helt fel. Där strosade vi ett tag och tittade på alla vackra blommor och bara njöt av allt det fina. Vi plockade även med oss liten hallon. Jag och Jenny gick sen på en liten upptäcksfärd längs med stigarna i skogarna omkring oss och som tur var hittade vi ut ur skogarna och kom välbehållna till husbilen igen där mamma stannat kvar för att läsa tidning.

På kvällarna mumsades det godis efter kvällsfikat och vi läste tidningar och lyssande på radio. En kväll fick vi in tv:n så vi kollade på lite tv. Mycket gott ska man ha med sig när det är husbilssemester, så är det bara...hihi!

Onsdag
Denna dag besökte vi de mysiga småstäderna Vimmerby, Västervik och Söderköping! Vi gillade dem allihop. Små mysiga ställen med kullerstensgator och små gränder och gamla vackra trähus, mysfaktorn på topp! I Söderköping skulle vi ju äta glass på Glassrestaurangen men det skippade vi då det va världens kö för att komma in på självaste restaurangen! Shit va folk alltså! Värre kö än på Ullared kan jag lova! Onsdagskvällen dundrade vi på med husbilen rätt länge, tills vi kommit till ett favvo-sovställe alldeles strax utanför Västerås där vi skulle spendera torsdagen. Slumrade sött även denna natt :-)

Torsdag

Morgonen började med att vi kl. 10:00 besökte Åsby Hem & Trädgård, för att sedan åka vidare till Nisses samt avslutningsvis Västerås Centrum. Vi shoppade på rätt bra i Västerås och var nöjda och belåtna med både shopping samt husbilstrippen i sig när vi mot kvällen dundrade hemåt de sista milen för att komma hem till våra Älsklingar igen *ler*

Vi kom nog hem till Västanbyn ca 19:30 och det var dags att packa ur husbilen och säga tack för årets mysiga tripp!

När jag sen kom hem till mitt Kära Valbo igen plockade jag upp min shoping och det blev en blandad kompott av skor, kläder och heminredning! Notan slutade på totalt ca 3500:- och jag är mer än nöjd!

TACK för årets tripp kära Mamma och Syster!
Allt blir så mycket mysigare i husbil :-)

**********************************************************

I fredags kom mamma och pappa och hjälpte mig och Hjalle att installera vår nya tvättmaskin samt våra nya toalettstolar som vi köpt. Stort tack för hjälpen ska ni ha, ni är guld värda!! Och ett stort minus till Gavlegårdarna som inte är ett dugg serviceminded!!

Senare på kvällen åt jag och Hjalle tacos ute på altanen och sen kollade vi på filmen RANGO och hade fredagsmys med gotta förstås :-) Trevlig avrundning på kvällen!

Igår lördag
spenderade jag och Hjalle hela dagen tillsammans, riktig fin kvalitetstid, mys *ler*. Först sov vi ut sen åkte vi till hans föräldrar och åt frukost. Vid 12-tiden åkte vi in till hans nya lagerlokal där jag hjälpte Hjalle plocka och grejja lite. Jag fick bla. inventera lite, det va kul!

Sen åkte vi in till stan i Gävle där vi lunchade på uteserveringen på en kinarestaurang och åt jättegod mat! Sen åkte vi vidare till lagret och jobbade lite till. Efter det åkte vi ut till Bönan där vi mumsade glass och bara myste i det fina vädret. Senare på kvällen gick vi på bio och såg Transformers och mumsade massa popcorn, snacks och läsk till det, yummie!!
Vi hade en jättemysig dag tillsammans, kändes verkligen som semester.

Idag söndag sov vi ut till ca 08:00 igen och vid den tiden är vi utsövda, så härligt! Vi åkte till Hjalles föräldrar igen och åt frukost som vi köpt på Mc Donalds. Sen åkte vi till JULA där Hjalle köpte lite grejer till lagret och sen åkte vi till hans lagerlokal och jobbade lite till idag också. Jag fick måla lite och städa, plocka upp i köket och poa och dona lite här och var. Känns roligt att kunna hjälpa till lite. Vi åkte till Gävle Strand efter ett tag och satte oss vid vattnet och mumsade glass och hade lite "rast" kan man säga :-) Njöt av solen som sken från klarblå himmel och värmde gott! När vi kände oss nöjda för stunden åkte vi tillbaka till lagerlokalen och gjorde ett sista ryck innan vi åkte hemåt vid 15. Stannade till och handlade lite och åkte sen hem och stekte korv med bröd och satte oss ute på altanen och åt och bara tog det lugn ett tag. Strax efter 16 åkte Hjalle iväg och kollade på fotboll för att sen åka vidare för att träna lite fotboll själv. Han kommer nog hem snart igen och då ska vi kvällsfika och mysa framför tv:n.

Jag har legat i min solsäng och njutit några timmar i solen, aah va härligt med semester!!

Har även poat lite i trädgården och myst omkring och vattnat lite blommor och gjort fint :-)

Imorgon måndag kommer mamma och hjälper mig lägga nytt golv i köket, ska bli riktigt kul!!!

Nu ska jag invänta Hjalle så ska vi kvällsfika lite sen.

Hoppas ni alla har det skönt i sommar!!!