Ljuset har äntligen hittat hit!


Ja då var det äntligen sommartid och ljuset har återvänt till oss - härligt!! Igår började det inte skymma förrens vid 19:30-tiden vilket var hur ljuvligt som helst!! Jag och Hjalle var ute på en kvällspromenad som vi brukar göra (i mörkret) men igår var det ljust!! Åh va vi njöt då kan jag lova!! Vi behöver det här ljuset nu för att piggna på oss och börja blomma upp efter vinterns kalla mörker. Välkommen sommartid!! Jag har som ni kan se införskaffat mig en rosa mårbacka som gör sig vacker i min betongkruka.

Mitt rara lilla ljushus som jag hittade i gömmorna nu när jag håller på och rensar inför loppisen jag ska stå på till helgen denna vecka. Ska sälja av massa heminredning till superbra priser så kom och fynda...hihi!


Spikfabrikens Loppis i Valbo på lördag 2:a april kl. 10-15


Ljushuset ska jag dock spara till mig själv och jag hittade även den vita järnljustaken bland gömmorna! Den fick komma fram och pryda hemmet igen efter ett tags vila :)


Idag skiner solen lika som den har gjort hela helgen då jag har jobbat. Lite kalla vindar bara men vad gör väl det när solen och ljuset är här!


Ha en underbar måndag alla kära!!


Jag är ledig och ska hälsa på hos mamma och pappa så småningom.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för härliga vårkänslor!

Visst är det roligt att göra nygamla fynd i sina gömmor?!



Ha en bra kväll!



Kram Emma

Postat av: Stina

Härliga pelargonbilder.:)

Du får nog en massa sålt.:-)

Kram Stina

2011-03-28 @ 21:51:41
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: camilla

Visst är det härligt!! Nu är det till och med roligt att klä sig :)

Så fin mårbacka!



Hoppas du hittar någon finfin soffa, den från Mio kan jag rekommendera om du är ute efter någon likt bilden. Riktigt skön & snygg! :)



Ha en fin vecka!

2011-03-28 @ 21:55:36
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: vit poesi

Underbart att ljuset är påväg tillbaka. Man blir mycket piggare och så mycket pysselenergi.

Hoppas att du får en bra dag!

Kram Malin

2011-03-29 @ 08:49:16
URL: http://www.vitpoesi.blogspot.com
Postat av: Helena, The Swenglish Home

Hej,



Vilken sommarstämning det genast blev med en pellis i bilden! Det känns långt borta, men snart, snart kan vi fylla våra balkonger och uteplatser med dessa somriga vänner...



Vilken superläcker dekorationsdörr du har, ser jag i ett inlägg nedan - måste vara himla roligt att pyssla med den och dekorera lite efter humör och säsong. Eller så är den ju bara vacker i sig själv också, ett riktigt smycke.



Jag känner verkligen med dig gällande flyg- och tågrädslan. Jag är själv visserligen lyckligt lottad att inte ha dessa rädslor, men jag har sett hur jobbigt det kan vara för de som har dem. Jag tycker att du är jätteduktig som tränar och över och ger dig på att "face your fears", för den dagen du susar mot spännande resmål i tågstolen så kommer du dels att känna dig så stolt och dels en härlig frihet, tror jag, just att du kan resa och ta dig dit du vill.



Lycka till och stor kram till dig!

Helena

2011-03-30 @ 02:05:27
URL: http://theswenglishhome.blogspot.com
Postat av: Jill

Skoj att leta igenom gömmorna och hittade fina saker man glömt bort. Ett väldigt ekonomiska sätt att "shoppa". :-)

Och så härligt med en blommande pelargon. Själv har jag bara små sticklingar hemma, så jag får allt vänta ett tag till på blommorna. Hade tänkt köpa en stor pelargon idag, men hittade inte vars färg jag tyckte om.



Lycka till på loppisen!

2011-03-31 @ 21:26:36
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Visst är det härligt med ljuset. Man njuter. Hoppas att det gick bra på loppisen idag.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Ullis

2011-04-02 @ 20:20:28
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback