I vidare vinkel

God Morgon!


Hoppas ni njutit av en skön helg och får en bra start på den nya veckan!


Jag har jobbat hela helgen och avnjuter en ledig dag idag måndag istället :) Vädret är dock grått och ruggigt men det gör mig inte så mycket, jag har planer för dagen ändå! Jag tycker bara att det ruggiga vädret känns mysigt!


Tänkte passa på att visa vardagsrummet i lite större format denna gång. Jag har ju sagt att jag gillar att ta in olika träslag i min vita, lantliga inredning för att bryta av allt det vita men även för att jag också gillar det rustika. Ni har ju tidigare sett mitt stora kistbord i trä. Jag har även en stor byrå som går i samma stil.

Som ni ser på bild har jag även en liten tidningslåda unden den vita bänken vid fönstret som också går i samma tränyans. Där förvarar jag alla mina fina inredningstidningar/böcker! Även bänken får ge plats åt mina inredningsmagasin, jag har ju en del :) Vid byrån har jag även en träljuslykta i större format. Nu såhär till våren har jag dekorerat den med en rosa pelargon.



Här ser ni ena halvan av vardagsrummet i sin "helhet". I andra halvan står tv:n samt en vit byrå och ett vitt vitrinskåp. Jag gillar inte att fota den delen i sin helhet för hur snygg gör sig en 60" svart tv i inredningen på en skala???!!!! Men jag älskar den ändå, vi tittar mycket på film så den skulle jag inte göra mig av med, möjligtvis byta färg till en vit :) Vi får se om jag vågar visa den delen av rummet nångång ändå...hihi!

Kistbordet som är gigantiskt och myshörnan i soffan där jag ofta kurar ihop mig med en bra tidning :)



Våran soffa är 3.20 x 3.20 meter lång vilket kanske kan ge er nån slags storleksuppfattning på rummet.

Nä nu ska jag nog sätta fart med min dag! Jag ska besöka Owe Jansson och Madame Nyberg! Sen ska jag hem till min kära syster på eftermiddagen för att hämta hem ett klaffbord.

Det behöver jag nämligen när jag nu på lördag den 28:e ska stå på vårmarknad vid Nybo Handelsgård här i Valbo. Ska bli såå roligt! Håll tummarna för solsken nu kära vänner! Min tillverkning är igång för fullt och under veckan samt helgen har jag spenderat mycket tid hos mamma efter jobbet och hållt på med min betonggjutning samt betongmålning, det är nämligen det jag siktar in mig på denna gång.


Lite vackra betongdekorationer samt figurer att ha i trädgården eller inne om man vill det! Bara att hoppas att folk gillar det jag gjort...hihi! Är ju liiite tråkigt att släpa hem allt igen så nu ska här säljas! :) Ska ta med mig kameran till mamma idag (ska dit och måla lite igen!) och förhoppningsvis lyckas ta nå fina bilder så ni får se vad jag pysslar med!


**********UPPDATERAT  - MIN BETONGGJUTNING***********







Kommentarer
Postat av: Tina

Ja vi får försöka hitta ett datum som passar :-), nu ska jag ju tyvärr jobba en del övertid fick jag veta i fredags, men den är på lördagarna här framöver. Veckodagar passar mig sämre då jag kommer hem vid 18. Men kolla upp nån av de tre söndagarna som är framöver om det passar dig nån av dem?, annars dröjer det lite innan jag kan då vi drar utomlands 2 veckor. :-)

Postat av: Ewa

Oooo så mysigt ditt vardagsrum är!!"blandningen" är ju det som gör det hemtrevligt :)

Missar Vårmarknaden, trist men ska på en speciell auktion jag ej vill missa...

Ha de mysigt

Kram

Ewa

2012-04-24 @ 07:30:39
URL: http://hemmahosewa.blogspot.com
Postat av: Paula

Vad fint ni har det!

Lite trä möbler gör det varmt o ombonat:)

Håller tummarna för bra försäljning på marknaden!

Ha en fin vecka

Kram

2012-04-25 @ 04:07:18
URL: http://vackravitating.blogspot.se
Postat av: Petra

Så fint ni har i vardagsrummet, väldigt fint med de träfärgade möblerna som kontrast! Men jag håller med dig om den där stora svarta som inte är speciellt snygg.. Letar efter ett tv-skåp att sätta våran i, så att man kan gömma den =)

Ha en fin dag! Kram Petra

2012-04-25 @ 05:17:55
URL: http://torpliv.blogspot.com
Postat av: Anna

hej gumman !

Vilket härligt vardagrum du är, så fint =)

Idag har jag köpt årets första pelargoner och varit på loppis, ä sjuuukt nöjd ;)

Hoppas allt ä bra med dej o dina

Kramar

2012-04-25 @ 20:17:11
URL: http://skokartongen.blogg.se/
Postat av: Elena

Vad fint du har det!

2012-04-25 @ 21:44:34
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Tina

Kom ju på att jag är ledig 1 maj också om du kan träffas då? Ska vi sikta in oss på söndag 6 maj annars? :-)

2012-04-26 @ 06:53:30
Postat av: Anonym

Wow vilka fina betong grejer du gör, nu blir jag lite avis. Det kommer att gå toppenbra på marknaden.

Kram Eva-Lena

2012-04-28 @ 08:56:22
Postat av: ninni

Hej Anna

Tack för i går,så roligt att ni kom förbi efter marknaden.

Vi får prata ihop oss om när ni ska stå här och sälja,skulle vara roligt om det blev snart.

Stor kram

Ninni

2012-04-29 @ 13:31:19
Postat av: Tina

Då siktar vi in oss på 6 maj och hoppas på finväder. :-)

2012-04-29 @ 17:42:53
Postat av: anna

Hej!

u har verkligen lyckats med den del av vardagsrummet som du visar.

Känns varmt och ombonat.

Gilla dina welcome"plattor" väldigt mycket.

Lycka till med försäljningen

2012-05-03 @ 01:46:08
URL: http://homemadebyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback