Vinterförberedelser

Igårkväll låg jag och Älsklingen i varsin soffände och kollade på film och mumsade lite söndagschoklad ;) Måste ha varit chokladen som gav mig påfyllning av energi sådär aningen sent på kvällskvisten för vips var mina nya julstjärnor på plats i köket inför nästa helgs adventsmys *ler*
Julstjärnorna är vita och den med silkesband på sig är från Markslöjd och är köpt på Ica Maxi för en sisådär 129:- eller nåt, billigt var det iaf! Silkesbandet gör att den blir lite mjukare ut i formen, otroligt vacker är den!
 
Stjärnan på fot är köpt på Clas Ohlson för 99:-. Jag struntade i den medföljande lampfoten och rotade fram en egen lampfot som är mycket finare!
Otroligt mysigt sken blir det ju med all adventsbelysning som är efterlängtad såhär i mörka vintertiden!
 
Jag har bokat in mig på 3 st julmarknader i år, ska bli väldigt mysigt! Jag ska stå på 2 st under nästa helg, både lördagen och söndagen. Sen till helgen efter det ska jag också stå på marknad :) Jag hoppas och håller alla tummar jag bara kan för att vädret ska vara på sin bästa sida! Alltså sådär klart och soligt och vintervackert! Ingen kyla, inget slask eller regn och snö, det undanbedes tack *ler*
 
Jag siktar in mig på att gjuta i betong och här är en del av de söta tomtarna/vättarna jag bland annat ska ha med mig till försäljning:
Liten rar sittande tomtenisse samt en ljuslykta för värmeljus!
 
Tomte/vätte sittandes på en ekorre!
 
Tomte/vätte med stav!
 
Tomtefar med krona!
 
Hela glada gänget samlat!
 
Jag har även en söt tomtemor till tomtefar men hon finns inte på bild för tillfället. Hon är aningen svårövertalad förstår ni, jag tror hon är lite blyg den där damen...hihi! Får se om jag lyckas med en bild framöver!
 
Önskar er alla en finfin måndag!


 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Verkar som det blir vinter på riktigt i helgen!!! Du får klä på dig ordentligt för det ska bli kallt!!! Kommer nog locka en massa folk som köper dina söta tomtar!!! Kraam

Svar: Åh nej inte snö på lördag iaf!! Kallt får det gärna vara och glittrande vitt och knarr under fötterna :) Men jag håller tummar å tår för att det inte blir nå snö/regn eller blåst på lördag! Inge roligt när ens prylar snöar bort... Hoppas iaf på lite fint vinterväder så folk kan komma och vill köpa söta tomtar...hihi!
Levinda

Postat av: Paula

Åhh vilka fina tomtar!!! Är det gipsformer du köpt?! Vart hittar du det isåfall?! Har letat ett tag efter änglar:)
Kram
Paula

Svar: Det är latexformar för betong/gipsgjutning. Det finns många formar på Tradera så håll koll där vetja och sök på gjutform :)
Levinda

2012-12-24 @ 19:57:46
URL: http://vackravitating.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback