Söndagsbilden

Det har varit ett lite längre uppehåll här hos mig. Jag har helt enkelt pysslat med annat än suttit framför datorn...hihi! Igår och idag har jag suttit hemma hos mamma och pappa och njutit av den underbara vårsolen som strålat hela helgen, lovely!!! Ca 10 plusgrader!!

Jag håller också på att träna på att åka tåg. Eftersom Hjalles 30-årspresent till mig var en tågresa till Italien så måste jag försöka mig på att våga åka tåg i och med att jag inte vågar flyga. Min rädsla har även först över på tåg då förstås.... suck! Det hela handlar om att jag får lite smått panik när jag inte har kontrollen över det jag färdas i. Mkt mer komplicerat än så är vad som händer i mig och min kropp, med mina tankar och så vidare men det orkar jag inte rabbla upp här. Har iaf klarat av etapp 1 vilket var en tågresa mellan Sandviken-Gävle...hihi! Den färden gick som mest i 120km/h och det gick galant vilket känns jätteskönt! Nästa etap är tåg mellan Gävle-Ockelbo och då går det i 150km/h, känns nervöst! Jag hoppas att jag klarar av att åka tåg mellan Gävle-Uppsala för där kommer tåget upp i 200km/h vilket jag tycker är väldigt otäckt fort! Men jag kan inte låta den här starka rädslan/fobin hindra mig längre, det finns så mkt att utforska här i världen och flyg är jag för rädd för men tåg kanske skulle kunan funka. Då kan jag ändå ta mig iväg med min älskling och utforska delar av världen :) Det här får vara nog nu! Tar jag inte itu med in rädsla här och nu kommer den bara bli värre tror jag, och för den delen är jag så jädra trött på den nu och alt vad den gör med mig och min kropp som reagerar så starkt på farten när jag inte har kontrollen och litar på den som kör.

Nåja, det är vad jag pysslar med iaf! Återkommer när jag avancerar i mitt tränande :)

Jag och Hjalle var och åt på Trebo Restaurang i Sandviken i fredags och vi var toknöjda! Det är 2 nya unga personer, en tjej och en kille som har tagit över restaurangen och rustat upp den. Det var så smakfullt inrett, mysigt och behaglig stämning med skön musik, god mat och underbar service och trevligt folk! Vi kommer garanterat göra fler besök dit och jag rekomenderar verkligen er som kan att åka dit och prova på!

Nu till söndagsbilderna!


Jag bjuder denna söndag på några bilder på lite nyshoppat som jag har förnyat mitt hem med. Som ni ser har jag köpt en vackert rostbrun blomkruka på piedestal som jag ställt bredvid min nyinköpa vackra dekorationsdörr i trä med otroligt vackra smidesdetaljer som också går i rostbrunt!


På dörren har jag även hängt en gammal kyrkonyckel som jag bundit spets runtom samt den mörkröda rosen som jag fick av min Hjalle på Alla Hjärtans Dag.

Kika in på
fabriken för mer inspiration!

Nu ska jag ta med min min älskling till MediaMarkt för jag ska köpa ny köksradio är det tänkt!!

Ha en skön söndagskväll!!



Kommentarer
Postat av: ninni

fint!!!!!

kramis

Ninni

Postat av: Fröken Fräken

Rädsla är ju inget som är logiskt eller som kanske går över med logiska argument. Men eftersom jag är lite i tågbranschen kan man säga, så "måste" jag ju komma med några logiska argument ändå.. så tåg är väldigt säkert att åka. Det är avancerade trafikerings- och signalsystem som styr tågtrafiken och som kontrollerar så att inget händer. För att tåg ska få gå i upp till 200 km/h så krävs väldigt mycket av hur både själva banunderbyggnaden är gjord samt av signalsystemen.



Och klart att du ska kunna åka iväg till Italien!

2011-03-22 @ 19:16:44
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback