Lite golv!

Då var det dags att visa lite golv härhemma!! Jag kan ju avslöja att jag & sambon bor i en hyresrätt på 66 kvm så det här med att alla rum har vackra trägolv finns inte på kartan :) Men för nästan exakt ett år sen så rustades det härhemma med nya tapeter i hall/kök/vardagsrum samt nytt golv i hall, sovrum/datarum. Vi skippade nytt golv i vardagsrum och kök då det var helt okej ändå. Det var en väldigt intensiv tid då det rustades precis överallt och grejerna fick stuvas in i ett rum i taget...puh!! Blir alldeles stressad bara jag tänker på det..haha! Och till råga på allt hade Hjalle stuckit till Tyskland så jag fick sköta rusten själv, hualigen :) Men resultatet blev en ljusare lägenhet med färgskalor i vitt/beige och vi trivs så mkt bättre så det var helt klart värt vartenda slit och stress! Och jag kan säga som så att jag har förlåtit min älskade sambo för att han lämnade mig i sticket ;-)

Men för att återgå till golven så kan vi börja i vardagsrummet där det ligger vanligt parkettgolv vilket känns helt okej och inte helt fy skam ändå. Det är ju trots allt trägolv och inte en sån där sketen linoleummatta som vi har i köket och som jag INTE tänker visa er...hihi!! Jag har gömt undan den rätt mkt med hjälp av lite tjusiga köksmattor. Men så här ser alltså vardagsrumsgolvet ut. Lite vita målarfläckar här och var efter mina framfarter kan man skåda men va sjutton gör väl det...hihi!!


I hallen har vi dock kostat på oss att lägga klinker. Inte så många färger att välja mellan så det fick bli ett gråmelerat golv. Enkelt att rengöra också är det snyggt i hallen och passar bra där mot den vitbeiga tapeten på väggen.


Och i sovrummet samt vårat datarum har vi faktiskt också kostat på att byta ut den fläckade linoleummattan mot detta trägolv. Det förhöjde rummen avsevärt!!

Kika in på fabriken för mer inspirerande bilder på just golv!!




Kommentarer
Postat av: L-L

Så fint ni har det! Det går verkligen att få det fint om man har känsla, oavsett golvet. Kul att du är igång med din egna tillverkning, så mycket fint!



Kram L-L

Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Ni har så otroligt fint hemma! Dörren är verkligen jättesnygg och passar superbra till skåpet med de grå lådorna!



Kram Erica Pite Byggnadsvård

2011-03-10 @ 21:13:19
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se
Postat av: Ullis/Leva på landet

Visst är det skönt att ha trägolv o klinkers. Har vi i hela huset också, även om jag kan tänka mig att byta vissa trägolv mot brädgolv ;)

Ha en bra helg!

Kram Ullis

2011-03-11 @ 20:52:35
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: ninni

Halloj

Kikar in och önskar dig en trevlig helg.

Kram o ha en fin lördag så hörs vi.

Ninni

2011-03-12 @ 09:30:35
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej gumman

Vill bara kika in och önska er en fin helg!!

Kraaaaaaaaaam!!

Ninni

2011-03-18 @ 09:51:39
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback