En bra start på dagen och vinst mot tåget!

Igår morse (torsdag 5/5-11) bestämde jag mig för att bocka av sista delmålet på min tågträning och det gällde tåg i topphastighet på 200km/h! Sa till Hjalle att kolla upp tågtider och vi bestämde oss för att ta en tur till Söderhamn kl 14:05. Tåget skulle gå mellan 140-160km/h på större delen av sträckan men på en sträcka på ca 1 mil skulle det gå i toppfart på mellan 180-200km/h.

Min tanke på morgonen var att "Fixar jag det utan obehag vet jag att jag fixar att åka tåg hur snabbt de än går då toppfarten ju inte är mer än 200km/h. Känner på mig att jag kommer va riktigt lycklig senare idag om det går vägen"!


Men innan dess började jag dagen med en timmes solskenspromenad i rask takt i mitt kära Valbo :-) Det var så lugnt och skönt att promenera runt, det är så fint i mitt Valbo! Jag fick en riktigt bra start på dagen och klockan var inte mer än 9:25 när jag kom hem. En härlig ledig dag stod framför mig, underbart!!

Senare på eftermiddagen var det  som sagt var tågträning igen som gällde, Hjalle hämtade upp mig 13:45. När vi kom till stationen var jag inte alls nervös och tåget puttrade iväg och jag såg fram emot turen! Kan ni fatta? Jag trodde aldrig att jag skulle se fram emot att få åka tåg, för inte så länge sen började jag ju storgrina då folk nämnde tåg för mig för det ämnet var så jäkla laddat! Nu njuter jag av färden och tittar ut och ser vacker natur utanför och bara tycker det är ljuvligt att åka tåg, det är ju faktiskt mysigt och man ser mycket fint på vägen :-)

Vi kom till Söderhamn ca 45 minuter senare och då hade vi lite tid på oss innan tåget gick hemåt igen så vi gick ner mot stan och åt jättegod mat på en väldigt mysig restaurang som heter Mousquet.


Vi hoppade på tåget hemåt kl. 16:15 igen och jag tänkte typ inte ens på att jag åkte tåg utan bara njöt av färden och slöt ögonen emellanåt för det är verkligen lugnande att åka tåg :-)


Vilka jävla feta steg framåt jag har tagit om jag får säga det själv! Känner mig så jädra stolt över mig själv och är så glad att jag bestämde mig för att daska rädslan i häcken och redan från start bestämde mig för att vinna! Det hela verkar funka bra bara man har gett sig fan på det! Trodde inte att mitt jävlaranamma skulle våga vinna över min rädsla men se det gjorde det, jag är imponerad över mig sjäkv faktsikt. Lite tårar och nervositet klarar man ju faktiskt av om man hela tiden har målet och själva vinsten i åtanke.
Det här öppnar ju upp världen för mig! Jag kommer kunna resa med min älskling!

När tåget åkte 200km/h kändes det ju inte alls som att det gick så fort! Det kändes typ som 100km/h med bil. Och det som förvånade mig mest var att det inte alls kittlade i magen när tåget accelerarade som jag föreställt mig. Det går så mjukt och fint att man inte ens märker när det accelererar. Jag kände ingen skillnad på när tåget åkte ca 100km/h eller när det åkte 200km/h och det känns jätteskönt att jag har den känslan! Jag fattar inte att jag har varit så nervös för det här som var lätt som en plätt faktiskt när jag väl satt på plats. Det var själva steget att bestämma mig för att ta plats på tåget som var det svåra. Sen när jag var i träning blev jag bara mer och mer peppad och fick ju hela tiden större självförtroende!
Jag har haft jättemycket hjälp från Kundtjänst både på "Tåg I Bergslagen" samt på "X-Trafik". De har svarat snabbt och utförligt på mina frågeställningar och verkligen tagit min rädsla på allvar och svarat på frågorna och även mer därtill! Jag har fått information om tåghastigheter på olika sträckor och utifrån den informationen kunde jag lägga upp min egna strategi kring tågträningen och se det funkade! Så tacksam för deras support och den har varit ovärderlig! Jag tror minsan att den här vinsten är värd att firas med nåt bubblande gott när jag kommer hem från jobbet senare ikväll :-) Jag hade ju turen att vinna en flaska på vinlotteriet sist...hihi!


"I feel on top of the world"

Och nu står jag här - redo för världen tror jag *ler*





Kommentarer
Postat av: Carina Gerdin

Grattis! både till vinvinsten men mest av allt till din kamp mot tågrädslan. Du är superduktig! Ni kommer få en helt underbar semester när det är dags!

Kramar Carina/Hjo

2011-05-06 @ 17:10:40
Postat av: Anki

Wohooo va härligt att höra att allt går bra!!!

Det är klart du måste fira!!

Kramisar!!

2011-05-06 @ 18:05:38
Postat av: Ewa

Vill bara säga att jag tycker Du varit så "strong" som tagit tag i ett problem o löst det såååå kalasbra!!!

Ha en fin helg

Kram

Ewa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback