Puss & Kram

Hej Vänner!

Nu må ni tro att jag är glad! Älsklingen kom äntligen hem i onsdags efter 9 dagar på vift! Jag jobbade till 16:30 och Hjalle kom hem vid 10:00 så han var redan hemma när jag kom från jobbet. Jag hade bäddat nytt i sängen och gjort fint så han låg och sov ut efter en lång flygtur och lite sömn. Jag kröp ner bredvid honom och vi kramades och pussades massor!! Så himla mysigt att få klämma och känna, pussas och kramas med min Älskling igen!!

Lite senare på kvällen när Hjalle piggnat på sig en aning bjöd jag på mysig "välkommen hem"-middag! Jag
hade köpt rosor och skrivit ett kort till honom samt köpt favvogodsakerna, "marsipancigarrer" från
KutterKonfekt :-)


Efter middagen hjälpte jag Hjalle packa upp sin resväska och han hade köpt massor av snygga kläder åt sig själv som han gör varje år. En helt ny garderob blir det typ. De har så mkt snyggt och så är kläderna så pass billiga där att det är värt att handla på sig massa tycker han och jag håller definitivt med! Han blev så snygg i allt nytt :-)

Jag fick också presenter, bla den här "lukta-gott"-serien från Victoria´s Secret, "Love Spell" heter den och doftar verkligen gudomligt gott!



Jag fick även lite sminkgrejer, en jättesnygg handväska och flera iTunes Gift Cards så vi kan hyra massor av filmer via AppleTv, perfekt!!! Tack för allt fint Älskling!


Jag jobbade på torsdagen - sista dagen innan semestern så nu har jag äntligen SEMESTER!! 3 långa härliga lediga veckor ligger framför mig och det känns lyxigt :-)

Hjalle och jag var på bio på torsdagen efter jobbet och såg sista "Harry Potter" filmen. Känns trist att de är slut men inget varar ju för evigt. Jag tycker att filmerna på slutet var svåra att få lika bra som de första filmerna så det var nog lika bra att slutet närmade sig. Trevligt med biohäng med Älsklingen iaf *ler*


Igår var det fredag och Hjalle var på jobbet medan jag var till mamma & pappa för kära pappa skulle fixa min bil och jag och mamma var ner på Folkets Hus där man kunde sälja sitt guld dagen till ära. Men de guldföremål jag hade med mig var inte av det tunga slaget och vägde alltså för lite för att jag skulle tycka att det var värt att sälja dem så de fick följa med hem igen istället *ler*. Dagen spenderades hos mamma och pappa innan Hjalle kom och hämtade mig vid 17-tiden.

Vi åkte då raka spåret till hans föräldrar då hans pappa fyllde 65 och vi skulle ut och äta middag på Fiskekrogen i Utvalnäs, vid havet i Gävle. Det var jag & Hjalle, hans mamma & pappa, syrra och sambo med barn samt hans morbror som var med. Vi åkte ut till restaurangen till 18:00 och beställde mat. De har verkligen jättegod mat där och jag rekomenderar verkligen stället, så mysigt och otroligt god mat som sagt!

När vi var nöjda och belåtna där åkte vi tillbaks till Hjalles föräldrar där det bjöds på tårta och gott fika! Jag och Hjalle kom hem strax efter 21-tiden. Då kollade vi lite tv men det var mest trista saker så vi kröp ner i sängen istället och låg och pratade och kramades ett tag innan vi somnade.

Idag är det lördag och jag och syrran skulle egentligen haft Gårdsloppis idag. Men eftersom de visat ostadigt samt regnigt väder så bestämde vi oss för att ställa in det och istället tar vi och umgås med våra karlar innan vi samt mamma drar iväg på husbilstrippen imån söndag :-)

Jag och Hjalle bestämde igårkväll att vi skulle åka till Uppsala idag lördag och vi är precis hemkomna därifrån. Vi besökte BauHaus där vi köpte 2 st fräscha toalettstolar till radhuset då de vi har är äckliga och Gavlegårdarna kommer garanterat inte att byta ut dem då det egentligen inte är nåt fel på dem utan vi vill helt enkelt ha fräscha toaletter. Och då priset inte var mer än 395:-/st så var det inte mycket att fundera över så vi slog till på 2 stolar!

Sen besökte vi IKEA där vi först åt en kalasgod och billig frukost, mums! Sen blev det golv till köket också! Det ligger ju fult linoleumgolv nu som vi tycker är så trist så vi bestämde oss för att kosta på ett lamintgolv och lägga in själva. Kommer bli så fint!



Jag hittade även en fin vit postlåda i plåt som jag kommer sätta upp härhemma istället för den fula mörkgröna postlådan i plast som sitter på väggen nu, wäck va ofin den är! Vår entré kommer piffas upp massor bara av att få en vit fräsch låda! Tänkte att jag skulle texta våra namn själv med nåt fint typsnitt och sen lacka över. Kommer bli tjusigt!

Snart ska vi äta lunch, blir hamburgare idag och sen ska vi bara umgås massa innan det är min tur att åka bort några dagar imorgon. Men jag håller mig iaf inom Sverige gränser *ler*. Ska packa lite och tvätta lite och sånt där så allt är färdigt för avfärd kl. 08:00 imorgon!!

Ha en trevlig vecka mina vänner!!!

Jag uppdaterar i veckan via FaceBook!!







Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Hallå där!



Va mysigt du fått det i köket o va gulligt gjort med alla överraskningarna!



Ha det bra!



Kram Liza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback