Roligt att shoppa tillsammans med mitt Med-Mera kort!

Åh va skoj det är att samla massa poäng på "Med-Mera" kortet på Coop! Jag vill liksom inte använda det så snart det ligger några kronor på det utan sparar gärna tills jag har några hundra och det kan göra skillnad i pris på ett köp. Så häromdagen var jag på COOP Forums blomsterhörna och spanade in den där vita fina, jättestora ljuslyktan som jag alltid kikar på lite xtra när jag går förbi där. Den har alltid haft ett väldigt bra pris, 325:- och jag har suktat och tänkt köpa den flera gånger men varje gång gått därifrån utan. Men just den dagen slog det mig att jag hade 200:- i rena pengar på mitt Med-Mera kort och att lyktan då bara skulle kosta mig 125:- vilket ju är typ nästan ingenting :) Hur står man emot ett sånt tillfälle liksom...hihi!

Det var hur roligt som helst att köpa den där maffiga lyktan för rena rama loppisfyndet och jag blev så glad över att lyktan äntligen fick följa med mig hem!

 

 

 

Se så vackra detaljer det är på den, jag älskar den! Nu till våren får blommor pryda den och om höst och vinter får den skimra sådär mysigt som bara lyktor gör med massa tända ljus i. En perfekt pryl man inte kan vara utan, eller hur?? Det borde ju till och med det manliga könet instämma om, tycker ni inte det ;-)


I fredags var jag ledig och besökte min kusin Johanna som flyttat till hus. Blev där flera timmar och vi lunchade ihop, fikade, var ute i trädgården och påtade lite och hade det trevligt! Kom hem ca 17:30 och till 19:00 skulle kusin Niklas komma och hälsa på mig och Hjalle tillsammans med sin flickvän Sarah. Vi käkade lhop först och sen intog vi soffläge där vi babblade massa och mölade godis, chips, ostkrokar och annat gott medan vi knäppte på en film på dumburken! De blev kvar till närmare midnatt innan det var dags att säga hejdå. En trevlig dag och kväll fylld med socialt umgänge! Dagen innan, alltså i torsdags åkte jag en sväng till Ninni efter jobbet och kollade in hennes gårdsbutik som är under uppbyggnad och ska öppna i slutet av april, kommer bli så bra!! Vi fikade i butiken och babblade ikapp innan jag åkte hem nån timme senare.

Igår lördags var jag, mamma och syrran till Falun och gick på den stora loppisen där. Det enda jag fyndade var en stor vit förvaringskorg samt en kruka. Vi fikade i vanlig ordning och hade det mysigt! Vi strosade även liten på stan, stannade till på Emmabodens Loppis och en Handelsträdgård innan vi brummade hemåt igen. Stannade till på ett pizzahak i Hofors där de gör supergod pizza, men för mig blev det hamburgare den dagen. Vi släppte av Jenny hemma hos sig och jag stannade kvar hemma hos mamma och pappa några timmar. Blev så trött efter bilfärden att jag omedelbums slängde mig i soffan och somnade i ca 1,5 timme - gööörskönt! Mamma tände en brasa och så satt vi där framför tv:n i sällskap av både pappa och vovvarna, myyys!! När jag kvicknat till gick vi ner till källaren och provmålade lite på några gjutna trädgårdsdekorationer/plattor som jag ska sälja på Vårmarknaden utanför Nybo Handelsgård den 28:e april. Det kommer bli sååå fint tror jag! Måste bara köpte lite färg och finslipa målartekniken en aningen så blir det toppen! Hoppas bara att folk gillar dem så pass att de vill ha dem i trädgården och köper dem av mig ;-)

När klockan blev 17 åkte jag hemåt för jag och Hjalle skulle laga mat ihop och ha en myskväll. Hjalle åker ju till Las Vegas på tisdag morgon så det gäller att ta vara på helgen och kramas och rå om varandra massor! Kommer ju sakna han när han blir borta 11 dagar, min kärlek!!! Vi lagade våran italienska variant av lasagne med bacon, köttbullar och spenat som vi alltid gör när vi blir sugna på nåt xtra gott, den är såå god! Vi öppnad en flaska mousserande och hade en trevlig middag. Sen intog vi soffläge och knäppte på en film. Men vi var så trötta så när vi kikat klart på filmen kl. 22.00 så störtade vi i säng och somnade rätt omgående....Zzzzznark!

Idag söndag
tog vi en mysig sovmorgon, härligt! Vaknade först vid 7-tiden och knäppte på tv:n ett tag men sen kände vi oss lite trötta igen så vi somnade och sov till ca 9:00. Det var verkligen lyxigt att bara få vända sig om i sängen och sluta ögonen och sova ut tills jag var riktigt pigg! Sånt där man drömmer om att få göra varje vardag när man kliver upp 05:50! Jag och Hjalle låg kvar i sängen och myste lite och drog oss kvar en stund innan vi tog tag i dagen. Hjalle åkte till kontoret och jobbade lite medan jag hämtade upp Sonja vid 11-tiden för vi skulle spana in den nya loppisen Maxim vid tågstationen i Gävle. Men när vi kom dit visade det sig att det var Hälsomässa där idag så vi får åka dit en annan söndag istället. Åh va snopet det va, vi som hade sett fram emot att få kika in på den nya loppisen och göra några trevliga fynd! Istället styrde vi kosan till Owe Jansson där vi tog en fika och kikade lite, trevligt det med! Skjutsade hem Sonja till 13:30 och åkte sen hem. Började röja lite i mitt pysselrum och på vinden, städade lite, tvättade, poppade musik och hade det allmänt mysigt härhemma för mig själv :-)

Till 17-tiden kom Hjalle hem och även hans kompis Sjösse med flickvännen Sanna. Vi skulle bjuda på mat också var det fotbollskväll därefter. Hade vi tjejer fått bestämma hade det blitt en film istället men idag var det karlarna som chefade över tv:n. Men vänta bara, nästa gång chefar vi...hihi! Vi hade ju vår supergoda lasagne kvar så vi bjöd på den och den gick hem :-) Sen blev det soffläge och lite gotta-mumsande! En trevlig dag även idag!

Den här veckan har varit en väldigt social vecka, väldigt mycket mer social än vad jag är van vid men jag gillar det, mycket!! Så tack alla som har förgyllt min vecka med sin närvaro *ler*. Nu är jag redo för nya tag den kommande veckan!

Men först ska jag mysa massa med Hjalle resten av kvällen! Sen när han blir borta ska jag se till att vara massa mer social med flera goá vänner och underbara familjen förstås!







Kommentarer
Postat av: studio karin

Får jag tipsa om en tävling som kanske passar dig/läsarna inne hos mig? Annars ta bort detta : )



http://studiokarin.blogspot.se/2012/03/tavling-vinn-en-rossy-lampa.html



mvh Karin

2012-03-20 @ 13:20:06
URL: http://studiokarin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättefin lykta, jag har sett att det finns mycket fina plåtlådor och grejer där på blomster coop

Kram Eva-Lena

2012-03-22 @ 08:27:56
Postat av: Linda

Godagens ;)



Underbart när man slår till på något man suktat på.. Och stor snygg lykta fick du ju ...

Gillar dina insynsskydd i fönstret oxå..



Jag har haft problem med mitt google konto och inte kommit åt min blogg eller kommenterat på länge men nu hoppas jag att jag är på gång.. Så kul att du kikade in oxå..



Kraam kram Linda

2012-03-26 @ 11:21:25
URL: http://nostalgiochrosor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback