Förutom pyssel då?

Jaa....helgen har ju såklart inte enbart bestått av pyssel även fast det kanske verkar så och även fast jag onekligen spenderat många timmar vid köksbordet så har jag klämt in mycket annat också! Det har varit en riktigt fullspäckad helg kan man säga, men otroligt trevlig och rolig!

Fredagen
var jag ledig. Den spenderades hemma medan Hjalle var på jobbet. Det blev som jag redan skrivit i tidigare inlägg ett kvällsbesök hos syrran och Anders- mkt trevligt!!

Lördagen
var loppisdag för Jenny och mig. Hon och Anders kom kl. 10:00 och Jenny och jag drog iväg mot loppisrundan och Hjalle och Anders drog iväg till bilfirme-rundan :).

Jennys och mitt första stopp blev "Gävle Fyndmarknad". Sedan betade vi av RIA: loppis samt Röda Korsets loppis "Kupan". Träffade på mamma där med en kompis också. Fyndade lite grejer gjorde jag också men det var väl ingen nyhet att jag gör det på loppis ;)

Lingonrens 5:-
Lampa 40:-
Bokstav i sten 20:-

Sen bar det av mot Valbo. Jenny och jag stannade först till och käkade hamburgare innan vi skulle beta av resterande loppisar i Valbo. När vi mättat våra kurrande magar åkte vi vidare till Gävle Biståndsgrupp där jag också hittade lite smått och gott!

2 st hyllor 30:-/st
3 st lampor 50:-

Näst på tur stod Spikfabriken. Puttrade på i Mazdan dit och väl där lämnade jag lite av mina "färdiganvända" gamla grejer till Katthemmets loppis så de får in lite pengar till kissekatterma. Syrran och jag strosade runt och kikade noggrant på alla grejer på de långa borden samt djupt ner i alla lådor :). Här var vad jag fyndade där:

Urgulligt påskägg som ska få vara som det är 5 el. 10:-
Kockums hålslev 20:-
2 st härligt rosa kuddar 10:-/st
Silverljusstake 10:-
Kvarn 10:-

Jaaa....det var väl det!

Jenny och jag loppade runt från 10-14 och hade det supermysigt. Sånna där syskonturer är så mysiga tycker jag :)
Hjalle och Anders var hemma när jag och Jenny kom hem. De åkte vidare hemåt klockan 14.30. Hjalle satte sig i soffan och kollade på tv medan jag började mitt pyssel. Klockan 17.00 åkte vi till Ella och Staffan som hade gått och gift sig i snabba ryck under dagen. Hjalle och jag skulle vara barnvakt till barnen, Malva och Traste medan brudparet skulle gå ut och äta en middag i lugnan ro. Hjalle och jag barnvaktade mellan 17.30-20.30. Gick bra och jag lekta massor och kollade på Bamse och lade pussel säkert 10 ggr om!

Väl hemma sen på kvällen igen fortsatte jag mitt pysslande ända in på natten. Klockan 02.00 lyckade jag slita mig från bordet med huggande nacksmärta...haha!

Sov gott på natten och väcktes av min älskling klockan 10.00 på söndag morgon. Han vet att jag inte tycker om att sova bort dagarna så därför väckte han mig just för att jag inte skulle göra det, tack! Vi drog oss kvar hemma ett tag men sen skjutsade jag in Hjalle till Sjösse. Jag åkte hem en sväng till mamma och pappa. Vi åkte till Rusta och Dollarstore och sen till Anna, Hugo, Anton och Christoffer och grattade Anton som fyllde 10 år. Vi fikade gott och blev kvar till ca 16.30. Åkte tillbaks hem till mamma och pappa och jag var tvungen att åka hem med detsamma för Hjalle och jag skulle till hans föräldrar och äta kl. 18.00. Kom hem - var hemma 1 timme och sen åkte vi igen. Fick god mat och sen vid ca 20-tiden åkte vi hem. Jag pysslade vidare och hamnade nog inte i tv-soffan förrens ca 22-tiden eller lite därefter. Kollade på filmen "The Omen" innan vi gick och la oss vid midnatt.

Och idag var det måndag och jobb! En grådassig och snöig dag. Men snön har inte lagt sig som tur är.

Näe, nu måste jag få lite tv-tid tror jag *ler*

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ha en mysig kväll:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback