Behaglig belysning

Dagens tema i Fabriken är belysning.
 
För mig är det viktigt att välja en behaglig belysning och jag har många punktbelysningar i hemmet, typ i alla hörn har jag nåt som ger lite ljus och djup i rummet. Som ni kan se på första bilden har även solens strålar letat sig in och det i sig är ju världens bästa belysning! Älskar ljuset som solens strålar ger både ute och inne nu!
 
Här är mitt bidrag:
På min vita härliga  gamla byrå står en vacker lampfot i betong och jag har valt att bryta det hårda med en söt vit lampskärm. Bredvid byrån står min gigantiska ljuslykta! Ljusskenet strålar ut jättevackert genom "trävipparna", va sjutton kallas det??!!
 
Den vackra Rosetta-ljusstaken har jag haft i många år nu och den får lysa vinter som sommar, jag älskar den! På det lilla fönstret hänger en vacker vit krans med ljusslinga i.
 
Jag gillar ljusstaken så mycket att jag har en minimodell av den också på symaskinsbordet i köket!
 
Min fina, fina kristallkrona! Edward heter han :) Det glittrar så mysigt om våran krona både dag som kväll.
 
Några närbilder!
 
Sådärja nu ska jag klicka mig in på Fabriken och kika på era bidrag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Fint, vackert och mysigt.:-) Kram Stina

Postat av: Petra

Så vackra bilder, du är verkligen duktig på att skapa härlig stämning med helt rätt belysning.
Ha en härlig dag!

2013-04-06 @ 09:59:45
URL: http://torpliv.blogspot.com
Postat av: maja-STYLE & LIFE by Leia

otroligt vackra och stämningsfulla bilder!!!

kramar

2013-04-07 @ 22:21:46
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: Jenny

Hej! Undrar vart man kan köpa den underbart fina golvlampan du har bakom soffan? Med vänlig hälsning, Jenny

2013-10-28 @ 16:32:58
Postat av: Anna Larsson

Hej Jenny!
Ja visst är den fin golvlampan! Jag vet faktiskt inte vart man kan köpa den, jag hade turen att finna min på Blocket för ett riktigt bra pris :) Så du får hålla utkik på Blocket (där vet man aldrig vad för fint som dyker upp!) också får du kika i lampaffärerna! Håller tummarna att du hittar nåt fint du gillar :)

2013-11-17 @ 21:16:30
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback