Rosa Shopping

Igår måndag besökte jag, syrran och mamma Bollnäs för lite trevlig shopping! Vi brukar åka dit med jämna mellanrum just för att det finns en hel del roliga ställen att kika på. Det var deras första semesterdag och jag var ledig igår samt idag efter helgens jobb så det passade utmärkt för en liten tjejtripp! Och jag ska bara jobba imorgon onsdag samt torsdag sen äntligen har jag också semester....wohooo va härligt!

Butiker vi besökte:


Albert&Herbert
Gammalt&Nytt
Centrum
Mobackes Handelsträdgård
Karlssons Varuhus

Vi åkte hemifrån ca 8:30 och kom till Albert & Herbert ca 9:50. Vi blev kvar i Bollnäs ända till ca 15-tiden då vi hunnit shoppa en del samt lunchat och fikat och fortsatte då vår färd hemåt igen, nöjda och belåtna!

När jag kom hem upptäckte jag att hela min shopping visst endast gick i rosa toner den här gången....haha!! Men jag älskar ju rosa så det var kanske inte så konstigt att allt råkade bli i den färgen just då.

Jag köpte:

En underbart mjuk och härlig pläd, 3 st brickor i olika storlekar, en vacker termometer i rosa toner, en liten presentpåse som jag kommer att ha matlådan i till jobbet samt den underbart söta och pastelligt rosa väskan, så nöjd med shoppingen!

Den här vändan fick bli ett litet smakprov på vad som komma skall då vi på söndag beger oss ner mot Gekås Ullared på förhoppningsvis megashopping av massa bra, fina "måste ha-saker" ;-)

Vi, alltså jag, syrran och mamma påbörjar vår årliga husbilssemester nu på söndag då vi brummar ner till Ullared och storshoppar där sen. Vi kommer även besöka Söderköping samt några andra mysiga avstickare längs vägen. Ska bli såå mysigt att åka husbil igen, sova i husbil, äta i husbil, vakna i husbil, ja ALLT som har med husbil att göra är mysigt *ler* Vi kommer ha så roligt!!!

Men först av allt längtar jag otroligt mycket efter min Älskling som imorgon onsdag äntligen kommer hem till mig igen efter 9 dagar på vift i Las Vegas och New York! Det ska bli såå underbart att få se honom igen *ler*. Självklart vill jag ju göra nåt omtänksamt för honom också när han kommer hem och jag hoppas han blir glad över det jag hittat på och planerat. Jag vill att han ska känna att det är riktigt skönt och avslappnande att komma hem igen! Det ska verkligen kännas i maggropen att "Borta bra men hemma bäst" *ler*. Jag kommer jobba till 16:30 imorgon så Hjalle är redan hemma när jag kommer hem och då ska vi bara KRAMAS och PUSSAS massor!!!

Tänka sig att jag fått överraskningar varje dag, i 9 dagar sen han åkte iväg, helt otroligt! Han är så omtänksam min Hjalle så det är inte klokt. Jag känner mig så väldigt lyckligt lottad som har lyckats få just han att bli kär i lilla mig *ler*. Jag hoppas och tror att det då finns nåt omtänksamt hos mig också eftersom han stannat hos mig i 11 år :-) Apropå det så kan jag inte riktigt förstå att vi har varit ett par i 11 år nu i sommar, helt otroligt! Men otroligt på ett väldigt bra vis förstås...hihi!


Överraskning nummer 8 fick jag leta efter i tv-bänken och det var ännu en tidning att slappa med samt söta strumpor!


Och idag letade jag fram den 9:e och sista överraskningen i vitrinskåpet. Tidningen Lantliv samt mumsig choklad!

Men tänka sig att jag fått nåt gotti-gott varje dag i 9 dagar, väldigt gott och man blir väldigt glad av det men mindre bra för kilona förstås..haha! Och jag har inte varit så duktig som jag tänkt mig då jag tänkte att jag skulle promenera varje dag...hrmmm... Nåja, får ta tag i det framöver, nu ska här promeneras och flåset ska trimmas upp :-)

Dagen idag (tisdag) började jag med att besikta bilen kl. 07:00 och det slutade med att jag måste punga ut med närmare 4000 papp för saker och ting som måste fixas...kul...NOT!! Jaja, jag har tur som har en duktig pappa som kan fixa allt jobb på bilen och sen så blir den förhoppningsvis i toppskick efter det...hihi!

Jag åkte sen hem till mamma och pappa och har spenderat hela dagen hemma med dem och vovvarna. Mamma och jag åkte till Strömsbro Handelsträdgård samt Wennbergs Handelsträdgård i Gävle och köpte lite blommor. Sen besökte vi Plantagen där mamma köpte superfina dynor med rosos på :-)

Sen åkte vi hem till Västanbyn igen och mamma lagade mat. Efter maten blev vi trötta så mamma och jag somnade in en stund ute på verandan med en varsin vovve bredvid oss, supermysigt! När vi vaknade till så färgade vi håret. Jag tog en röd nyans som jag blev nöjd med! Måste ju göra mig extra tjusig inför Hjalles hemkomst...hihi!

Näpp, nu ska jag dona med det sista som ska göras här hemma innan jag slappar en stund framför tv:n och sen går och sussar!!





Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej, vilka gulliga "överraskningar" Hjalle hittar på.....!!!!

Såg din utemöbel...gillade den, var har du köpt den?? Såg en idag i Gävle som påminde om den....är du nöjd med den??Gillar när man kan ha lite högre rygg på dynorna!

Ha en riktigt mysig härlig "tjejhusbilssemester", kul o få höra hur ni haft det!!!

Kram

Ewa

Postat av: Lotta

åå romatiskt med de gömda överraskningarna!!Fina saker du köpt, jag är också inne i ett rosa il!

Kram Lotta

2011-07-22 @ 13:53:35
URL: http://http://lottaspresentbod.blogg.se
Postat av: Ullis/Leva på landet

Mysigt med shoppingturen. Visste inte att det fanns så många kul butiker i Bollnäs. Han är väl för bra din Hjalle. Hoppas att ni fått mysa tillsammans nu och att du gör många fina fynd i Ullared.



Önskar dig en trevlig helg!

Kram Ullis

2011-07-22 @ 22:02:24
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback