JULMYS och vintervitt

Hej kära ni!
 
Här hemma JULMYSER vi massor nu, jag och Älsklingen! Bokstäverna på hyllan som bildar ordet "Julmys" köpte jag förra året på Fullerö Handel för endast 79:-och de är ett julpynt jag tycker väldigt mycket om för det säger så mkt om hela känslan och upplevelsen av denna tid som är nu *ler*
Soffan är rätt sprängfylld av massor av kuddar, vi tycker mkt om att lägga oss i en mjuk och go kuddhög och slappa! De krusidulliga väggprydnaderna/krön är inredningsdetajer som jag köpte i Frankrike tidigare i höstas och de påminner mig om vackra Paris som var så snirkligt, detaljerat och vackert utsmyckat överallt *ler*
 
Denna vackra järnfris är från Jeanne dÁrc och är en väldigt kär inredningsdetalj för mig. Jag har tidigare haft den i vardagsrumsfönstret men nu fick den ta plats på väggen och den blir faktiskt minst lika fin där. Hjärtat är rostfärgat och i järn, pyntat med lite eucalyptus vilket jag tycker är väldigt dekorativt att använda!
 
På "julmys-hyllan" har jag även en liten ljussliga i form av små söta isbollar som ger ett varmt och mjukt sken. De gröna mossbeklädda konerna är köpta på Coop och sätter lite xtra piff till vinterkänslan!
 
I köket har jag dekorerat min stora ljuslykta på detta vis. Med en vintervit fågel, en fattigmanssilver-ljuslykta med en vit hycaint och en stor silvrig kotte i fattigmanssilver. De fina hängena i silver har även små söta bjällror på sig så de "pinglar" sådär mysigt när man rör på dem, sådär som tomtens släde med renar låter *ler*
 
För övrigt har jag stått på min 3:e julmarknad idag, med min kär mamma! Vi har haft det väldigt mysigt och trevligt, men nu är julmarknaderna slut för detta år. Nu ska här varvas ner och ta det lugnt på lediga dagar :) Jag har tjänat in några tusen som kommer väl till pass nu till jul. Resterande saker som blev kvar ställer jag upp på vinden och tar fram dem återigen nästa år *ler*
 
En liten slant av de intjänade pengarna ska jag faktiskt lägga på en julklapp till mig själv, jag har precis "klickat hem" den här rara rosa Bamsegrisen från Maileg! Jag letade runt rätt länge på internet och hittade den billigast på KokoBello. Där hade de billigast frakt så totalkostanden blev 238:-
 
 
Nu blir det soffläge igen *ler*
 
STORT TACK för att ni kikar in här emellanåt, det tycker jag är himla trevligt!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad fint och julmysigt ni har det :). Jag är också sugen på en alldeles egen Bamsen.
Ha det bra!
Kram Annica
Ps. Den enarmade modern hälsar :)

Postat av: Ljuvligtvitt & busiga gossar

Kikar in för att önska dej en RIKTIGT GOD JUL!! :)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback