1:a maj!

Idag söndag är det dags för maj månad att göra entre och jag välkomnar våren med den!! Valborgsfirandet igår blev mysigt! Vi åt hos Hjalles föräldrar och gick sen ut till hagen och kollade på kasen som alla grannar samlat ris till. Alla grannarna från gatan var med och firade in våren med sång och glada miner! Trevligt värre :)

VÄLKOMMEN VÅR!!!!


Tidigare igår
lördag åkte jag, mamma, pappa samt vovvarna ner till Viksta (strax före Uppsala) för att gå på den årliga veteran/loppismarknaden som hålls där på åkrarna varje år. Vi kom ner till 08:30 och strosade runt till 11:30 och då hade vi kikat igenom alla stånd. Inget fynd för mig men mamma och pappa däremot hittade lite. På hemvägen stannade vi till på Fullerö Handel och där hittade jag 2 st vackra gedigna stenljusstakar som jag köpte samt en stor urna som ser ut att vara gjord i sten. Jag får fota dem senare när jag fått till det lite härhemma.

I torsdags
efter jobbet blev jag hembjuden till min kära syster på mat. Det blev kyckling och bacongratäng, yummie!! Sen hade hon gjort glass till det, mums!! Vi hade det supertrevligt och umgicks nån timme innan jag åkte hemåt till kvällen, tack för en mysig eftermiddag systeryster!!

Ännu tidigare i veckan var jag och Hjalle till MediaMarkt och köpte oss en elgrill för nu banne mig är vi sugna på att kunna grilla även hemma, på vår kära lilla balkong utan att störa grannarna med för mkt rök...hihi! Vi grillade fläkskotletter samma  kväll och det var riktigt gott! Det kommer bli en riktigt mumsig grillsommar det här, det har jag på känn :)
Vårens bästa köp tror jag!


Dessa bilder får bli mitt söndagsbidrag tilll
fabriken. Kika in där för mer inspiration!

Nu ska jag och Hjalle gå till affären, köpa lite gott nybakat bröd och ta en promenad till hans föräldrar och bjuda på frukost, det är mysigt på söndagarna det :
)

Jag hoppas ni alla får en solig och skön Första Maj!!






Kommentarer
Postat av: Rustik Charm

Så mysigt att kunna grilla i sommar:)Älskar grillat. Fina bilder, ser riktigt mysigt ut på balkongen.

Ha en fin dag.

Kram Kristina

Postat av: Jill

Låter verkligen som om du har haft härliga dagar. Och grillning hör verkligen sommmaren till. Satsar på många grillningar under månaderna som kommer. :-)



Hoppas du har en fin tisdag!

2011-05-03 @ 11:34:53
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Postat av: Maggan

Hej

Gott att börja grilla, sitta ute och äta... vist är det sommar då?

Ska fortsätta vandra runt på din fina blogg.



Kram Maggan

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

2011-05-04 @ 15:35:41
URL: http://magsromantiskasmycken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback