Kristi Himmelfärds Dag

Igår torsdag var just Kristi Himmelfärds dag. Dagen var rätt solig men lite molning och blåsig emellanåt. Men det klarnade upp mer mot kvällen.

Jag och Hjalle började med att sova ut rätt rejält igår torsdag, vi sov till 9:30. Bestämde med mamma och pappa att vi skulle komma och bjuda på lite hamburgare med allt på! Typ bacon och ägg och massa gott jox :-)

Jag och Hjalle åkte först till hans mamma och pappa till 10 och stannade där ett slag. Sen åkte vi vidare till Coop och handlade lite och åkte sen till mamma och pappa och var där kl. 12:00. Mamma höll på att sätta tak på växthuset och de hade också fått 2 fönster på plats, blir superfint det där! Pappa mekade i garaget han.

Jag och Hjalle lade oss i varsin solstol och slappade lite i finvädret och gosade med vovvarna och busade lite. Sen gick vi in och gjorde iordning maten till ca 13.00 och vi satt ute och mumsade burgare och coca-cola, yummie!! Till efterrätt blev det kaffe, kaka och jordgubbar som vi satt ute i solen och avnjöt. Härligt väder!

Jag och Hjalle begav oss hemåt vid ca 14-tiden men stannade först till på MIO för att kika lite mer på soffor, matbord och utemöbler. Men ingenting hittade vi...suck!

Vi skulle ju som sagt var vilja ha någon av de
klassiska sofforna i engelsk stil, men de finns ju inte i hörnsoffa i det material som vi vill ha. Men vi fortsätter leta och ska prova lite fler soffor så hoppas vi att vi kan bestämma oss och beställa en soffa snart då vi gärna har en när vi flyttar in i radhuset :-)

Matbordet vi letar efter vill vi gärna ska vara i rejält massivt fint träslag, gärna ett bockbord eller ett vackert bord med svarvade ben. Ett välarbetat rejält bord helt enkelt som håller länge, det ska inte vara fanér på det. Googlade lite bord igårkväll och vi kom fram till att stilen på dessa bord jag visar är något vi letar efter.



Vi kom hur som helst hem till kl. 15:15, tomhänta även denna gång. Hjalle drog iväg och tränade och jag slappade lite med några tidningar i högsta hugg! Poppade musik och hade det bra. Hjalle kom hem till 17:00 igen och då klurade vi lite på vad vi skulle hitta på då vädret var så härligt och himlen var nu alldeles blå och solen strålade!

Kl. 18:00 bestämde vi oss för att åka upp till Mackmyra Bruk och fika lite och så skulle Hjalle slå lite bollar på ranchen. Sagt och gjort och vi drog dit. Jag mumsade på en pärondaimstrut och Hjalle tog en kopp kaffe. Vi satte oss längs med en av de gamla längorna som stod där, det fanns en lång bänk som gick längs med sidan och så fanns det ett litet bord. Supermysigt faktiskt! Där satt vi och njöt av solen och fikat innan vi bytte plats och gick ner mot ranchen där Hjalle slog lite bollar och jag hittade en bänk i solläge där jag satt och njöt av både sol och min fining som slog *ler*



Klockan tickade på och blev 19:00 och vi kände oss inte riktigt redo att åka hem så vi tog en promenad genom fina Mackmyra. Genom själva parken var det konstutställning bland buskar och träd så det var riktigt mysigt att gå omkring där och kika bland snåren, det blev lite av en konstvandring av det hela :-)

Vi promenerade en runda som tog 45 minuter och sen var vi tillbaka vid bilen igen. Det var såå härligt att vara ute och gå, solen värmde så skönt, det var lugnt och stilla och vi bara njöt av stunden! UNDERBART!!! Det kändes verkligen lite som en semesterdag igårkväll, tänk att semestern smyger sig på mer och mer nu*ler*

Vi stannade till en kort sväng hos Hjalles föräldrar innan vi åkte vidare hemåt och när vi kom hem vid ca 20:30 kände vi oss väldigt nöjda med dagen och kvällen. Mycket umgänge med nära och kära och jag tyckte verkligen det var riktigt härligt att ha umgåtts med min älskling hela dagen lång, det behöver man ibland *ler*

Idag är det fredag och det var strålande sol redan tidigt imorse när Hjalle åkte iväg och jag somnade om. Vaknade sen kl 8:30. Solen ska stråla från klarblå himmel hela helgen och det ska tydligen bli jättevarmt. Jag är aningen bitter faktiskt över att jag ska jobba hela långa helgen, kväll dessutom...suck! Ska iväg och jobba 12-21 varje dag nu så det gäller att ta vara på solen innan jag åker till jobbet.

Så därför kan jag inte sitta kvar här vid datorn längre och snacka gojja, nu måste jag njuta av solen! Tittade nyss på termometern och den visade hela 30 grader i solen, wihoo va najs!

Ha en underbar helg alla mina kära vänner!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback