*LYCKORUS*

Igår fredag var en riktig kanondag! En sån där dag som liksom inte kan bli så mycket bättre :) Gårdagen lever jag länge på, vilken fantastisk "må-bra-dag"!!!

Det började med att jag vaknade riktigt tidigt, redan vid klockan 05:00 och jag kände mig utvilad. Svaret till varför man är utvilad kl. fem en morgon är för att man somnar görtidigt kvällen innan :) Solen strålade in genom vardagsrumsfönstret när jag vaknade, jo med det menas faktiskt att jag sov i soffan den natten för jag tycker det är så mysigt! Solen sken på klarblå himmel och nånting händer inom mig direkt när jag tittar ut och det är en känsla av att jag vill ut och springa! Jo faktiskt, kan ni fatta?! Så innan jag ens hunnit borsta tänderna eller ätit frukost så smyger jag upp och tar på mig träningskläderna och tassar försiktigt ut vid ca 05:15 medan Hjalle fortfarande sover. Sen tar jag min löprunda och det var jobbigt men fantastiskt härligt på samma gång!
Solen värmde mig redan så tidigt denna morgon och det var tyst och lugnt, knappt en människa eller bil ute. Bara jag och solen, det var grymt!! Poppade musik och flåsandes kom jag hem igen och borstade tänderna och tog mig en svalkande dusch. Satte mig en stund ute på altanen och kände att det skulle bli en varm och skön dag!


Hjalle vaknade till och åkte till jobbet och jag satt ett tag i soffan och tittade på tv tills klockan blev 08:00 och affären öppnade. Bestämde mig för att damma fram cykeln från vinterdvalan och pumpade i lite frisk luft i däcken så den skulle orka med mig ut! Jag har tänkt att jag ska cykla mycket mer nu i sommar istället för att ta bilen överallt för det är faktiskt väldigt rogivande och trevligt att cykla bara det att jag har glömt av den känslan för ett tag. Jag köpte lite frukost och fikabröd för lite senare på förmiddagen väntade jag besök av min goda vän
Sonja som skulle hälsa på. Men när jag kom hem från affären hade jag ett cykelsug i kroppen så jag bestämde mig för att slänga in varorna och sen hoppa upp på cykeln igen och ta mig en vända, cykeln fick visa vägen!

Jag hamnade i vackra Mackmyra
, cyklade runt där och stannade till i parken och kikade på alla roliga, vackra och konstiga konstverk som finns där längs med stigar och gömställen genom hela parken. Verkligen jättetrevligt att strosa omkring där! Jag fann en vacker plats där jag parkerade cykeln och satte mig ner på en bänk en stund. Njöt av solen som värmde och vattnet som porlade samt av fåglarnas glada kvitter samtidigt som en len och svalkande vind drar förbi. Jag bara satt ett tag i naturen och kände ett stort lugn och ro i kroppen, jag var totalt avkopplad och "här och nu", inget annat existerade. Den härliga känslan i kroppen fortsatte!

Nedan följer några bilder från underbara Mackmyra - mitt smultronställe i Valbo!








Jag trampade sen åter hemåt till 10-tiden och åt frukost ute på altanen. Sonja kom förbi strax före 11 och då åkte vi först en sväng till Köpis och på hemvägen stannade vi till och köpte jordgubbar. Sen vidare hem till mig och där slog vi oss till ro ute på altanen och njöt av fikabrickan jag dukat fram med tillhörande kaffe och jordgubbar. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och hade det riktigt trevligt! När klockan närmade sig 14 var det dags för henne att dra sig vidare hemåt. Vi ses igen imorgon söndag då vi ska stå på loppis igen och ha en jättetrevlig dag! Och förhoppningsvis får vi sälja massa prylar och kanske dra in en slant eller två igen...hihi! Skatteåterbäringen har ju också trillat in och extrapengar känns alltid roligt! Men ekonomisk som jag är sätts alla extrapengar, såväl loppisinkomst samt skatten in på sparkontot, jajjemänsan!

Jag hoppade i bikinin och lade mig ute på gräsmattan i min solsäng och njöt av solens lagomt varma strålar. Läste lite tidning och slumrade lite och njöt och njöt och njöt!! Tänk att man kan få ha det så här bra! Jag är verkligen glad åt våran trädgård som vi har nu, tänkt att jag nu såhär i sommartid kan längta hem till mig och min egna lilla trädgård, det känns verkligen underbart!! När vi bodde i l lägenheten fick jag panik så fort det blev vår och sommar eftersom vi inte kunde gå ut i nån trädgåd. Nu är jag lycklig och det är en magisk känsla att trivas så bra att jag faktiskt kan längta hem till mitt och min uteplats :) Med andra ord trivs jag som fisken i vattnet med min lilla gräsplätt även om den än så länge inte är en egen stor trädgård utan en mindre radhusplätt...hihi! Men det räcker faktiskt väldigt långt!

Klockan tickade på och vid 17-tiden kom Hjalle hem från jobbet och sällskapade mig i hammocken. Vi beslöt oss för att åka hem till mamma och pappa och hälsa på och ta med oss pizza. Passade även på att meddela syrran att vi skulle dit och att hon och Anders också var välkomna! Till 18:00 åkte vi så till mamma och pappa med massor av god pizza som vi mättade familjens magar med och vi satt ute och hade det riktigt trevligt och mysigt! Tack för en fin avslutning på kvällen kära familjen! När klockan blev närmare 20:00 åkte vi hemåt och jag och Hjalle passade på att njuta av solens sista strålar i trädgården, sittandes i hammocken med en varsin skål jordgubbar och vaniljglass, mums va mysigt!!

Kvällen avslutades med film och sen slumrade vi in runt midnatt!

Den underbart härliga "må-bra-känslan" började när jag slog upp mina blå och följde mig sen genom resten av gårdagen som för att säga att jag var värd den här fina dagen på nåt vis. Det kändes ända från tårna upp till knoppen hur himla lycklig jag var igår :)


Jag tror minsan att det kan ha varit ett äkta lyckorus jag upplevde, fantastiskt!!

*****************************

Idag lördag var molnen åter på plats på himlen och värmen borta. Dagen har flytit på i ett något saktare mak än gårdagen. Har varit på kalas och firat en nykläckt 5-åring och lekt och fikat och skrattat! Senare på dagen fyndade jag massor av fin inredning på en gårdsbutik i krokarna, det var nämligen halva priset på allt!!!

Kan ni förstå lyckan att få kliva in en fullproppad inredningsbutik och shoppa för halva priset???!!! Det var ett litet lyckorus i sig det med kan jag säga....hihi! Fick med mig en hel del fina grejer hem som jag kikat på förut faktiskt så det blev inte bara en "shoppa-för shoppandets-skull" utan det shoppades faktiskt "tänkt-å-velat-ha-saker" så det så :)

Näe nu tror jag minsan att jag ska försöka dra ut Älsklingen på en kvällspromenad!

TACK KÄRA BESÖKARE för titten och välkommen åter! Hoppas ni avnjuter en finfin helg!





Kommentarer
Postat av: Ljuvligtvitt

Så härligt det låter! :)



Hoppas du får fler såna dagar nu i sommar! En årstid som är perfekt för "lyckorus" ;)



Ha det fint!

Kram

Postat av: ingela/Inspiration i vitt

hej, ååå vilken underbar dag du fick, jag vill också ha sånna fina dagar. Kram på dig/INgela.

2012-06-11 @ 23:23:47
URL: http://inspirationivitt.blogspot.com
Postat av: anna

Härligt Anna!

Ungefär där är jag idag ;) ich hade jag inte redan varit där så hade jag nog kommit dit efter att ha läst ditt glada långa inlägg.

kramis

2012-06-13 @ 09:23:18
URL: http://homemadebyanna.blogg.se/
Postat av: Ljuvligtvitt

SV:

Turkosa låter fint!

Det behövs lite färg ibland, även om vitt är finaste! ;)



Ja tradera kan vara riktigt bra!

Både barnkläder och inredning.

Men det är tyvärr ofta man blir besviken också, när någon lägger högre bud i sista sekund och man inte ens hinner in och lägga högre..

Visst kunde man lagt högre maxbud från början, men ändå :P



Dom här formarna är iaf köpa av House of Beatrice. Har köpt fler saker av dom och varit nöjd! Kika in där :)



Kramar!

2012-06-13 @ 19:05:02
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej gumman !!!



Låter som en toppendag och vilka härliga bilder =)

Här i värmland har det regnat idag så jag har suttit inne framför mi symaskin =( Vilken pärs ;)

Hoppas allt ä bra med dej o dina

Massa kramar

2012-06-17 @ 20:55:43
URL: http://skokartongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback